Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co wymienić aby usunąć wszystkie luzy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do generalnego remontu układu kierowniczego w swojej Renówce aby mieć spokój na długi czas z luzami. Stąd moja prośba do Was o wykaz wszystkich części jakie muszę wymienić aby zlikwidować wszystkie luzy.

Wymienione zostały:

Drążki kierownicze

Końcówki drążków

Gumy zewnętrzne drążków kierowniczych

W tym tygodniu wymieniona zostanie maglownica ( cieknie ).

I teraz najważniejsze pytanie. Co jeszcze wymienić aby zlikwidować luzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wymieniać wszystko na nowe to jeszcze zostało parę fantów do wymiany.

 

1) gumy stabilizatora 2x zewnętrzna + 2x wewnętrzna

2) 2x sworzeń mocowania zwrotnicy

3) 4x tuleja wahacza (polecam Lemfordera) zrobilem 25 000 i nie widać żeby coś się z nimi działo. Dla porównania tuleje firmy Delphi padły po 4 000 km

4) i ewentualnie zostały 2x poducha + 2x łożysko w kolumnie mcperson`a

 

No to tak z grubsza raczej wszystko co ewentualnie mogłoby stukać. O końcówkach drążków i maglownicy już wspominałeś to nie będę przepisywał <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno zużywa się też górne mocowanie amortyzatorów przednich.

moje pytanie: jaki jest objaw zużytych tulei wahacza? mam wymienione gumy,sworznie, drążki+końcówki, a na poprzecznych nierównościach i tylko przy małych prędkościach z jednej tylko strony, od kierowcy, coś niezbyt mocno 'dobija' zarówno przy skręcie jak i na prostej- takie krótkie głuche puknięcie :-/ . Gumy łącznika wymieniane ok.10 tyś km .temu - z zewnątrz wyglądają ok. Czy opłaca się np.wymieniać cały wahacz czy tylko sworznie i tuleje? (pytam, bo za wizyty w nieco lepszych dębickich warsztatach trzeba słono płacić i mam już ich dość) :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze w Meg I są tak skonstruowane, że jak się zaczynają w nich sypać tuleje to auto zaczyna ciągnąć w jedną stronę przy hamowaniu i w drugą przy przyspieszaniu. Podsumowując, jak padną tuleje wahacza to nie da się z tym jeździć i na pewno poczujesz <ok> A o górnym mocowaniu amora pisałem dwa posty wcześniej pkt. 4 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy łącznika wymieniane ok.10 tyś km .temu - z zewnątrz wyglądają ok.

Taki urok tych gumek, że mniej więcej tyle wytrzymują na naszych pięknych, gładkich drogach. :-?

Ja wymieniam praktycznie co roku. Teraz wytrzymały 15 kkm ale kupiłem SASIC tzw. twarde. Jak dziś nie będzie lało to spróbuje wymienić.

Objaw jest właśnie taki jak opisujesz.

Jak masz pojęcie, narzędzia i miejsce (żeby za kołnierz nie lało) wszystko jesteś w stanie zrobić sam. Największy problem to wyjęcie sworznia, bez uszkodzenia) z jarzma zwrotnicy.

Zacznij od wymiany gumowych końcówek stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim celu wyjmować sworzeń z jarzma do wymiany gumek na końcu stabilizatora? prościej chyba odkręcić 2 śruby od amortyzatora :)A tak odbiegając od tematu w Castoramie można nabyć ściągacz do sworzni. Kosztuje ok. 25zł i całkiem dobrze działa <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mih00 pisze o tulejach gumowo-stalowych, a tych nie da się wymienić bez zdemontowania wahacza. Nie precyzyjnie się wyraziłem, zastosowałem tzw. "skrót myślowy" :-P

prościej chyba odkręcić 2 śruby od amortyzatora

A po co? Wystarczy, że zdejmiesz koło.

