Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
__Robert__

Scenic I phI Wymiana paska rozrządu K7M 8V

Recommended Posts

__Robert__    0

Panowie mam pytanko ,czy ktoś z Was wymianiał pasek rozrządu? Chcę na dniach wymienic owy pasek i chce to zrobić sam, z tego co czytam książke to jest to bardzo proste tylko mam watpliwości co do napięcia tego paska, w książce jest napisane, że potrzebny jest specjalny przyrząd do sprawdzenia naciągu paska, panowie czy ten naciąg można zrobić na własne wyczucie i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza? Jasli ktos może mi pomóc w tej kwestii to bardzo nprosze o wszelkie3 rady, porady itp. Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0

Jeżeli nie jestes mechanikiem i nigdy tego nie robiłes to nie ryzykuj. Wymiana paska rozrządu to skąplikowana operacja. Wymagane jest prawidłowe ustawienie wału korbowego i kół zębatych zgodnie ze znakami. To nie jest tak, że zdejmujesz jeden pasek i zakładasz drugi. To nie łancuch do roweru. Najmniejsza pomyłka grozi uszkodzeniem głowicy, a to juz potem koszt kilkunastu set złotych. Wymiana u mechanika kosztuje nie wiecej niz 150 zł wiec czy warto ryzykować? Rolkę napinacza powinno sie wymieniac przy kazdej wymianie paska. Przy co drugiej wymianie nalezy pomysleć równiez o pompie płynu chłodzącego. Na ten temat sporo jest informacji na forum. Poczytaj troche.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prezes    39
i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza?

Nie tylko tą rolkę i to koniecznie :!: ale też i pompę cieczy, którą się zazwyczaj zmienia co drugą wymianę :!: a która zarazem jest drugim "napinaczem".

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0
i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza?

Nie tylko tą rolkę i to koniecznie :!: ale też i pompę cieczy, którą się zazwyczaj zmienia co drugą wymianę :!: a która zarazem jest drugim "napinaczem".

 

Prezes....teraz to troche przesadziłeś ;-) Napinacz jest gładkim elementem ruchomym, a uzębione kółko pompy wodnej osadzone jest na stałe. Pompa nie pełni wiec roli żadnego napinacza. Z paskiem rozrządu ma jedynie wspólne to, że jest przez ten pasek napedzana. Taka konstrukcja w Megankach i tylko dlatego zalecana jest jej wymiana przy co drugiej wymianie rozrządu. Bardziej profilaktycznie poniewaz pompy te nie sa bardzo drogie, a wytrzymałość ich jest ograniczona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
__Robert__    0

janksz, Nie przesadzaj ;-) że wymiana paska rozrządu w naszych silnikach to bardzo skomplikowana sprawa, te silniki ( ośmio zaworowe ) są proste jak budowa cepa i nie ma nic skompliokowanego w nich. Ustawiam sobie na znaki, przecinam stary pasek i wkładam nowy i ew. wymieniam rolke napinacza. Mi tylko chodzi o to czy mogę bez specjalnego przyrządu napiąć pasek rolką? Bardzo lubie sie bawić mechniką i postaram sie zrobić to sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prezes    39
Napinacz jest gładkim elementem ruchomym, a uzębione kółko pompy wodnej osadzone jest na stałe. Pompa nie pełni wiec roli żadnego napinacza.

A drogi kolega nie zauważył że napinaczem było napisane "napinaczem" a to ("") coś oznacza :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0
Mi tylko chodzi o to czy mogę bez specjalnego przyrządu napiąć pasek rolką? Bardzo lubie sie bawić mechniką i postaram sie zrobić to sam.

 

Najprostszą metodą sprawadzenia napięcia paska, jest próba wygiecia go palcami na jego najdłuższym odcinku o kąt około 90 stopni /prawie prostopadle do jego powierzchni/. Należy przy tym zdawac sobie sprawę z siły jaką to robimy. Mechanicy z praktyką znają swoje wyczucie. Życzę powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
__Robert__    0

janksz, dzieki, będę to robił w przeyszłym tygodniu w sobote lub niedzielę. A naciąg paska sobie zobaczę po zdjęciu pokrywy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grzechu1977    0

witam dla ułatwienia dodam żę musisz zdjąć przednie prawe koło i odkręcić nadkole tyle mogę powiedzieć bo paska sam nie wymieniałem ale wiem że budowa silnika to banał.pozdrawiam i udanej wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rosck    0

A czy w silnikach 1,6K7M też nie macie dolnego znacznika od wału? Z tego co widze trzeba ustawić górne kółko na znacznik a dolne wg znaków na samym pasku? Dobrze kombinuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
krismel    0

Mi pasek w garażu wymieniał ojciec - "mechanik starej szkoły". Przy 8V rzeczywiście nie ma nic skomplikowanego - ale sam bym się tego nie podjął. Trochę posiłkowaliśmy się instrukcją, ale były różnice - jak pisze rosck, nie było znacznika na dole - więc samemu trzeba naznaczyć żeby się przy zakładaniu paska nie przesunął. Wymieniałem też napinacz, pompę wody sobie darowałem - jak coś będzie się działo to wtedy wymienię. Robota na jedno popołudnie i czteropak piwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
macv6    1

Wymieniałem sam. Generalnie nie jest to trudne, tak jak koledzy napisali wyżej nie ma oznaczenia na dole mimo iż w książce jest napisane, ze jest. Ja namalowałem sobie markerem. Mi osobiście najwiekszą trudnośc sprawiło dostanie się do tego paska. Napinanie cóż ja to zrobiłem "na czuja" :) nie polecam nikomu takiej metody, ale i nie odradzam.

 

Ja się z wymianą uwinąłem w jeden wieczór (od 18 do 0:30).

 

Może i ryzyko jest, ale jaka frajda gdy później wszystko działa... :) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarciu1111    0

witam podepne sie pod ten temacik bo troszku tu jest napisane ale nic jak to ustawić wiec podobnie jak koledzy wymieniam pasek i jak u kolegów nie mam oznaczenia na dolnym kole nawet na górnym nie mam po zdjęciu obudowy widze pokrywke zaworów no ale na niej nie mam nic. nic co by sie zgadzało z oznaczeniami z ksiązki. mogł bym sobie zaznaczyć jak był stary ale nie mam pewności czy dobrze był załozony . jest jakaś metoda ???? plisss

Share this post


Link to post
Share on other sites
macv6    1

jarciu1111, chodzi Ci o pasek rozrządu? A dlaczego nie masz pewności czy był dobrze założony? Jeśli z samochodem wszystko ok, silnik normalnie chodzi, to ja bym zdjąc stary pasek i włożył nowy, tylko oczywiście bardzo uważał żeby niczego nie przekręcić. <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

macv6, oczywiście w tym wypadku przed zdjęciem starego paska najpierw porobić swoje znaki np: markerem na kołach i korpusie silnika. Przy silnikach 16V dobrze najpierw dorobić sobie z płaskownika przyrząd do blokowania wałków rozrządu. Jest opisany i zamieszczony rysunek (albo fotka) w którymś z postów na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×