FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: [HOW TO] wymiana nagrzewnicy (megane i scenic - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 6 stron +
  • « Pierwsza
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
[HOW TO] wymiana nagrzewnicy (megane i scenic

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phII
  • Silnik:1,6/16V
  • Przebieg (tys.km):240

Napisano 06 październik 2010 - 17:53

Czytam różne posty na temat wymiany nagrzewnicy i powiem szczerze, że mam problem z odniesieniem informacji na forum do konkretnego modelu autka.
Czy mógłby mi ktoś pomóc?
Mam Scenica I ph II z klimatronikiem. Który opis pasuje do tego modelu. Mój Pan z warsztatu powiedział, że jak trzeba rozbebeszać przód to on się tego nie podejmuje.
Z góry dzięki za pomoc
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   passi 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-październik 10
  • Skąd:Służewo
  • Auto:Megane I ph I Classic '97
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):209000

Napisano 07 październik 2010 - 23:42

U mnie w ogóle nie leciało ciepłe powietrze... Można było przejechać 300km na odkręconym ogrzewaniu na full a i tak leciało całkiem zimne. Moja recepta wydaje mi się, że najprostsza:

A) Na sam początek trzeba odpowietrzyć układ na uruchomionym silniku (jest śrubka na dolnym wężu nagrzewnicy przy termostacie, którą należy wykręcić a po odpowietrzeniu wkręcić)

:) Jeżeli to nie pomogło to trzeba wykonać następujące czynności:

1) Wyciągnąć węże od nagrzewnicy z termostatu
2) Spuścić płyn z obiegu nagrzewnicy np. dmuchając w wąż
3) W górny wąż nagrzewnicy przez wysoki lejek nalać gorącej wody (wysoki lejek jest ważny, żeby było duże ciśnienie)
4) Wsypać odkamieniacza do czajników (koszt 3zł saszetka - najlepiej kupić 2)
5) Przepłukać gorącą wodą najlepiej z 2 razy
6) Odczekać chwilę (około 5min)
7) W górny wąż nagrzewnicy włożyć wąż ogrodowy i porządnie wypłukać dużym ciśnieniem
8) Uzupełnić wcześniej spuszczony płyn albo nalać nowy
9) Włożyć węże na ich miejsce w termostacie
10) Wszystko już jest zrobione - czas na kontrole. Powinno zadziałać!

U mnie teraz grzeje aż miło ;-)
0

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   antraw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-listopad 10
  • Skąd:Włocławek
  • Auto:Megane
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):61000

Napisano 13 listopad 2010 - 16:22

Dzieki koledzy. Pomyszkowałem po forum i teraz moja Megi... ehhh moge w niej nagi siedzieć i pot ocierać :mrgreen:

[ Dodano: 2010-11-21, 13:09 ]
było minęło... już nie grzeje - grzala przez 1 dzionek. Odpowietrzony układ i się nie zapowietrza, nagrzewnica odkamieniona. Ostatnia nadzieja przed wymianą nagrzewnicy to korek zbiorniczka wyrównawczego, Zamówiłem w serwisie za 38 zl ale co tam to nie majątek. Jutro się przekonam i dam znać moze komuś sie to przyda.

[ Dodano: 2010-11-21, 13:12 ]
:evil:

[ Dodano: 2010-11-22, 19:46 ]
SEPER!!!!! BINGO strzał w 10-tkę. Słuchajcie jak tylko zakręciłem koreczek bez odpowietrzania - grzeje jak cho***ra. Takie nic a 2 miechy się meczyłem. Myślę że mechanik mi go zamienił, bo jak go pokazałem w serwisie to mi powiedzieli ze to jest chyba korek od zbiorniczka hamulcowego jakiegoś auta. Jeśli więc komuś się przydadzą te rady bedę zadowolony i dumny..... i obym nie musiał tutaj już wiecej wchodzić z potrzeby a dla przyjemności :( :( :( :P
antraw
0

