Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopci jak lokomotywa.


Wyleksony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją Renatą (Renault Megane II). Strasznie mi kopic. Nie mam filtru cząsteczek stałych. Sprawdzałem wtryski na komputerze i mechanik powiedział ze 3 są idealne, a czwarty lekko uszkodzony, ale mówił że to nie jest pododem kopcenia. (Lecz gdy przekraczam prędkość 130km to zapala mi się komunikat "Sprawdz wtrysk/wtryski")

Turbina nowa od stycznia. Kolor spalin jest raczej biały. Zapach raczej paliwa(ale do końca nie jestem pewny)

Miał ktoś podobny problem?

Jakiś sugestie co to może byc?

Pozdrawiam

Ranault Megane 1.9 DCI 120KM

 

PL literki, zwracaj więcej uwagi na to co piszesz.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór recyrkulacji spalin zwany w skrócie EGR zamontowany jest na kolektorze wydechowym. Odpowiada za regulowanie ilości spalin, które docierają z powrotem do kolektora dolotowego, skąd są ponownie zasysane przez silnik. Ma to na celu ocieplenie zasysanego powietrza, co w konsekwencji da lepsze odparowanie paliwa a także spowoduje spadek temperatury spalania. Jednak najważniejszą funkcją jest zmniejszenie ilości szkodliwych substancji wydobywających się w spalinach. Zawór EGR sterowany jest przez komputer silnika.

 

Zawór EGR masz na pewno. Tak jak kolega piszę może być przyczyna kopcenia na biało. Ale z drugiej strony gdyby był uszkodzony EGR komunikat na desce powinien być inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czwarty lekko uszkodzony, ale mówił że to nie jest pododem kopcenia.

To jest jeden z powodów kopcenia.

W następnym temacie niestety możesz pytać dlaczego wypalił się tłok na jednym z cylindrów.

Kolor spalin jest raczej biały.

To może wskazywać na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, albo uszkodzoną turbosprężarkę.

Warto sprawdzić testerem, czy nie ma spalin w układzie chłodzenia.

Zapach raczej paliwa(ale do końca nie jestem pewny)

Tu wracamy do początku, czyli wtryskiwacz.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!