Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCe - Czy była dłuższa skrzynia ?


mayn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy w Meganie 1.4 TCe po lifcie (początek 2012 roku) zastosowano dłuższą skrzynie biegów w stosunku do Megana III 1.4 TCe ph1 ? Testowałem ponad rok temu w warunkach miejskich Megana III 1.4 TCe i co mnie zaskoczyło dość cichy silnik, jednak nie miałem okazji testować przy większych prędkościach...

Zatem na YT widać iż Megane 1.4 Tce ph1 (2009-2011) ma przy 100 km/h na 6 biegu około 2700 obr. Na dzisiejsze czasy to nieco trochę przypomina "kosiarkę" mając na uwadze fakt iż np. małe VW Polo 1.2 TSI na 6 biegu przy 150 km/h ma tylko 3 000 obr, Megane z taką prędkością obrotową jedzie zaledwie ~110 km/h... A wiadomo im dłuższa skrzynia tym lepszy komfort na autostradzie (mniejsze spalanie, niski poziom hałasu), jest też 1 minus - gorsza elastyczność.

W 2009 roku jeździłem Clio 3 ph2 (po lifcie) 1.2 TCe i tam już była długa skrzynia - przy 100 km/h było ok 2300 obr...

Wiem że Megane III 2.0 TCe ma przy 100 km/h na 6 biegu 2200 obr, choć pokłóciłbym się że to wciąż za dużo obrotów jak na silnik który ma do dyspozycji od dołu 300 Nm, aczkolwiek wciąż Polo 1.2 TSI ma ciekawsze przełożenia jeśli chodzi o trasy szybkiego ruchu.

A więc czy Renault coś ingerowało w skrzynie biegów Megana III 1.4 TCe i kiedy ?

 

/0cool: przeniosłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównujesz Tce do TSI wiec napisze to co ja wyczytałem na wielu stronach. Z tego co wiem to TCe bije na głowę silniki TSI pod każdym względem, no może oprócz spalania. nie podam gdzie czytałem ponieważ w ciagu ostatnich kilku miesięcy jak szukałem auta które mam kupić wyczytałem chyba wszystko na temat megane co było w necie :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej faktem jest, że skrzynia w 1.4 TCe jest krótka. Praktycznie taka sama, jak w wolnossącym 1.6. Wg danych technicznych, na szóstym biegu 1.6 16v przy 1000 rpm robi 35.55 km/h, 1.4 TCr robi 35.75 km/h, czyli przy 100 km/h mamy, odpowiednio, 2813 rpm i 2797 rpm, w zasadzie bez różnicy. Nie rozumiem, czemu tak zrobili, przecież 1.4 ma wystarczająco dużo momentu obrotowego przy np. 2200 rpm żeby wciąż dobrze jechał na trasie.

 

Dla porównania, 1.4T 140 KM General Motors (np. z Opla Astry albo Chevroleta Cruze) ze skrzynią 6MT na ogół na szóstym biegu robi ponad 46 km/h przy 1000 rpm (zależnie od skrzyni), czyli przy 100 km/h mamy jakieś 2150 rpm. Nawet na piątym biegu przy 100km/h jest 2600 rpm, czyli mniej, niż w Megance na szóstym. To jest właśnie skrzynia na leniwe toczenie się po trasie i jak dla mnie optymalna w aucie cywilnym. Do dynamicznego przyspieszania w mieście są pierwsze 3 biegi i do setki można się rozbujać sprawnie (katalogowo Cruze kombi robi to w 9.5 sekundy, MIII kombi w 10 sekund), a na trasie wrzucamy szósty bieg, silnika nie słychać, toczymy się spokojnie...

 

Ja mam teraz w Lagunie 2.0 wolnossącej (136 KM) na piątym biegu 2890 rpm przy 100 km/h, a szóstki nie mam. Także skrzynia w Megi III jest ewidentnie krótka i chyba robiona pod przyspieszenie, a nie na autostrady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję żebyś sprawdził swoje teorie doświadczalnie. Wsiądź do 1,4 TCE i zrób jazdę, notując jednocześnie obroty. Obawiam się, że stwierdzisz iż Twoje powyższe obliczenia nie są do końca trafne. A propos to na 6 biegu przy 100km/h jest ok 2500obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz w Lagunie 2.0 wolnossącej (136 KM) na piątym biegu 2890 rpm przy 100 km/h, a szóstki nie mam. Także skrzynia w Megi III jest ewidentnie krótka i chyba robiona pod przyspieszenie, a nie na autostrady.

