Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczenie a pompa wspomagania i wyciek


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko.

Renault Megane 99r. 1.4 16v, mam delikatny wyciek płynu do wspomagania. Na środę jestem umówiony do mechanika. Płynu do wspomagania w zbiorniczku jest na kresce na minimum, ale nie chciałem dolewać bo nie wiem jak zalał poprzedni właściciel a podobno mieszając można wyrządzić więcej szkody niż pozytku.

Moje pytanie związane jest z tym, że przy cofaniu na całkowicie skręconych kołach słychać głośne piszczenie. Prawdopodobnie pompa od wspomagania. Czy takie objawy są już oznaką konieczności wymiany tejże pompy, czy po uszczelnieniu układu tj. wymianie przewodów i wymianie płynu będzie jeszcze ok?

Jak sprawdzić pompę w jakiej jest kondycji?

 

Dodano: 08 maj 2013 - 19:13

Sprawa się wyjaśniła. Okazało się, że nie ma wycieku z układu wspomagania a z jakiegoś mieszka gumowego który łączy skrzynię biegów z ośką, a że od spodu auta akurat na wysokości tego mieszka przebiega przewód od układu wspomagania, toteż diagnosta sądził, że ów przewód przecieka.

Jutro mają ten mieszek wymienić na nowy. Dodatkowo wymienią pasek od alternatora który to podobno jest winowajcą piszczenia- poprzedni właściciel wymieniając dał zupełnie zbyt wąski o ten 1-2mm pasek, dziwna sprawa.

 

Dodano: 24 lip 2013 - 14:45

Jak napisałem w maju został wymieniony mieszek (uszczelniacz?) z opaską zaciskającą, łączący skrzynię biegów z ośką, z powodu wycieku oleju ze skrzynii biegów. Niestety 2,5 miesiąca upłynęło, dzisiaj spojrzałem i znów zaczyna być mokre olejem, dokładnie w miejscu gdzie się zwęża mieszek gumowy i łączy z ośką- już za opaską zaciskową (z tej szczeliny między mieszkiem a ośką).

I teraz pytanie, czy odstawili fuszerkę, czy kiepskiej jakości gumę zakupili? Czy tam jest pod tym mieszkiem jeszcze jakiś dodatkowy uszelniacz? Bo trochę dziwne mi się wydaje że miałoby być to szczelne jedynie zabezpieczając opaską?

Rozumiem, że do wymiany tego mieszka nie trzeba wyjmować skrzynii biegów, tylko ośkę? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. (Oczywiście dotyczy wersji Megane IphII nie phI- źle podpisany temat).

 

Dodano: 24 lip 2013 - 17:03

Edit: byłem u mechanika który wymieniał mieszek na łączeniu skrzynii z półosią. Podniósł auto i jednak powoli ale sączy się olej- stwierdził, że z łożyska które jest pod osłoną gumową (podobno dokupuje się to razem jako całość). W każdym razie ma w przyszłym tygodniu wymieniać to jeszcze raz na gwarancji. I dobrze, człowiek płaci więc wymaga jakości a nie aby po 2,5 miesiącach ciekło dalej. Zobaczymy jakie będą efekty po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!