Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wolnymi obrotami po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem Megane II 1.6 16v K4M 760. Auto spisuje się świetnie ale od pewnego czasu mam problem z wolnymi obrotami gdy odpalam auto po nocy. Wyglądo to następująco: Silnik zaskakuje bez żadnego problemu ale obroty zamiast zatrzymać się po odpaleniu na wartości ok 1100 jak przy zimnym silniku to spadają na ok 500. Auto dusi się przez ok 4 sekundy, z rury czuć paliwo. Efekt jest podobny jakby nie pracował na wszystkie cylindry. Jak już obroty się ustabilizują nie występują już żadne problemy. Maganka nie szarpie, ma moc, przyspiesza płynnie. Wystarczy, że popracuje z 2 minuty i już się to nie powtarza aż do wystygnięcia silnika. Po takim "przyduszeniu" wykręciłem świece i były zalane paliwem, natomiast po trasie są czyściutkie. Także problem występuje tylko na zimnym. Tak jabkby się zalewał. Komputer diagnostyczny nie pokazuje błędów, świece nowe, czujnik temperatury też nowy. Podłożony został sprawny map sensor i czujnik podciśnienia ale nadal jest tak samo. Dodam jeszcze, że rozrząd wymieniony na oryginał razem z kołem faz rozrządu. Bardzo proszę o rady. Co może być przyczyną tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim megane jest dokładnie taki sam objaw. Mam ten samochód 2 lata. Z tym, że u mnie szuka obrotów te 4 sekundy przy każdym odpaleniu. Nie wiem czy to ma związek ale alternator zaczyna ładować też po 3-4 sekundach po odpaleniu jak już silnik złapie poprawne obroty.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tester diagnostyczny nie pokazuje błędów to generalnie wszystkie czujniki powinny być sprawne. Być może szukam za głęboko. Jutro podłoże większy akumulator z innego auta bo ten w megance już powoli domaga się wymiany. Zobaczymy czy coś się zmieni. Może brakuje mu prądu przy rozruchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje przy samochodach ciężarowych i z doświadczenia wiem że jeśli nie ma błędów z czujników nie oznacza to że któryś oszukuje.Trzeba by po parametrach popatrzeć-przynajmniej po tych które można ocenić na chłopski rozum bo nie mamy odniesienia do innego auta.Może zawyża temp zasysanego powietrza- to tylko taki przykład tym się nie sugeruj.

 

Dodano: 24 gru 2014 - 13:14

Dzisiaj rano umyłem sprężoną benzyną przepustnice.Po odpaleniu obroty troszkę były za wielkie rzędu 1000(na rozgrzanym silniku)w trakcie jazdy gdy nacisnąłem sprzęgło to nie chciały zejść poniżej 1100. Podłączyłem komputer jaki posiadam i zrobiłem adaptacje położenia przepustnicy na wyłączonym silniku.Wszystko wróciło do normy. Obroty między 720 a 800 bez obciążenia np klimą.

 

Dodano: 24 gru 2014 - 20:11

Mówiąc adaptacja przepustnicy mam na myśli za sterowanie tym elementem w celu nauczenia sterownika silnika nowych skrajnych położeń przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jestem cały czas w trakcie. Auto było u mechanika specjalizującego się w Renault. Generalnie facet przebadal Meganke i stwierdził, że wszystko jest jak najbardziej sprawne ale nie wiadomo na razie dlaczego w kolektorze ssącym jest za duże podciśnienie i dlatego dostaje za dużo paliwa przy rozruchu w pewnym zakresie temperatur. Wymieniłem jeszcze uszczelki kolktora ssącego bo mógł gdzieś łapać lewe powietrze ale to niestety nic nie zmieniło. Także ten mechanik stwierdził, że to może już tylko szwankować sterownik silnika. Ma jakiś błąd i w pewnym zakresie podaje za dużo paliwa. Także na dniach będę działał dalej. Ponoć koszt wymiany sterownika to 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Ja po odpaleniu mam za niskie obroty... nigdy powyżej 1000. Po odpaleniu szuka właśnie, czasem zgaśnie a czasem po prostu go przydusza ale działa. Teraz zauważyłem np. na światłach trochę go telepie już na rozgrzanym i też tak jakby szukał obrotów koło 900-800. Dopiero ją kupiłem i zaczynam z serwisowymi sprawami, filtr powietrza, przeczyszczenie przepustnicy, świece i cewki. Mam też za duże spalanie... komp pokazuje około 10-11 w mieście... Przy odpaleniu czuć nie przepaloną benzynę a potem wszystko gra po rozgrzaniu. Jakieś rady Panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz za duże spalanie to możesz mieć uszkodzoną sondę lambda. Awaria wcale nie musi skończyć się zapaleniem kontroli "silnika". Sonda może pracować ale podawać złe wartości a tego komuter w aucie już nie wykryje. To również może tłumaczyć problem z obrotami. Podaje za dużo paliwa i się zalewa. Równie dobrze może być to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Ciężko mi się jest wypowiadać co do cewek zapłonowych. Jeśli auto Ci nie przerywa po dodaniu gazu na którymś z biegów to prawdopodobnie są ok. Jednak ja na początek radziłbym Ci podjechać do jakiegoś dobrego elektronika, podpiąć auto pod komputer, zczytać i zinterpretować wszystkie błędy oraz co najważniejsze to sprawdzić na komputerze parametry silnika podczas pracy. Po tym będziesz miał obraz co się dzieje i za co się złapać bo inaczej można wymienić wszystko w aucie a i tak będzie źle pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wskazania komputera pokładowego odnośnie średniego spalania brane są z komputera silnika, dokładniej mówiąc wylicza spalanie na podstawie czasów otwarcia wtrysków benzynowych. W silnikach z gazem czasy otwarcia wtrysków benzynowych mogą się różnic w zależności czy jedziemy na benzynie czy gazie. Czasy otwarcia wtrysków reguluje komputer silnika na podstawie danych zbieranych z czujników, przepustnicy, obciążenia, jest tego naprawdę sporo. Regulacja wolnych obrotów natomiast też nie jest jednakowa. Urwał mi się pasek alternatora-silnik od razu zwiększył obroty z 750 na ok 1050. Jest to wszystko ładnie opisane w instrukcji serwisowej. Na początek proponuje umyć przepustnice. Jeśli będziesz zdejmował kolektor ssący z jakiś powodów (nieszczelna odma) to wymień też 4 uszczelki miedzy aluminium a plastikiem. Na pewno będą twarde kwalifikujące się do wymiany.

 

Kolego elwik1984 po kropce, przecinku stosujemy spację. Poprawiłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!