Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniczek szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

W prawych przednich drzwiach po odłączeniu silniczka od mechanizmu podnoszenia szyby, zauważyłem, że kręci tylko w jedną stronę. Nie można opuścić szyby. Czy da radę wymienić sam silniczek bez całego mechanizmu??? Tam jakoś trzeba nawinąć te linki. Dam sam radę bo w internecie różnie ludzie piszą???

Drugie pytanie czy ręcznie kręcąc tą rolką co wchodzi do silniczka powinna być możliwość opuszczenia bądź podniesienia szyby ja tego u siebie zrobić nie mogę. Pytam bo być może nie tylko silniczek jest popsuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na youtubie są filmiki pokazujące jak zakładać linki i jak to wszytsko działa... 3tygodnie temu wymieniałem cały mechanizm - łącznie z silniczkiem. Okazyjnie kupiłem na allegro. Z tego co piszesz usterka linek więc na allegro znajdziesz potrzebne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kup te dwie szyny z kompletem linek, bez silniczka, bo ten masz sprawny (kręci). Wymiana nie jest aż tak strasznie trudna. Trzeba uważać przede wszystkim przy wyciąganiu szyby. Natomiast przy samym montażu linek i szyn zwróć uwagę na to w jakim miejscu są umiejscowione zaczepy szyby (są na szynach), bo potem możesz mieć tak, że szyba nie opuści się cała do końca. Robiłem to raz i zajęło mi to godzinkę. Teraz zrobiłbym to zdecydowanie szybciej. I jeszcze jedno. Dobrze mieć smar biały do linek (obi, castorama itp), aby nowy mechanizm przesmarować wszędzie gdzie się da. Po przesmarowaniu zauważysz poprawę przy opuszczaniu i podnoszeniu szyby. U ciebie prawdopodobnie coś się musiało zatrzeć i ułamał się jeden z plastików podtrzymujący szybę (z linką). Sklejenie nic nie da. Przejmuje różne obciążenia i klej puści. Lepiej kupić, jak wspomniałem, cały mechanizm z linkami. Najepiej kup używkę ORYGINALNĄ, bo zamienniki są różne i okaże się, że ten plastik pęknie Ci ponownie. Pamiętaj o konkretnym przesmarowaniu!

Miałem dokładnie taki sam przypadek w Lagunie II. Pękł plastik i szyba szła tylko na dół. W górę trzeba było wyciągnąć ręcznie. Robiłem to pierwszy raz bez pomocy z internetu więc i Ty sobie poradzisz <piwko> Zauważyłem, że te szyny z Meganki II są bardzo podobne do tych z Laguny II więc robota jest prosta. Powodzenia :)

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbert - ale jemu kręci: ale tylko w jedną stronę. Można uszkodzić silnik tak by kręcił tylko w jedną stronę??? Dziwne zachowanie. Jaro40 - może przycisk sterowania jest walnięty i nie styka w jedną stronę?

Po drugie jaro40 pisze, że odłączył silnik i po jego ponownym podłączeniu nie działa. Więc raczej nie pękł plastikowy ślizg w wyniku odłaczenia. Ja bym obstawiał coś z przyciskiem sterującym.

Czy da się tym mechanizmem kręcić "od drugiej strony". Wg. mnie praktycznie nie - musiałbyś użyć zbyt dużej siły - komplet zębatek to rodzaj przekładni.

Z opisu wynika - że jego ustarka to całkiem coś innego niż Twoja, Norbercie: pęknięty ślizg. Przy okazji nowe ślizgi, wzmocnione wewnątrz (wtopiony) metalem w ASO to koszt 11pln. Ile zapłaciłeś za używkę, która już trochę chodziła i jest kwestią czasu az znów padnie? Chyba lepiej pojechać do ASO. Nie polecam allegro - bo sa tam po 20-40pln jakies chińskie podróbki (tylko plastik, bez metalowego wzmocnienia).

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima-jeżeli chodzi o przyciski sterowania to w drzwiach pasażera, gdzie ta szyba nie działa silnik reaguje tylko w jedną stronę i to chyba jest kierunek podnoszenia(bo szyba jest zasunieta do końca). Natomiast przycisk sterujący szybą pasażera w drzwich kierowcy nie reaguje wcale. Dziwne żeby oba przyciski uszkodziły się jednocześnie-prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ściągnąłeś w ogóle tapicerkę drzwi? Bo ja tak wywnioskowałem z Twoich postów, a z ostatniego wynika, że chyba ograniczyłeś się tylko do przcyskania przycisków.

Bo jak nie ściągnąłeś tapicerki - to może faktycznie tak jak pisze norbert_p zaliczyłeś typową usterkę - pękniętego slizgu. Jedynie jakimś cudem szyba się zablokowała i nie spadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima-zdjąłem tapicerkę i przyciskając przycisk w jednym położeniu linka się napinała(tak jakby silnik chciał linkę poruszyć ale cos ją trzyma)ale nic się nie działo. Linki są napiete i nie widać zerwania, gdyż mechanizmu całego nie odkręcałem. Natomiast, gdy odłaczyłem silniczek od mechanizmu i naciskając sterownik chodzi tylko w jedną stronę, na drugie położenie sterownika nic nie reaguje. Być może te rolki się zapiekły ale z silniczkiem też jest coś nie tak skoro chodzi w jedną stronę tylko. Jeszcze sprawdzę ten sterownik czy on jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest prosty sposób, aby sprawdzić sam przycisk... Wyciągnij cały panel w drzwiach od kierowcy i przełóż kostki. Nie pamiętam czy one są dokładnie takie same, ale jeśli tak to podłącz np tylnią za kierowcą do tej z przodu od pasażera (uszkodzonej). Jeśli silniczek zadziała w dwie strony (obie linki się naciągną) to winę ponosi przycisk. Być może fakt, że gdy naciskasz przycisk w drugą stronę i nic się nie dzieje to po prostu mocne zatarcie jakiegoś elementu lub przyblokowanie szyby "przez coś". Rozumiem, że jeśli naciskasz przycisk to nie słychać kompletnie NIC (żadnego buczenia silniczka itp).

Problem jest o tyle ciekawy, że oba przyciski nie reagują na naciskanie (ten w głównym panelu w drzwiach kierowcy oraz ten w drzwiach pasażera)... Raczej odpada pęknięcie plastiku na szynie... Wtedy silniczek działa, a szyba idzie tylko w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego ,sterowanie tym silniczkiem odbywa się na zasadzie zmiany biegunów plusa z minusem. Odłącz silniczek i przewodami (na krótko) podłącz do aku. potem zamień plus z minusem i patrz czy działa w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Znów zająłem się tą szybą. Mam już pewną wiedzę. Otóż silniczek jest sprawny podłączyłem bezpośrednio do akumulatora i chodzi w obie strony. Odpiąłem linki i tu jest problem ponieważ nie można ich ruszyć ręcznie. Ciągnąłem w obie strony i nic. Myślę, że ten mechanizm jest uszkodzony chociaż rolki na dole tych szyn się kręcą. Jak myślicie co sie uszkodziło? Czy wystarczy te plastiki na szybę kupić po których chodzi linka czy cały mechanizm???Oczywiście chyba sterowniki szyb są uszkodzone bo od pasażera reaguje w jedną stronę a od kierowcy nic. Może ktoś miał podobny przypadek. Czekam na dobre rady.Proszę przeczytać problem od początku to będzie może pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie "ciągnąłeś za linki"?

Wg. mnie w mechaniżmie będzie ślimak. Jak jest drobnozwojowy to ma to do siebie, że trudno mechanizmem pokręcić "od drugiej strony" niż ślimak. Kręcąc slimakiem - łatwo wprawimy w ruch połączoną z nim zebatkę. W drugą stronę możemy nie dać rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja linki wypiąłem z tego koła na którym jest nawinięta linka, więc wg mnie ciągnąc za linki odłączone powinno sie szybe przesunąć. Chyba że te ślizgi do których jest przymocowana szyba i chodzą po tej szynie metalowej są uszkodzone jakoś zapieczone i dlatego nie mogę jej przesunąć. Najpierw kupię przełaczniki sterowania i sprawdzę silniczek czy w obie srtrony kręci bez obciążenia jak kręci to dopiero podepne linki. Jeżeli nie będę mógł opuścic szyby tzn. że mechanizm jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam ja mam troszke podobny problem otóż moja Renia jest 3-dzrwiowa i szyba od pasażera nie chce się opuszczać. w jaszpolu powiedzieli mi za diagnozę 170zł, mówią że na bank podnośnik i chcą 1300zł. podnośnik jest ok, przełącznik ok, bezpiecznik ok z pozycji kierowcy nie mogę opuścić tej szyby jak i z pozycji pasażera. gdy rozebrałem drzwi, podłączyłem odwrotnie zasilanie od silniczka i wcisnąłem przycisk w drzwiach(pasażera) do góry to szyba ładnie się opuściła, a gdy podłączyłem zasilanie prawidłowo i wcisnąłem przycisk do góry to szybka poszła do góry. przycisk na bank ok bo podłączałem nowe przyciski i w moich drzwiach i drzwiach pasażera i reakcja taka sama. pomóżcie mi bo w renault chcą za diagnozę 170zł a może to być byle pierdoła. na początku lipca jadę na wakacje i przydałoby się mieć sprawną szybke gdy nie mam klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!