 

a ponoć diesle są głośne 3,2 rpm przy 180 tempomat i można jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane techniczne biorę stąd: http://www.renault.com/SiteCollectionDocuments/Communiqu%C3%A9%20de%20presse/en-EN/Pieces%20jointes/20224_Caract_tech_K95_GB_DEF_6ECB3B14.pdf

Dla 1.6 16v potwierdziłem doświadczalnie, jest prawie 3k przy 100km/h.

Dla 1.4 TCe poszukałem filmików na yt i znalazłem np.

(przy ok. 3000 RPM jest 110 km/h, co by się zgadzało).

robpab masz może możliwość cyknięcia fotki zegarów przy 100 km/h? Rozważam MIII 1.4 jako moje kolejne auto, jeżdżę sporo w trasach i właśnie wolałbym niższe obroty :!:

Rxe.Megane ta, to jest przewaga diesli. Przy prędkościach autostradowych na ogół mają bardziej leniwe obroty.

A tu, dla porównania, MIII z 1.2 TCe 115

2 tysiące RPM przy 100 km/h, silnika prawie nie słychać, to lubię :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 TCe jest zdecydowanie cichsze niż 1,6. Mówię to na podstawie własnych doswiadczeń (ponad 30 tys. za sterami MIII 1,6 i prawie 20 tys. 1,4). Jazda na trasie to przyjemność. Co do fotki to nic nie obiecuję ale pomyslę o tym.

 

Udało mi się zrobić zdjęcia przy 100 i 110 km/h. Auto jechało na tempomacie.

post-6667-0-51811300-1356858935_thumb.jpg post-6667-0-52789500-1356858956_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu, dla porównania, MIII z 1.2 TCe 115 https://www.youtube....h?v=ovsCtncEIkI

2 tysiące RPM przy 100 km/h, silnika prawie nie słychać, to lubię

no to teraz w szoku wielkim jestem ! W 1,2 TCE 115 KM jest taka różnica w obrotach ? Przecież silnik słabszy od 1,4 TCE ( choć nie dużo) a skrzynia taka długa ? To bardziej Diesla przypomina. Muszę trochę pokopać i się upewnić , bo jeśli to prawda to u nas w 1,4 to porażka jest. Ja już po wyjechaniu z salonu w dniu zakupu auta zorientowałem się , że jadąc 100 / h mamy około 3000 obr i jak tu jechać autostradą ekonomicznie ? To właśnie 6-ty bieg powinien być leniwy i ekonomiczny. Autko mimo , że całkiem dynamiczne to na szóstce cudów i tak nie ma i jak chcemy naprawdę sprawnie wyprzedzić to i tak redukcję robię. A już wolę mieć bardziej ekonomiczny ostatni bieg , bo jak autostradą lecimy te 140 - 150 to chwilowe spalanie przeraża.

Co do biegów to uważam , że nawet trójka jest za krótka - 117 km/h i następuje odcinka. Na trójce spokojnie powinno się autko bujać do tych 140. Także widać , ze producent dał nam elastyczność i względną dynamikę ale ewidentnie kosztem obrotów no i spalania. Ciekawe ile 1,2 Tce pali w realu ? Czy też około 10 - 11 jak 1,4 w mieście czy może jest duża różnica na korzyść 1,2 ?

 

Dodano: 29 gru 2012 - 23:51

dodatkowo jak sprawdziłem to przy prędkości 180km/h w 1,2 mamy jakieś 3800 obr a w 1,4 tce mamy równe 5000 obr !!! :!:

Masakra! Zastanawiam się od razu czy skrzynia by pasowała na przekładkę ?

Edytowane przez Profit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie zapomnij że 1.2 ma lepszy dół obrotów niż 1.4 TCE i dlatego takie przełożenie. I chyba megane z tym silnikiem jest lżejsze niż 1.4.

ściagnij program symulacyjny, podaj wartości przełożenia , mocy, momentu, wagi itd i potem porównaj elastyczność itd.

Nie wiadomo jaki ma elastyczność tego silnika, może okazać że z 60 do 100 km/h na 4 biegu potrzebuje 20 sekund?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://media.renault.com/download/media/specialfile/31644_1_5.aspx

Według danych, Megana z TCe 115 jest nawet cięższa od 1.4 (Grandtour - 1284 vs 1276 kg, hatchbacki ważą tyle samo - 1205 kg).

Przełożenia faktycznie sporo dłuższe. Nie mogę znaleźć nigdzie danych dot. elastyczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!