 

w Castoramie można nabyć ściągacz do sworzni

Jaki? W postaci widelca? Taki standardowy nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam już mniejsza jak kto co odkręca <ok>. Ja odpinam amor z prawej z lewej, podnoszę cały przód i wtedy nic mi nie pręży. Czyszczę sobie drążek zakładam nowe gumki. Ale fakt można to zrobić zdejmując tylko koło. A ciągacz w Castoramie jest widelcowaty, nadaje się również idealnie do ściągania krzyżaka z łożyskami z półosi :mrgreen: (jakby akurat miał ktoś potrzebę to ściągać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo jak ktoś dysponuje najazdem, kanałem to nawet kół nie trzeba odkręcać. Wystarczy odkręcić śruby trzymające objemki gum na wahaczu. Potem przekręcić lekko stabilizator, założyć nowe gumy i wszystko spowrotem skręcić.

Na płaskim też się da, auto w górę, odkręcamy koło, potem śruby opaski. Stabilizator jest na tyle luźny, ze bez problemu da się założyć nowe gumy. Z drugą stroną postępujemy tak samo. Potrzebne są dwa klucze 13 najlepiej jeden wygięty, oczkowy, żeby złapać śrubę od góry.

 

Za informację o "widelcu" dziękuję. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

[przeniosłem do istniejącego już tematu - meganecoupe02]

 

Witam.

 

Tak więc sprawa wygląda następująco. Za Waszymi radami wymieniłem w przednim zawieszeniu chyba wszystko co możliwe aby usunąć luzy w zawieszeniu i zlikwidować wszelkie stuki.

 

A mianowicie zostały wymienione:

 

Maglownica

Drążki kierownicze

Końcówki drążków

Gumy zewnętrzne drążków kierowniczych

Gumy stabilizatora 2x zewnętrzna + 2x wewnętrzna

2x sworzeń mocowania zwrotnicy

4x tuleja wahacza

2x poducha + 2x łożysko w kolumnie mcperson`a

 

Ucieszony że wszelkie luzy i stuki zostały usunięte radośnie wsiadłem za kółko i z piskiem opon ruszyłem na jazdę testową. Moja radość nie trwała długo ponieważ przy pierwszych głębszych koleinach pojawiły się denerwujące mnie stuki ( coś w rodzaju przytłumionego " BUM BUM " ). Czyli wjazd w koleinę - BUM. Wyjazd z koleiny - BUM. I to zarówno z przodu i z tyłu ( z tylnym zawieszeniem nie robiłem nic więc to akurat nie zdziwiło mnie że coś tam stuka ), ale przód doprowadził mnie do wrzenia krwi. I teraz pytanie co tam jeszcze może stukać? Zostały chyba tylko amortyzatory prawda? Na maszynce wyszło że są ok ( ponad 70% sprawności ). Czy jednak mimo ich sprawności to one mogą stukać? jeśli taka będzie Wasza diagnoza to na jakie zmienić? Chodzą mi po głowie olejowo gazowe, ale czy wymyślono taki wynalazek do mojego modelu Scenica? Oczywiście jak już będę zmieniać to komplet ( przód + tył ). Ratujcie zanim wyląduje w wariatkowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na maszynce wyszło że są ok ( ponad 70% sprawności )

U mnie też twierdzili ,że amory są ok a jak odkręcili to się okazało ,że totalny złom i one dawały takie głuche stuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Ktoś podpowie czy cieżko sie wymienia sworznie wahaczy,gumy stabilizatora i gumy wahacza?? Można samemu zrobić bez żadnych komplikacji?? Jest tu gdzieś jaka śinstrukcja?? Bo nie mogę znaleźć. Wymieniałem już w renault 19 i sam dałem rade. W sceniku bedzie tak samo?? Że mozna tujejki w imadle wycisnąć i wcisnąć? Bo boje sie rozbebeszać i poźniej stać na kołkach jakiś czas :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!