FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Jakie objawy uszkodzenia cewki? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Jakie objawy uszkodzenia cewki?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   karolt 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-luty 10
  • Skąd:Ełk
  • Auto:megane scenic
  • Silnik:k7m 1.6 8v
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 06 listopad 2010 - 18:08

Witam, jakie są objawy uszkodzonej cewki?
0

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   baciuś 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 06-lipiec 09
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Renault Scenic II /Grand Scenic III
  • Silnik:1.9 130KM/ 1.9 160KM
  • Przebieg (tys.km):195/225

Napisano 06 listopad 2010 - 20:08

nie równa praca silnika, brak mocy, zapach benzyny
Renault Scenic II 1,9 DCI, Renault Grand Scenic III 1,9 DCI :)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   marcindj 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-lipiec 09
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Auto:Megane coupe 96r
  • Silnik:K7M 702 1,6
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 06 listopad 2010 - 20:09

wypadanie zapłonów, szarpanie, strzelanie, nierówna praca silnika, gaśnięcie, problemy z odpalaniem
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   rrobert 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-listopad 10
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1.4
  • Przebieg (tys.km):152000

Napisano 07 listopad 2010 - 11:25

Witam,
Odnośnie cewek zapłonowych - nigdy nie kupujcie innych niż BERU, kupiłem zamiennik za 55 zł i po 2 tyś km padł. Oryginalne kosztują ok 100 zł ale macie 100% pewność!
Jeżeli chodzi o objawy - nierówna praca silnika, problem z zapalaniem, problem z równomiernym przyspieszaniem, szarpanie.
Pozdrowienia!
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   metka 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Scenic Rx4
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):123

Napisano 08 listopad 2010 - 21:30

A jak rozpoznać która cewka jest uszkodzona?
Ja wykręciłem świece po kolei i jedna była mokra (to ta?)
I jeszcze jedno pyt. Jak to jest?Jak rozłączam pierwszą cewkę auto gaśnie to samo z ostatnią a dwie środkowe tylko nierówna praca silnika.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   rrobert 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-listopad 10
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1.4
  • Przebieg (tys.km):152000

Napisano 08 listopad 2010 - 22:54

Witam serdecznie
Nie wolno korzystać z myjek automatycznych jeżeli chodzi o silniki z cewkami, Jeżeli woda dostanie się do miejsca, gdzie jest świeca zaczną tworzyć się przebicia i po pewnym czasie cewka się zepsuje. Prawdopodobnie mokra jest właśnie zepsuta. Prawdopodobnie obie skrajne cewki są uszkodzone. Osobiście nie znam innej metody niż zamienianie cewek nową i testowanie zachowania silnika. Gdyby cewki były sprawne nieważne którą się wyjmie silnik musi pracować - przynajmniej u mnie tak jest. Radzę uważać przy wykręcaniu cewek - najlepiej na ostudzonym silniku. Bardzo łatwo jest zerwać gwint a gwintowanie nie jest przyjemnym zajęciem. Przy zakupie nowych NIGDY nie oszczędzaj pieniędzy i kupuj BERU, mi padł jeden zamiennik i i tak musiałem kupić nową - BERU a jeżeli mi wymienią tamtą i tak nie zamontuje - ewentualnie zapas.
Pozdrowienia :mrgreen:
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   karolt 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-luty 10
  • Skąd:Ełk
  • Auto:megane scenic
  • Silnik:k7m 1.6 8v
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 09 listopad 2010 - 18:36

U mnie jest tak, że po nocy np, przy odpalaniu silnika pracuje na trzech garach, ale po chwili i po lekkim gazowaniu, wszystko wraca do normy, już nie wiem co to jest. Rozrząd wymieniony 2 tys km temu, świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, krokowy wymieniony. Co to może jeszcze być? Cewka???

[ Dodano: 2010-11-09, 18:39 ]
Jeszcze jedno... przy wymianie świec, jedna z nich pierwsza od koła zamachowego była skorodowana, zardzewiała. Wykluczam jednak uszczelkę pod głowicą ze wszystkimi ich objawami (twarde przewody chłodzenia, sprężanie, itd)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   metka 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Scenic Rx4
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):123

Napisano 09 listopad 2010 - 19:40

Jak dla mnie kolego to po prostu łapie wilgoć co się zdarza w benzyniakach.
Obawiam się że w moim przypadku padną mi wszystkie cewki po kolei.
Przez ostatnie dwa tygodnie padły mi dwie ale były jeszcze fabryczne :mrgreen: SAGEM wiec nic dziwnego.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   marcindj 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-lipiec 09
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Auto:Megane coupe 96r
  • Silnik:K7M 702 1,6
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 09 listopad 2010 - 23:36

metka napisał:

SAGEM wiec nic dziwnego.


