Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Filtrów powietrza, kabinowy i paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

ale bąbelki lecą OD filtra DO tej strzałeczki, czyli gdzieś tam po drodze zaciąga powietrze.

a w strzałeczce się odpowierza i dlatego silnik nie przerywa :)

zapytam dlaczego masz strzałeczkę w drugą stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Małe dwie podpowiedzi.

 

W przypadku korka misy olejowej - jeżeli jest to kwadrat 8 mm - znakomicie jako klucz sprawdza się klamka :) Oczywiście nie chodzi o ten element, który chwytamy kończyną górną, tylko o kwadratowy trzpień.

 

W przypadku filtra paliwa - zalecane jest przed zainstalowaniem zalać nowy filtr olejem napędowym. Droga paliwa z baku do pompy wysokiego ciśnienia jest dość długa. Jeżeli długo będziecie kręcić silnikiem o zapowietrzonym układzie paliwa to może dojść do uszkodzenia właśnie wspomnianej pompy. Poza tym szanujmy pompę przedwstępną. W serwisie często zalewają układ w ten sposób, że jeden mechanik "trzepie" :) gruchę, a drugi wytwarza ciśnienie w zbiorniku za pomocą węża do kluczy pneumatycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
cytat

 

niestety wprowadziłeś mnie w błąd - nie ma w tym miejscu filtra paliwa,

pewnie jest on w baku (nie wymienialny) tak jak w lagunie II

 

Zalecam przypomnienie sobie Regulaminu, a w szczególności fragmentu dotyczącego cytowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytaj tutaj

Ok już znalazłem. Sprawdziłem u producenta. Rzeczywiście filtr paliwa w w/w modelu Scenica znajduje się w baku (to jest filtr kilkuwarstwowy-samooczyszczający się). Wymiana filtra następuje po 200.000km. pozdrawiam wszystkich. Ta informacja może komuś się przyda. Potwierdzone na 100%.

dotyczy scenic 1.6 16V 2006 r. może w Twoim tez tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Może ktoś podpowie mi jak wymienić filtr paliwa w Megane I ph II 1,9 dci. Powiedział mi mechanik, że filtr nie ma wkładu, trzeba kupić cały nowy za jakieś 100 - 120 zł. Chyba tak pewnie jest, bo z tego co widzę to całość jest nierozbieralna. Może jakieś wskazówki?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, - dzięki!

Przeglądałem tematy ale ten jakoś mi umknął. Teraz już wszystko jest dla mnie jasne. Kupiłem właśnie filtr PS 980 Filtron za 98 zł i jak tylko znajdę trochę czasu zabiorę się do wymiany.

 

[ Dodano: 2010-11-23, 19:18 ]

Doczytałem się, że "Co pewien czas, konieczne jest usuwanie z układu płynu znajdującego się w filtrze oleju napędowego poprzez wkręt odpowietrzający". Zastanawiam się, czy musiałem go zmieniać na nowy? Może usunięcie płynu wystarczyłoby aby oczyścić filtr, jeżeli ogólnie wszystko było raczej z nim dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!