Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wymieniałem końcówki drążków i kilka innych rzeczy w przednim zawieszeniu w moim megane. Pojechałem ustawić zbieżność na okręgową stację kontroli pojazdów. Panowie o aparycji przysłowiowego Pana Mietka, ustawiali zbieżność jeżdżąc autem w przód tył, trochę po drodze i potem regulowali w podwoziu. Czy tak można ustawić zbieżność? Nie powinno się to odbyć przy użyciu jakiegoś zaawansowanego sprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej tylko i włącznie przy użyciu specjalistycznego sprzętu :) tak to sobie mogą ustawiać zbierzoność w kołach od furmanki. Też miałem taki przypadek wymieniali drażki kierownicze i powiedział spec że trzeba robić zbierzność, to mówię ok dodatkowo 80zł a po paru dniach całkiem przypadkowo sprawdziłem przy podniesionym kole że sworzeń mam wybity. To się pytam jak można było ustawić zbierzność:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu bym nie pomyślał, że można wymyślić taki sposób ustawiania! :)

Zamiast faktur i poprawek, żądaj z powrotem swoje 80 zł i jedź do profesjonalistów!

Bo można ustawić oba koła bardzo zbieżnie lub oba rozbieżnie i też będzie jechać prosto i nie ściągać, ale będzie się źle prowadzić w zakrętach!

Każde auto ma swoje kąty i stopnie, to nie jest absolutnie robota ani "na oko", ani "na czuja"!

Edytowane przez TomaszM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..okazało się, że praktycznie na każdej stacji diagnostycznej tak ustawiają. To tzw. ustawianie na płytę. Diagnosta wjeżdża na urządzenie pomiarowe, które wpada w drżenie , komputer odczytuje na tej podstawie zbieżność, a diagnosta dokonuje stosownych poprawek na śrubach regulacyjnych. Pytałem w kilku miejscach. Po ustawieniu wyszło u mnie 1,7 Norma to 1,5 +/- 0,2. Fakt, że nic nie ściąga a auto jeździ prosto i pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..okazało się, że praktycznie na każdej stacji diagnostycznej tak ustawiają.

U mnie na stacji ustawiają na przyżąd więc nie wszędzie źle. Takie ustawianie świadczy o fuszerce nic więcej. Skasować 80zł za takie coś :) Ciekawe jak robią przeglądy :) Amorki to pewnie naciskają na błotnik a hamulce to patrzą czy na piasku został ślad. Omijaj takich partaczy szerokim łukiem to autko będzie chodziło.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pojechałem dzisiaj na ustawienie zbieżności i mi nie ustawili, bo mechanik stwierdził, że nie idzie ruszyć końcówek drążków. Kazał mi albo zostawić auto w inny dzień u nich i oni mi je rozruszają albo sam mam to zrobić.

Czy to jest normalne, że tak powiedział czy chcieli mnie po prostu spławić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!