Ja mam sagemy w swoim od nowości i jeszcze nie padły a samochód jest z 1996r :mrgreen: może kiedyś robili lepszej jakości.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   piotrg 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-sierpień 08
  • Skąd:Bielawa
  • Auto:Renault Megane Scenic phI
  • Silnik:2000 8V ( 84 kW ) F3R + LPG
  • Przebieg (tys.km):173730

Napisano 23 listopad 2010 - 09:59

Tu masz bracie link do cewek pasujących do Twojego silnika http://www.motoneo.pl/m-RENAULT-1997-MEGAN...onowa.html#kat1 abyś mógł porównać ceny.
Ja osobiście kupiłem do swojego scenica cewki VALEO i jak na razie jest wszystko O.K.
Co do objawów to tak jak piszą koledzy wyżej.Mi najbardziej dokuczało gdy ruszałem np. ze świateł.Wtedy najbardziej fisiował, tak jak bym przez moment jechał nie na trzech, a nawet na dwóch garach ( co jest pewnie nie wykluczone, z uwagi iż w moim silniku występują podwójne cewki ).
Metoda na sprawdzenie czy cewka ma przebicie to: w nocy, a jeszcze lepiej wjechać do ciemnego garażu i na zapalonym silniku delikatnie zwilżyć cewki spryskiwaczem ( ale zaznaczam delikatnie ) np. takim do mycia szyb.Jeżeli cewka ma przebicie to zobaczysz fajne świetliki.

P.S

Ostatnio miałem przypadek z cinquecento, które po nocnym postoju miało problemy z odpalaniem.Po odpaleniu przez dobrą chwile dławiło się i miało problemy z wejściem na obroty.Okazało się że przyczyną tego była uszkodzona uszczelka pod głowicą w niewielkim stopniu.Po nocnym postoju do komory spalania dostawały się drobiny płynu chłodzącego i zanim autko to przepaliło i wypluło, wyglądało jak by nie paliło na jeden gar.Po wymianie uszczelki nie ten samochod.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   kszyhu 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 26-listopad 12
  • Skąd:Chojnów
  • Auto:Megane I
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):180000

Napisano 16 kwiecień 2014 - 18:16

Witam ja mam właśnie takie objawy : auto ciężko i to bardzo ciężko pali jak jest deszczowo i bardzo wilgotno. Ale, gdy świeci słonce pali bez problemu. Autko dusi mi się jak mam małe obroty a większy bieg tak jakby coś przerywało. No i mam problem z mocą pod górkę ciężko podjechać :| proszę o pilną odpowiedz bo jadę do Niemiec i muszę mieć auto sprawne. Mam uszkodzoną cewkę zapłonową ? Ps. kable też mam do wymiany.

Użytkownik aston76 edytował ten post 16 kwiecień 2014 - 18:52

0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):250

Napisano 16 kwiecień 2014 - 19:01

Wyświetl postUżytkownik kszyhu dnia 16 kwiecień 2014 - 18:16 napisał

auto ciezko i to bardzo ciężko pali jak jest deszczowo i bardzo wilgotno.

To wskazywałoby na osłabioną gdzieś izolacje na WN.

Wyświetl postUżytkownik kszyhu dnia 16 kwiecień 2014 - 18:16 napisał

Ps. kable tez mam do wymiany

Jak są kable, to jest jedna lub dwie cewki zapłonowe. Więc najlepiej na zimnym silniku, w ciemnym miejscu, spryskiwaczem lekko zrosić wodą cewki, kable i świece i spróbować odpalić silnik i w tym czasie obserwować zroszone miejsca. Miejsca osłabionej izolacji powinny jarzyć, przeskakiwać iskry.
Piszesz - kable do wymiany, to od tego zacząć, a w ogóle to ja dawniej w polskich samochodach w takich przypadkach zmiejszałem przerwę na świecach i kłopoty znikały - oczywiście nie znikały przyczyny, ale nie bruździły.
Opisane pozostałe opisane objawy mogą, ale nie muszą mieć związku przyczynowego z ewentualnym osłabieniem izolacji i kłopotami z rozruchem przy dużej wilgotności powietrza.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   pakito 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-kwiecień 16
  • Skąd:ekhmmm
  • Auto:Scenic I phII 2003
  • Silnik:K4M 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 03 kwiecień 2016 - 16:34