#36 Użytkownik nie jest zalogowany   rdk_konin 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-marzec 10
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II phI
  • Silnik:1400
  • Przebieg (tys.km):162

Napisano 27 listopad 2010 - 20:55

Płukanie wodą pod ciśnieniem mogę potwierdzić jest dobrym pomysłem, dzisiaj zdjąłem węże idące do nagrzewnicy ( mam auto na gaz, zdjąłem węże z trójników w komorze silnika) w górny wąż włożyłem wąż ogrodowy i pod stopniowo zwiększanym ciśnieniem wypłukałem sporo brązowej cieczy, efekt ?? W samochodzie jest upał :)) Wcześniej wymieniłem termostat, poprzedni był trochę zardzewiały ze skruszałą uszczelką. Płukanie może nie każdemu przynieść pozytywny efekt. Wg. mnie warto spróbować, nie przesadzać z ciśnieniem wody, ja zwiększałem stopniowo. Na początku woda wybijała przez wąż którym wlewałem, ale po chwili z dolnego wybiła brązowa ciecz. Popłukałem jeszcze parę razy i zima mi nie straszna...
0

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   marcindj 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-lipiec 09
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Auto:Megane coupe 96r
  • Silnik:K7M 702 1,6
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 01 grudzień 2010 - 20:27

Mam takie pytanie do tych którzy wymieniali lub czyścili nagrzewnicę. Czy na wolnych obrotach leciało zimne powietrze a powyżej 1500 letnie? u mnie są takie objawy, że właśnie na niskich obrotach powietrze leci zupełnie zimne, a na wysokich zaczyna lecieć ciepłe po kilku sekundach trzymania gazu. Pompę wody wymieniałem 20kkm temu więc to chyba nie to. Poprzedniej zimy nie miałem tego problemu. Termostat nowy i układ odpowietrzony.
0

#38 Użytkownik jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 01 grudzień 2010 - 21:35

marcindj, to samo miałem w Clio. Grzało aż miło, wymieniłem płyn chłodzący i zachowanie się zaczęło takie jak opisałeś. Nagrzewnica się nie mogła zabrudzić w ciągu 20 minut :) Odpowietrzyłem kilka razy i wróciło do normy.
0

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   antraw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-listopad 10
  • Skąd:Włocławek
  • Auto:Megane
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):61000

Napisano 24 styczeń 2011 - 10:30

Strzał w 10-tkę???? heheheh du****a. Grzała Megi przez 1.5 miesiaca i przestała. W sobotę wymienilem nagrzewnicę. Fuj śmierdzi ale grzeje. Boję się zapeszyć po tych przejsciach. Koszt całości 230 zł. Czas 3 godz. (mechanik łebski człek). Tą starą rozwaliłem zeby zobaczyć jak wyglądała w środku - niemiłosierny syf. Kochani moi nie pierniczcie się z czyszczeniem nagrzewnicy. To nie ma sensu. Wymiana to koszt raczej niewielki a zadowolenie ogromne. Ja tak jak Wy wyczyniałem cuda i trwało to chyba ze 4 miesiące - szkoda nerw. :mrgreen: Pozdrówka
antraw
0

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   SZYLO 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-luty 11
  • Skąd:Białogard
  • Auto:Megane Coupe
  • Silnik:1.6 8v 66 kW K7M
  • Przebieg (tys.km):230000

Napisano 22 luty 2011 - 19:08

Witam <szukaj> Od paru dni mam panowie problem <ok> otóż bardzo słabe ogrzewanie a na postoju wogóle jego brak ! leci zimne powietrze <ok> Myślałem że to pompa wody słabą ma wydajność więc kupiłem sobie silniczek obiegu wody 12v od mercedesa w124 wpiełem go w przewód wodny wychodzący z termostatu do nagrzewnicy i pomogło w tym stopniu ze zamiast zimnego leci minimalnie letnie powietrze na postoju :mrgreen: co to może być bo już ręce opadają ! ogólnie z temp. silnika nie mam proglemu skazówka jest na srodku czasami podejdzie półcentymetra powyrzej tego środka ale zaraz bardzo szybko spada, a i dodam że mam nową pompe wody 150 zł tylko nie wiem czy może to być wina że gościu dał mi pompe wody do silnika 55 kW a ja posiadam silnik 66 kW ! ale powiedział mi że pompy są takie same ?

