Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z przepustnicą


jez04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Na początku przepraszam Forumowiczów za błędne umieszczenie tego tematu w dziale dotyczącym klimatyzacji, ogrzewania itd. Wpisuję go więc na nowo w tym dziale.

Jakiś czas temu dokonałem demontażu przepsutnicy, jej wyczyszczenia i wymiany uszczelek (Scenic I phII 1,6 16V 2002r.), dodam, iż mój pojazd posiada przepustnicę elektroniczną. Po tych czynnościach została ona "przyuczona" w serwise. Teraz - w okresie jesienno - zomowym samochód trapi dziwna przypadłość, otóż po uruchomieniu silnika włącza się ssanie (normalne gdy jest on zimny), jednakże nawet po osiągnięciu przez niego wyższej temperatury, obroty wielokrotnie utrzymują sie w granicach 1500-2000. Czasem bywa, iż po nagrzaniu się silnika opadną do normalnego poziomu samoczynnie. W sytuacji kiedy "zawieszą się" zmuszony jestem podnieść obroty do ok 3500-4000 (przegazować), wówczas po puszczeniu pedału gazu wracją one do normy. Problem w tym, iż dzieje się tak nieregularnie (z przewagą na zawieszajace sie obroty). Byłem u kilku mechaników, którzy nie bardzo wiedzieli co zrbić. Podpięcie CLIPA, także nie dawało odpowiedzi, gdyż komputer nie wykazywał błędów. Zasugerowano mi, iż najprawdopodobniej układ owej elektronicznej przepustnicy "choruje" i tak naprawdę należy w nim szukać błędu. Jej wymiana to spora kwota (za nowę), kupno używanej może zaś okazać się kupnem takiej samej (lub gorszej), niż mam. Czy macie Szanowni Forumowicze pomysły na rozwiązanie tej kwestii? Czy faktycznie objawy wskazują na przepustnicę, czy może na któryś z czujników? Dlaczego podkręcenie silnika do wysokich obrotów załatwia sprawę tzn. że wracaję one do normalnego poziomu? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przepraszam Forumowiczów za błędne umieszczenie tego tematu w dziale dotyczącym klimatyzacji, ogrzewania itd.

Należało ten fakt zgłosić administracji używając przycisku Raportuj, z prawej strony pod profilem użytkownika i poczekać na przeniesienie.

Wpisuję go więc na nowo w tym dziale.

Tym sposobem naruszasz regulamin w pkt.5.17

Jeżeli chodzi o Twój problem to szukał bym nieszczelności pomiędzy przepustnicą, a kolektorem ssącym.

Nie piszesz czy przepustnica była czyszczona? Jeżeli nie to należy ja wyczyścić, a następnie przeprowadzić adaptację CLIP-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuję reprymendę ze strony administratora. Czyściłem przepustnicę, oczywiście. Skoro to ewentualna nieszczelność na kolektorze ssącym, dlaczego mocniejsze dodanie gazu załatwia sprawę i obroty stabilizują się? Jak go (kolektor), ewentualnie uszczelnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!