FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Jakie objawy uszkodzenia cewki? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Jakie objawy uszkodzenia cewki?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   karolt 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-luty 10
  • Skąd:Ełk
  • Auto:megane scenic
  • Silnik:k7m 1.6 8v
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 06 listopad 2010 - 18:08

Witam, jakie są objawy uszkodzonej cewki?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   baciuś 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 06-lipiec 09
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Renault Megane Scenic/Grandtour
  • Silnik:1.9 120KM/1.9 130KM
  • Przebieg (tys.km):230/132

Napisano 06 listopad 2010 - 20:08

nie równa praca silnika, brak mocy, zapach benzyny
Renault Scenic 1,9 DCI, Renault Megane Grandtour 1,9 DCI:)
siatki na okna, osłony balkonowe, osłony na płoty: http://www.schellenberg.pl/
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   marcindj 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-lipiec 09
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Auto:Megane coupe 96r
  • Silnik:K7M 702 1,6
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 06 listopad 2010 - 20:09

wypadanie zapłonów, szarpanie, strzelanie, nierówna praca silnika, gaśnięcie, problemy z odpalaniem
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   rrobert 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-listopad 10
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1.4
  • Przebieg (tys.km):152000

Napisano 07 listopad 2010 - 11:25

Witam,
Odnośnie cewek zapłonowych - nigdy nie kupujcie innych niż BERU, kupiłem zamiennik za 55 zł i po 2 tyś km padł. Oryginalne kosztują ok 100 zł ale macie 100% pewność!
Jeżeli chodzi o objawy - nierówna praca silnika, problem z zapalaniem, problem z równomiernym przyspieszaniem, szarpanie.
Pozdrowienia!
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   metka 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Scenic Rx4
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):123

Napisano 08 listopad 2010 - 21:30

A jak rozpoznać która cewka jest uszkodzona?
Ja wykręciłem świece po kolei i jedna była mokra (to ta?)
I jeszcze jedno pyt. Jak to jest?Jak rozłączam pierwszą cewkę auto gaśnie to samo z ostatnią a dwie środkowe tylko nierówna praca silnika.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   rrobert 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-listopad 10
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1.4
  • Przebieg (tys.km):152000

Napisano 08 listopad 2010 - 22:54

Witam serdecznie
Nie wolno korzystać z myjek automatycznych jeżeli chodzi o silniki z cewkami, Jeżeli woda dostanie się do miejsca, gdzie jest świeca zaczną tworzyć się przebicia i po pewnym czasie cewka się zepsuje. Prawdopodobnie mokra jest właśnie zepsuta. Prawdopodobnie obie skrajne cewki są uszkodzone. Osobiście nie znam innej metody niż zamienianie cewek nową i testowanie zachowania silnika. Gdyby cewki były sprawne nieważne którą się wyjmie silnik musi pracować - przynajmniej u mnie tak jest. Radzę uważać przy wykręcaniu cewek - najlepiej na ostudzonym silniku. Bardzo łatwo jest zerwać gwint a gwintowanie nie jest przyjemnym zajęciem. Przy zakupie nowych NIGDY nie oszczędzaj pieniędzy i kupuj BERU, mi padł jeden zamiennik i i tak musiałem kupić nową - BERU a jeżeli mi wymienią tamtą i tak nie zamontuje - ewentualnie zapas.
Pozdrowienia :mrgreen:
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   karolt 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-luty 10
  • Skąd:Ełk
  • Auto:megane scenic
  • Silnik:k7m 1.6 8v
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 09 listopad 2010 - 18:36

U mnie jest tak, że po nocy np, przy odpalaniu silnika pracuje na trzech garach, ale po chwili i po lekkim gazowaniu, wszystko wraca do normy, już nie wiem co to jest. Rozrząd wymieniony 2 tys km temu, świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, krokowy wymieniony. Co to może jeszcze być? Cewka???

[ Dodano: 2010-11-09, 18:39 ]
Jeszcze jedno... przy wymianie świec, jedna z nich pierwsza od koła zamachowego była skorodowana, zardzewiała. Wykluczam jednak uszczelkę pod głowicą ze wszystkimi ich objawami (twarde przewody chłodzenia, sprężanie, itd)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   metka 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 10
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Scenic Rx4
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):123

Napisano 09 listopad 2010 - 19:40

Jak dla mnie kolego to po prostu łapie wilgoć co się zdarza w benzyniakach.
Obawiam się że w moim przypadku padną mi wszystkie cewki po kolei.
Przez ostatnie dwa tygodnie padły mi dwie ale były jeszcze fabryczne :mrgreen: SAGEM wiec nic dziwnego.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   marcindj 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-lipiec 09
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Auto:Megane coupe 96r
  • Silnik:K7M 702 1,6
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 09 listopad 2010 - 23:36

metka napisał:

SAGEM wiec nic dziwnego.


Ja mam sagemy w swoim od nowości i jeszcze nie padły a samochód jest z 1996r :mrgreen: może kiedyś robili lepszej jakości.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   piotrg 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-sierpień 08
  • Skąd:Bielawa
  • Auto:Renault Megane Scenic phI
  • Silnik:2000 8V ( 84 kW ) F3R + LPG
  • Przebieg (tys.km):173730

Napisano 23 listopad 2010 - 09:59

Tu masz bracie link do cewek pasujących do Twojego silnika http://www.motoneo.pl/m-RENAULT-1997-MEGAN...onowa.html#kat1 abyś mógł porównać ceny.
Ja osobiście kupiłem do swojego scenica cewki VALEO i jak na razie jest wszystko O.K.
Co do objawów to tak jak piszą koledzy wyżej.Mi najbardziej dokuczało gdy ruszałem np. ze świateł.Wtedy najbardziej fisiował, tak jak bym przez moment jechał nie na trzech, a nawet na dwóch garach ( co jest pewnie nie wykluczone, z uwagi iż w moim silniku występują podwójne cewki ).
Metoda na sprawdzenie czy cewka ma przebicie to: w nocy, a jeszcze lepiej wjechać do ciemnego garażu i na zapalonym silniku delikatnie zwilżyć cewki spryskiwaczem ( ale zaznaczam delikatnie ) np. takim do mycia szyb.Jeżeli cewka ma przebicie to zobaczysz fajne świetliki.

P.S

Ostatnio miałem przypadek z cinquecento, które po nocnym postoju miało problemy z odpalaniem.Po odpaleniu przez dobrą chwile dławiło się i miało problemy z wejściem na obroty.Okazało się że przyczyną tego była uszkodzona uszczelka pod głowicą w niewielkim stopniu.Po nocnym postoju do komory spalania dostawały się drobiny płynu chłodzącego i zanim autko to przepaliło i wypluło, wyglądało jak by nie paliło na jeden gar.Po wymianie uszczelki nie ten samochod.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   kszyhu 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 26-listopad 12
  • Skąd:Chojnów
  • Auto:Megane I
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):180000

Napisano 16 kwiecień 2014 - 18:16

Witam ja mam właśnie takie objawy : auto ciężko i to bardzo ciężko pali jak jest deszczowo i bardzo wilgotno. Ale, gdy świeci słonce pali bez problemu. Autko dusi mi się jak mam małe obroty a większy bieg tak jakby coś przerywało. No i mam problem z mocą pod górkę ciężko podjechać :| proszę o pilną odpowiedz bo jadę do Niemiec i muszę mieć auto sprawne. Mam uszkodzoną cewkę zapłonową ? Ps. kable też mam do wymiany.

Użytkownik aston76 edytował ten post 16 kwiecień 2014 - 18:52

0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 16 kwiecień 2014 - 19:01

Wyświetl postUżytkownik kszyhu dnia 16 kwiecień 2014 - 18:16 napisał

auto ciezko i to bardzo ciężko pali jak jest deszczowo i bardzo wilgotno.

To wskazywałoby na osłabioną gdzieś izolacje na WN.

Wyświetl postUżytkownik kszyhu dnia 16 kwiecień 2014 - 18:16 napisał

Ps. kable tez mam do wymiany

Jak są kable, to jest jedna lub dwie cewki zapłonowe. Więc najlepiej na zimnym silniku, w ciemnym miejscu, spryskiwaczem lekko zrosić wodą cewki, kable i świece i spróbować odpalić silnik i w tym czasie obserwować zroszone miejsca. Miejsca osłabionej izolacji powinny jarzyć, przeskakiwać iskry.
Piszesz - kable do wymiany, to od tego zacząć, a w ogóle to ja dawniej w polskich samochodach w takich przypadkach zmiejszałem przerwę na świecach i kłopoty znikały - oczywiście nie znikały przyczyny, ale nie bruździły.
Opisane pozostałe opisane objawy mogą, ale nie muszą mieć związku przyczynowego z ewentualnym osłabieniem izolacji i kłopotami z rozruchem przy dużej wilgotności powietrza.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer