Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki 16V Silnik K4M


colln

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informację który ze wskazanych czujników od czego jest - mam problem z uruchomieniem zimnego silnika (muszę kręcić baaaaaaardzo długo zanim zacznie załapywać) a jak już załapie to ma 2500 obrotów, spadają po 15km jazdy.

 

czujniki16vsilnikk4mir3.th.jpg

 

4 to silniczek krokowy - był wymieniany jakis czas temu a i ten chyba znów mam do wymiany bo trzpień się w nim rusza wokół osi.

OD czego sa pozostałe - czy któryś jest odpowiedzialny za informowanie np komputera o temperaturze?

PS Po odłączeniu nr 1 nic się nie dziej - co to jest?

 

Wymieniłem też czujnik temperatury (co nic nie dało)

czujniktemperatury16vsidt0.th.jpg

 

 

PS2 Sorki jeśli trochę zaśmiecam forum ale jestem aktualnie za granicą do tego wysoko w górach i nie mam stałego łącza tylko ...modem - tak więc proszę o wyrozumiałość, że nie mogę przeszukać całego forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2- czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym

 

Jak wyciągnę tę wtyczkę (nr 2) auto gaśnie. Mozna to jakoś zdiagnozować czy sprawny jest?

 

PS Piszesz, że może też winic czujnik spalania stukowego? Ale to nie ma nic wspólnego z nr 1 na fotce (bo to nie to) - jest on gdzieś poniżej listwy wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem czujnik nr 1 i zmierzyłem:

tu w lodówce = ujemna temperatura

ujemnatemperaturapd4.th.jpg

 

tu temperatura pokojowa ok 20 stopni

pokojowa20stopnips5.th.jpg

 

teraz koło 100 stopni nad parą

paraal6.th.jpg

 

wynik nad parą

100stopninadparmb4.th.jpg

 

Coś Wam to mówi - dobry jest?

 

[ Dodano: 2007-10-24, 14:54 ]

Na zdjęciu nr 2 od P_r_z_e_m_o jest pozycja nr 19 (regulator ciśnienia) u mnie nie ma czegoś takiego. Jest jeden przewód doprowadzający paliwo do listwy wtryskowej i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane dodatkowe

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Jest to czujnik podwójny o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji. Pierwszy przekazuje sygnał napięcia do elektronicznego urządzenia sterującego silnika (styki 13 i 73), który włącza w zestawie wskaźników lampkę ostrzegawcza w przypadku przegrzewania się silnika, włącza silnik wentylatora chłodnicy oraz optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki. Drugi przekazuje w sposób ciągły sygnał napięcia do wskaźnika temperatury w zestawie wskaźników.

W przypadku uszkodzenia czujnika cieczy chłodzącej elektroniczne urządzenie sterujące zasila w sposób ciągły elektryczny silnik wentylatora cieczy chłodzącej. Marka: Jaeger.

Napięcie zasilania (mierzone na stykach B1 i B2 złącza czujnika): 5 V. Rezystancja:

przy 20°C: 3060 do 4045 Ω

przy 40°C: 1315 do 1600 Ω

przy 80°C: 300 do 370 Ω

przy 90°C: 210 do 270 Ω.

 

Czujnik temperatury zasysanego powietrza

Jest to czujnik termistancyjny o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na wlocie do kolektora dolotowego. Przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego silnika (styki 49 i 77) sygnał napięcia proporcjonalny do temperatury powietrza dopływającego do kolektora dolotowego silnika. Marka: Jaeger.

Napięcie zasilania (mierzone na stykach złącza czujnika): 5 V. Rezystancja (mierzona na stykach czujnika):

przy 0°C: 5290 do 6490 Ω

przy 20°C: 2400 do 2600 Ω;

przy 40°C: 1070 do 1270 Ω

 

PS

Danielossss niestety nie, żywcem nie mam czasu. :-/

Tu jest to co już mam

http://picasaweb.google.com/przemo63

 

bargar to są wartości rezystancji z poprzedniej wersji "Sam naprawiam..." czyli dane dla silników 8V. Ja podaję dane z nowego wydania dla silników 16V colln ma dokładnie taki sam model jak ja z silnikiem K4M700, a nowe wydanie opisuje właśnie te silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie leć :-)

Najpierw ściągnij strony z linka potem sprawdzaj na głównym złączu przy komputerze.

Pamiętaj o akumulatorze

 

Już go mam ale pewnie masz racje do wtyczki od kompa lepiej mierzyć

 

PS W czujniku są 3 nóżki podłaczam- obojętnie które sparuje 1z2 1z3 czy 2z3 wszedzie wynik ok 3k

 

Idę więc go wsadzic na miejsce i spróbuje na wtyczce od kompa nóżki 49 i 77..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!