Na początku witam wszystkich - jest to mój pierwszy post na tym forum :)
Temat stary ale postanowiłem tu umieścić przypadek mojego scenica. Auto użytkuję 7 miesiąc. Od razu po zakupie zwróciłem uwagę na lekkie poszarpywania auta w przypadku zmiany biegu na wyższy lub też niższy w przypadku małej prędkości obrotowej silnika i dodaniu gazu. Myślałem, że może "uczę" się auta, źle puszczam sprzęgło itp. Na jałowym obroty lekko falowały ale to baaardzo lekko. Pytałem kolegę, który również miał wtedy scenica z takim samym motorem i u niego sprawa z obrotami wyglądała identycznie więc uznałem to za normę. Jakieś 3 tyg. temu auto na ciepłym silniku przy prędkości ok 60-70 km/h zaczęło przerywać i palić na 3 a może nawet 2 cylindry, zapalił się również check engine. Po zjechaniu na parking, otwarciu maski i pobieżnych oględzinach postanowiłem kontynuować jazdę i o dziwo silnik pracował normalnie i check przestał migać. Po dojechaniu do domu troszkę jeszcze osłuchiwałem auto i podkręciłem obroty silnika i przy 3tys zapalił się check i silnik znów zaczął pracować na 3 cylindry. Od tego momentu sytuacja przytrafiała się parokrotnie ale zaznaczę, że zawsze przy ciepłym silniku. Przy zimnym samochód zachowywał się bez zarzutu. Słysząc wcześniej o problemach renault z cewkami od razu założyłem, że mnie również to spotkało. Rozmawiałem ze znajomym, z wykształcenia elektrykiem (co prawda nie samochodowym) a ogólnie chłopakiem o sporej intuicji technicznej i obaj obstawiliśmy cewkę. Pokrywało się, że iskra ginęła pod obciążeniem i zawsze na rozgrzanym silniku (czyli również cewce) co obniżało jej sprawność. Kupiłem nowe świece Denso (obalam mit, że denso produkuje tylko w japonii - moje są made in indonesia) oraz 4 nowe cewki valeo. Przypuszczałem, że nikt dość dawno nie zmieniał świec a tym bardziej cewek, choć śruby cewek nie były "na torx" tylko zwykłe i widać było ślady odkręcania. Co się okazało: Wszystkie cewki zarówno z logo Renault i jednocześnie Beru - nie wiem czy takie mogły być od nowości ale również nie wyglądają na jakieś stare. Świece NGK ogólnie nieźle wyglądały poza czwartą od rozrządu. Również była NGK ale z innym oznaczeniem, starsza, wyraźnie czarna i wypalona. Postanowiłem się bliżej przyjrzeć cewce, która siedziała na tej świecy. Co się okazało, brak było w niej sprężynki zapewniającej styk ze świecą czyli iskra z cewki po prostu biła w świecę. Resztek sprężynki nie znalazłem a silnik nie pracuje jakby wpadła do cylindra ;) Efekt wymiany jest taki: obroty dalej leciutko falują, silnik pracuje wyraźnie ciszej i nie chodzi mi o palenie na wszystkie cylindry. Jest po prostu cichszy dosłownie. Bardziej elastycznie i miękko reaguje na dodanie gazu.
Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że komuś się to przyda. Chciałbym przy okazji dodać trochę goryczy do tego miodu jakim miały być owe cewki Beru. Okazuje się, że nie są takie bezawaryjne i nieśmiertelne. Podejrzewam, że ktoś mógł mieć w moim przypadku problem z zapłonem, podpiął auto pod komp i na wskazanym cylindrze wymienił świecę (na jakąś używaną) gdyż założył, że to ona może być wadliwa. Ciekawi mnie tylko gdzie się podziała tajemnicza sprężynka :D

Użytkownik pakito edytował ten post 03 kwiecień 2016 - 16:53

0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Graffy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-wrzesień 15
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane II ph2 kombi
  • Silnik:1.6 16V 112KM / 714K4M + LPG
  • Przebieg (tys.km):131

Napisano 04 kwiecień 2016 - 11:16

Hmmm, zanim wymieniłem cewki na nowe, rozbierałem i czyściłem stare.
Z tego co pamiętam to żeby wyjąć tą sprężynkę, trzeba ściągnąć z cewki ten cały gumowy dół.
Nie ma opcji żeby sama wypadła.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   turtur 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-marzec 10
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Reanult Megane RT (Megane I ph II)
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):201000

Napisano 14 kwiecień 2016 - 05:26

Witam,
Podepnę się pod temat.
Problem mój z Meganką zaczął się już jakiś czas temu i utrzymuje się nadal - spadające obroty niemalże do 500 (samochodem trzęsie jak traktorem). Przepustnica wyczyszczona, nowe uszczelki, nowy krokowiec, świece...
Teraz chciałbym sprawdzić cewki i tu pojawia się pytanie i prośba - wytłumaczcie mi jak zmierzyć ich oporność (przyrząd mam), gdzie podpiąć pod które piny we wtyczce i jakie wartości powinna mieć dana cewka.
Czy oporność mierzy się tylko na pinach, czy jeszcze inaczej?
Tak jak wspominałem - w tym przypadku totalnym laikiem jestem więc, im prościej napiszecie tym lepiej :)
Pozdrawiam,
Artur
0


Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)