Aha dodam jeszcze że wąż zasilający nagrzewnice jest ciepły, powrotny letni, termostat nie wymieniany ale jeżeli puszcza na duży obieg i chłodzi silnik to musi być dobry ;p

[ Dodano: 2011-02-22, 18:53 ]
posłuchałem sie kolegi Antraw i poleciałem zobaczyć, korek od zbiorniczka był poluzowany dokręciłem go na maxa i powiem tak że leci dużo mocniej ciepłe powietrze na postoju, jestem zadowolony ale czy głupi korek ma aż takie duże znaczenie w obiegu wody ? Pompa nie wydaje że musi być obieg tzw. wymuszony przy zamkniętym układzie ?
0

#41 Użytkownik nie jest zalogowany   nesh 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-marzec 11
  • Skąd:Zielona góra
  • Auto:Renault scenic
  • Silnik:1.6e
  • Przebieg (tys.km):202123

Napisano 20 marzec 2011 - 12:37

Witam Wszystkich.
Doczytałem się w końcu coś dla mnie ważnego, ale chciałbym potwierdzenia, bo nie wiem, w co mam inwestować. Chodzi mi o grzanie się silnika a dokładnie o falowanie temperatury. Autko nagrzewa sie bardzo szybko, bo zaledwie 3.5 km i mam już 90stp. otwiera sie termostat i spada do 80 i tak faluje 2 razy na 1km. Mechanicy mówili, że to wina czujnika termostatu. Tutaj doczytałem się ze może to być wina nagrzewnicy. Fakt rewelacji nie ma leci letnie powietrze i mam zamiar zabrać się najpierw na płukanie i odkamienianie jak to nie pomoże to wymianę. Potwierdźcie mi czy to może być wina nagrzewnicy z tym falowaniem temp. Autko scenic 1.6e 1998

Napewno rozwiązanie napisze jak znajdę :P
Pozdrawiam
0

#42 Użytkownik nie jest zalogowany   SZYLO 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-luty 11
  • Skąd:Białogard
  • Auto:Megane Coupe
  • Silnik:1.6 8v 66 kW K7M
  • Przebieg (tys.km):230000

Napisano 20 marzec 2011 - 20:00

Panowie mi już tak ciepły nawiew leci że dosłownie parzy :P a wszystkiemu byłą winna wydmuchana uszczelka pod głowicą, powietrze waliło do układu chłodzenia zapowietrzając mi nagrzewnice, powiem tak rewelacja :P jestem teraz bardzo szczęsliwy tylko szkoda że sie zima kończy :shock:
0

#43 Użytkownik nie jest zalogowany   nesh 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-marzec 11
  • Skąd:Zielona góra
  • Auto:Renault scenic
  • Silnik:1.6e
  • Przebieg (tys.km):202123

Napisano 21 marzec 2011 - 08:17

Szylo a płynu Ci nie ubywało? Skoro ssał powierzę to gdzieś musiało ciec, tak mi się wydaje. Zacząłem się zastanawiać, dlaczego mi tak skacze ta temperatura i faktycznie jest możliwe, że to nagrzewnica. Wyczytałem, że w układ wchodzi 6L płynu a ja wlałem nie całe 5l, więc możliwe, że jest mniejszy obieg (zabita nagrzewnica) i auto szybciej się nagrzewa. W tygodniu mam zamiar zalać ją kretem i środkiem do mycia silników, dobrze przepłukać. Mam nadzieje, że to pomoże jak nie to czekam na słoneczko i rozbieram kokpit.
0

