Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczenie a pompa wspomagania i wyciek


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko.

Renault Megane 99r. 1.4 16v, mam delikatny wyciek płynu do wspomagania. Na środę jestem umówiony do mechanika. Płynu do wspomagania w zbiorniczku jest na kresce na minimum, ale nie chciałem dolewać bo nie wiem jak zalał poprzedni właściciel a podobno mieszając można wyrządzić więcej szkody niż pozytku.

Moje pytanie związane jest z tym, że przy cofaniu na całkowicie skręconych kołach słychać głośne piszczenie. Prawdopodobnie pompa od wspomagania. Czy takie objawy są już oznaką konieczności wymiany tejże pompy, czy po uszczelnieniu układu tj. wymianie przewodów i wymianie płynu będzie jeszcze ok?

Jak sprawdzić pompę w jakiej jest kondycji?

 

Dodano: 08 maj 2013 - 19:13

Sprawa się wyjaśniła. Okazało się, że nie ma wycieku z układu wspomagania a z jakiegoś mieszka gumowego który łączy skrzynię biegów z ośką, a że od spodu auta akurat na wysokości tego mieszka przebiega przewód od układu wspomagania, toteż diagnosta sądził, że ów przewód przecieka.

Jutro mają ten mieszek wymienić na nowy. Dodatkowo wymienią pasek od alternatora który to podobno jest winowajcą piszczenia- poprzedni właściciel wymieniając dał zupełnie zbyt wąski o ten 1-2mm pasek, dziwna sprawa.

 

Dodano: 24 lip 2013 - 14:45

Jak napisałem w maju został wymieniony mieszek (uszczelniacz?) z opaską zaciskającą, łączący skrzynię biegów z ośką, z powodu wycieku oleju ze skrzynii biegów. Niestety 2,5 miesiąca upłynęło, dzisiaj spojrzałem i znów zaczyna być mokre olejem, dokładnie w miejscu gdzie się zwęża mieszek gumowy i łączy z ośką- już za opaską zaciskową (z tej szczeliny między mieszkiem a ośką).