Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
mih00

Megane I phII Wymiana skrzyni, sprzęgła 1.6 16V

Recommended Posts

mih00    1

Witam,

podjął się ktoś samodzielnej wymiany sprzęgła w Megane 1.6 16V? Z tego co wyczytałem w sam naprawiam to zalecają wyjęcie całego zespołu napędowego O_o. Wydaje mi się, że może uda się do zrobić mniej inwazyjnie. Pytanie moje, czy ktoś już tego się podjął lub uczestniczył w takowym procederze <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wyczytałem na mckp, nie trzeba wyjmować zespołu, także jest to jakieś ułatwienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mih00    1

tez tak myślałem, że panowie z sam naprawiam trochę przegięli. Ale jak się ktoś znajdzie kto już ma to za sobą to chętnie poczytam.

 

[ Dodano: 2010-08-31, 09:37 ]

Wczoraj udało mi się wydobyć skrzynie na zewnątrz <ok> Gdyby ktoś miał potrzebę przeprowadzić takowy zabieg opiszę z czym to się wiąże (może uda mi się to porobię też fotki). Dodam, że nie dysponuję kanałem w garażu. Pacjent to Megane I ph2 1.6 16V HTB.

1) Odkręcamy śruby mocujące półoś w piaście (nasadka 30). Podnosimy auto na lewarkach i podkładamy pod progi 2 koła jedno na drugim + deska, żeby nie poniszczyć progów. Ja podłożyłem pod lewy próg 2 koła z przodu i 2 z tyłu a pod prawy próg 2 koła po środku progu (ja akurat mam trochę kół to z nich skorzystałem ale można podłożyć co tam komu pasuje - ważne żeby konstrukcja była stabilna i odpowiednio wysoka) . Taka konfiguracja pozwala stabilnie ustawić auto na odpowiedniej wysokości.

2) Demontujemy zawieszenie i plastikową osłonę silnika(w skrócie trzeba wyjąć zwrotnice i odkręcić 2 wsporniki mocujące sanki z karoserią)

3) Spuszczamy olej ze skrzyni.

4) wyjmujemy półosie (lewa mocowana na trzech śrubach do skrzynki biegów, prawa ma zawleczkę i to wszystko)

5) Odkręcamy łącznik skrzyni z nadwoziem (od spodu) i 6 śrub mocujących sanki (warto zwrócić przy tym uwagę na wszystkie przewody elastyczne przymocowane do sanek i wypiąć je z plastikowych zapinek (żeby nie urwać przy demontażu) Sanki się opuszczą do dołu ale będą się trzymały przekładni kierowniczej. Daję się oczywiście wyjąć tak skrzynie ale nie jest to łatwe. Dlatego zalecam poświęcić jeszcze 30 minut i odkręcić przekładnie od sanek (4 śruby patrząc od przodu auta i jedna od drugiej strony mocująca przewód aluminiowy idący do przekładni). Sanki nie są jakieś specjalnie ciężkie także po odkręceniu przekładni można je spokojnie opuścić na ziemie.

6) Wyjmujemy sanki, odkręcamy skrzynię od bloku, odczepiamy linkę sprzęgła, następnie demontujemy lewą poduszkę (uprzednio podpierając silnik na lewarku pod miską olejową) Teraz możemy delikatnie zesunąć skrzynie (uwaga wazy 32Kg) Także przyda się pomoc.

7) Jak to często piszą w Sam naprawiam - składamy w odwrotnej kolejności.

Gdyby ktoś się porwał na taką naprawę i potrzebował bardziej wyczerpujących informacji to chętnie pomogę

 

[ Dodano: 2010-09-06, 08:45 ]

Operacja się powiodła i wygląda na to, że pacjent przeżył :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarsztyk    1

mih00 pamiętasz może jakie sprzęgło kupowałeś ?

Bo różne rozmiary do tego modelu znajduję....

Share this post


Link to post
Share on other sites
escape9    0

Masz może fotki z tej operacji bo czeka mnie to samo, a byłoby łatwiej. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mih00    1

Mi pasowało sprzęgło od 1.6 8V - jest tylko jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarsztyk    1

Ja juz po zabiegu, kupiłem LUK nr 622 3074 00 jakby ktoś kiedyś coś...

Share this post


Link to post
Share on other sites
qba_pl    1

A gdy nalewałeś do skrzyni znów olej to do jakiego poziomu?

Pytam bo muszę uzupełnić sobie a nie bardzo wiem jak i do jakiego poziomu, żeby nie było za dużo ani za mało...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarsztyk    1

Sprzęgła sam nie wymieniałem, ale spuszczałem olej przy wymianie półośki i miałem ok 3 l. Z tego co czytałem tu: http://www.auto-swiat.pl/1-olej-w-skrzyni-biegow-renault-megane-scenic wymagane 3,1 l.

A nie można chyba sprawdzić ile masz póki nie spuścisz... U mnie przynajmniej nie ma żadnego wskaźnika...

Edited by meganecoupe02
poprawiłem ortografię

Share this post


Link to post
Share on other sites
0cool    10

Mówią że oleju wlewa się pod korek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qba_pl    1

Chodzi mi o dolewkę bo podczas wymiany czujnika świateł wstecznych wylało mi się nieco...

Share this post


Link to post
Share on other sites
0cool    10

Tak czy siak, lejesz pod korek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×