#44 Użytkownik nie jest zalogowany   pit-men 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-wrzesień 09
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane II ph II sedan
  • Silnik:1,5 dCi
  • Przebieg (tys.km):100

Napisano 21 marzec 2011 - 22:39

Nie wiem z czego jest zrobiony układ chłodzący ,ale ku przestrodze Kret nie nadaje się do aluminium.
0

#45 Użytkownik nie jest zalogowany   nesh 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-marzec 11
  • Skąd:Zielona góra
  • Auto:Renault scenic
  • Silnik:1.6e
  • Przebieg (tys.km):202123

Napisano 25 marzec 2011 - 21:47

Udało mi się wyczyścić nagrzewnice <ok> . Zakupiłem preparat do oczyszczania chłodnic firmy K2 (nie chcę reklamować firmy, ale napewno się przyda komuś). Odłączyłem przewody od silnika, które idą do nagrzewnicy i dobrze przepłukałem wężem ogrodowym. Wyleciało troszkę brązowej mazi, a później zalałem tym preparatem dolewając wrzątku. Po ok 20min. jeszcze raz przepłukałem wodą wydmuchałem i zalałem płynem. W aucie gorąco nie idzie wysiedzieć. A co do temperatury silnika rewelacja!! Nie ma już wahań tylko temperatura zatrzymuje się przy ok 85stp. i stoi!! :(
WNIOSEK!!
Wszyscy piszą o zaworze, aby go sprawdzić. Hmm z tego, co się naczytałem i przeglądałem schematy to nie ma zaworu na nagrzewnice. Jest ona częścią układu chłodzącego i wraz z silnikiem nagrzewa się. Regulacja ciepło - zimno jest tylko klapą (tak mi się wydaje), która puszcza powietrze przez nagrzewnice lub ją omija.
Dlaczego miałem takie wahania temperatury? W układnie było około 5L płynu z tego, co zauważyłem to do nagrzewnicy wchodzi około 1L wiec silnik nagrzewał tylko zaledwie może 1,5L, które znajdowały się w bloku i dlatego w przeciągu kilku km auto juz miało 90stp. i po otwarciu termostatu temp. spadała.
Teraz bajka!!
Mam nadzieje, że Ci, który będą mieli podobny problem z temp. silnika tak jak ja zaczną od przeczyszczenia nagrzewnicy.
Oczywiście wnioski to tylko moje przemyślenia.

Pozdrawiam!!
0

#46 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 25 marzec 2011 - 22:00

nesh napisał:

Wszyscy piszą o zaworze, aby go sprawdzić. Hmm z tego, co się naczytałem i przeglądałem schematy to nie ma zaworu na nagrzewnice. Jest ona częścią układu chłodzącego i wraz z silnikiem nagrzewa się. Regulacja ciepło - zimno jest tylko klapą (tak mi się wydaje),

Skąd wziąłeś takie rewelacje? Mniej więcej od połowy lat 80-tych ubiegłego wieku większość samochodów ma mieszalnikowi układ ogrzewania kabiny gdzie nagrzewnica jest stale zasilania gorącą wodą z silnika. Nawet Polonezy z ostatnich lat produkcji PLUSY miały taki układ ogrzewania wnętrza.
Zresztą przy takim rozwiązaniu łatwiej jest kontrolować temperaturę kabiny przy automatycznej klimatyzacji.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#47 Użytkownik nie jest zalogowany   nesh 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-marzec 11
  • Skąd:Zielona góra
  • Auto:Renault scenic
  • Silnik:1.6e
  • Przebieg (tys.km):202123

Napisano 25 marzec 2011 - 22:13

No widzisz nie wziąłem sam się domyśłiłem. Szczerze mówic poprostu sie cieszę, że wszystko jest już ok.
A z tego co widzę to nikt o tym nie pisze. Hmmm no, że chyba to jest logiczne a ja wyszedłem na głupka, który nie widział. <ok>
0

Udostępnij ten temat:


  • 6 stron +
  • « Pierwsza
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 379 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 22244 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 10935 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress