Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie w trakcie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Jedną z przyczyn wyłączenia silnika jest uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego. Zdarza się pęknięcie plastikowej obudowy czujnika rozszerzające sie pod wpływem temperatury wzrastającej po przejechaniu paru kilometrów. Nie spotyka się takiej usterki często ale jest to możliwe. (Jedną z metod sprawdzenia np. kompresji silnika jest odpięcie złącza tego czujnika aby nie generować sygnału iskry dla urządzenia sterującego podczas kręcenia rozrusznikiem.) Kolejną przyczyną może być uszkodzony wyłącznik bezwładnościowy, wtedy odcina zasilanie pompy paliwa. Można go przemyć benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącznik bezwładnościowy znajduje się na lewym nadkolu pod maską takie pomarańczowo brązowe, gumowe ;-)

Odpowiada on, w przypadku stłuczki lub wypadku, za odcięcie zapłonu i pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra znalazłem go ale to plastik więc co tu czyścić ?

dziś przejechałem 140 km zgasł dopiero 2 km przed domem, nie chciał zapalić . chciałem sprawdzić czy ta pompa paliwa wogóle działa zdjąłem wężyk z filtra żona przekręciła kluczyk paliwo trysneło, założyłem wężyk samochód odpalił. Teraz nie wiem co myśleć czy pomogło zdjęcie węzyka czy poprostu minął ten czas po którym on odpala .... może problem tkwi w pompie paliwowej ale jeden spec mówił że pompa to sie nie zacina tylko albo działa albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wymienie zobaczymy , ale chyba to nie to bo on nie szarpie poprostu nagle gaśnie .

a odpala po jakimś czasie .

 

[ Dodano: 2011-01-31, 09:54 ]

wymiana czujnika nie pomogła ...

słuchajcie zauważyłem dziwną prawidłowość .

jak zgaśnie samochód robie myk z wężykiem i samochód odpala . TZn ściągam przewód paliwowy z filtra przekręcam na raz bez kręcenia , tryska paliwo , zakładam przewód i samochód odpala. czy możliwe żeby pompa paliwowa sie zapowietrzała czy coś takiego ???

 

[ Dodano: 2011-02-02, 14:53 ]

i co robic

 

[ Dodano: 2011-02-05, 13:59 ]

w końcu nie wiem co zrobić wstawie go pewnie do następnego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

samochód jak gasł tak gaśnie , ręce mi już opadają....

mam nowy pomysł że to jednak moze immo, bo po zgaśnięciu próba i nie odpala siedzimy z10 min patrze na deske z zegarami i dioda immo co miga jak jest wyłączony na momencik zapaliła się na stałe i znowu zaczeła migać no to ja przękręcam kluczyk i odpalił .... może immo jednak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobną historię z Meganką kobiety. Podejrzewałem akumulator i alternator.

Po naładowaniu akumulatora ruszył jak burza, napięcie ładowania 14,4-14,6V. Myślałem że w korku zbyt mocno obiążowy (ogrzewanie, radio, światła) może padł. i historia znowu się powtórzyła dzisiaj. Czujnik wału korbowego wymieniałem ze 3-4 miesiące temu ale podejrzewam że to znowu ten chiński badziew. Sprawdzę masy jak radzą koledzy i dam znać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam podobny problem co opisywany tutaj tylko ze w mojej Megankce (1.6 benzyna 1996) silnik gaśnie po włączeniu kierunku obojętnie czy to prawy czy lewy. Wcześniej po wączeniu kierunków albo przy opuszczaniu szyb wyłączało się radio, i był jeszcze jeden problem mianowicie gdy gdzies pojechałem i zakończyłem juz podróż po wyłączeniu silnika samochód po prostu umierał jak by ktoś akumulator odłączył mianowicie zero reakcji ani kontrolki ani immobilajzer nawet światła w środku sie nie świeciły po jakims czsie np. 1h wszystko nowy działało a raz ruszyłem kablami co idą do skrzynki bezpieczników i tez zaskoczył. Aha akumulator mam nowy sprawdzali w sklepie ładowanie to wszytko ok, bezpieczniki przeczyszczone klemy dociśnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak u mnie był bajzel z czujnikiem położenia wału. a mianowicie : wymieniony został czujnik ale problem był nadal obroty zaczęły falować i gasł tyle że odpalał z powrotem po minucie . No to dodatkowo została wymieniona kostka od czujnika(obudowa) i poprawione kable. na razie jeździ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!