Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
MarekB

Megane I phI Wymiana rozrządu

Recommended Posts

MarekB    0

Witam serdecznie.

Mam mały proble z samochodem ( Megane Classic 1390/70)

Zabrałem się za wymiane paska rozrządu i chyba przestawił mi się lekko wał.

Czy ktoś ma może rysunki lub wie jak powinny być ustawione koła ?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10

Po pojemności domyślam się, że chodzi o silnik 1.4 8v czyli któraś tam wersja E7J. Jeśli trafiłem, to ustawić trzeba w następujący sposób:

1. Wałek na głowicy, praktycznie ustawi się sam. Sprężyny zaworów przekręcają go w odpowiednie polożenie. NIemniej na jego kole zębatym masz znak. Na głowicy, o ile dobrze pamiętam jest też znak (ale mogę się mylić). Niemniej znak na kole zębatym wałka będzie pionowo w górę ( wszystkie zawory pozamykane).

2. Obracasz teraz wałem korbowym (świece powyjmowane :mrgreen:) aż znak na kole zamachowym zgrasz ze znakiem (znaczek z podziałką od 0 do 7st) na bloku silnika lub obudowie skrzyni biegów. Od góry, tam gdzie czujnik położeia wału jest takie okienko przez które widać koło zamachowe. Oczywiście ustawiasz na 0st.

3. Zakładasz pasek i napinasz rolką. NAstępnie ponownie sprawdzasz ustawienie kół zębatych.

4. Zanim wkręcisz świece, reką obracasz wał korbowy aż wszystkie tłoki przejdą GMP i nie zawadzą o nic.

5. Wkręcasz świece, modlisz się, odpalasz silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzEkCzEk    2

Witam

 

zdejmij obodowe rozrzadu i sprawdz czy masz ustawiony walek rozrzadu i wal korbowy na znakach, w zalaczniku masz fotke gdzie znakow szukac mam nadzieje ze to ci pomoze, w silnikach 8zaworowych nie ma zbytniej filozofi przy rozrzadach wiec napewno dasz rade.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
MarekB    0

Dzięki za podpowiedzi ale jest to silnik 16 zaworowy :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzEkCzEk    2

To masz kolego tupet brac sie za rozrzad w 16v, ja sie troche na tym znam a wole swoj rozszad dac fachowcowi do zrobienia, mam opis jak to robic w mojej magicznej ksiazce do reno, ale szczerze powiem ze na rozrzadzie z 1,4 i 1,6 nie ma znakow bez blokad rozrzadu jest ciezko sie za to zabrac.Jak chcesz moge sprobowac porobic fotki z tej ksiazki cyfrowka bo skaneru nie posiadam.

 

A jaki masz obiaw ze sadzisz ze masz przestawiony rozrzad??

Share this post


Link to post
Share on other sites
MarekB    0

Nie mam takiej pewności ale wolę dmuchać na zimne. Co do tupetu do dowiedziałem się już po fakcie że to nie jest takie proste. Ale jeśli można to poproszę o te fotki.

Dziękuje i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzEkCzEk    2

Powiedz mi ile ci to zabralo czasu? i jaki jest dostep do rozrzadu

 

jak bede w domu to porobie te fotkki i wrzuce do postu.

A silnik jak ci pracuje? jesli nie zauwazyles zmiany w kulturze pracy ani zadnych innych obiawow ubocznych to raczej poskladane jest dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MarekB    0

Do rozrządu dostęp jest fatalny ( trzeba zdemontować łapę silnika i znaleźć odpowiedni klucz do zdemontowania obudowy)

Natomiast co do kultury pracy to nie złożyłem go do końca bo myślałem że na forum ktoś mi podeśle jakieś zdjęcia lub rysunki.

W górnych kółkach są otwory zapewne do unieruchomienia ich podczas wymiany (specjalny klucz albo coś) i nie wiem do końca czy powinny te otwory być w pionie czy poziomie gdy mam wał unieruchomiony.

Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzEkCzEk    2

Z tego co ja wyczytalem w ksiazce to trzeba zdiac takie zaslepki walka rozrzadu od strony skrzyni jak zdejmiesz tlumik szmerow ssana ktory idzie do obudowy filtra powietrza to widac je jedna jest mniejsza druga wieksza i one maja takie charakterystyczne naciecia trzebawalki ustawic tak zeby te naciecia na obu walkach byly w poziomie, reszte sprawdze jak bede w domu, tylko tyle sobie przypomnialem, mam nadzieje ze z fotek cos wyjdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10

Mechanik u którego wymieniałem rozrząd niechciał się podjąć wymiany w 1.4 16V właśnie z powodu niemania przyrządu blokującego wałki w głowicy. W 8V proszę bardzo :->

 

CzEkCzEk - bardzo fajna poglądowa fotka. Niestety w moim silniku nie ma znaków na kole zębatym wału korbowego i bloku. Trzeba ustawiać według koła zamachowego. Mało tego. Na głowicy też nie ma znaku. Na kole i owszem. To jednak mały problem bo jak pisałem, wałek sam ustawia się w odpowiedniej pozycji.

 

PS 1. Z dokładną fotką ustawienia kół w 16V myślę że nie będzie problemu z ustawieniem. Pomalutku i zrobisz.

 

PS 2.

Mam mały proble z samochodem ( Megane Classic 1390/70)

 

To zdecydowanie nie wskazuje na silnik 16V, chyba że moc podałeś w kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzEkCzEk    2

LEWY

 

jesli nie ma znakow wcale to najprosciej zrobic je sobie samemu przeciez jak auto jezdzilo to napewno wszystko bylo ustawione na cacy, wystarczy tylko zrobic jakis punkcik odniesiena na kole pasowym i na bloku oraz glowicy, gorzej jest jak ktos zaszybko zacznie wszystko rozbierac.

 

Tak jak obiecalem naszemu koledze zrobilem fotki jakos jest nawet dobra wiec je zapodam.

nie wiem dlaczego fotki ustawily sie na odwroc wiec zacznik lektore od taj na dole:D w razie problemow z interpretacja postaram sie pomoc.

 

ogolnie chodzi o to ze wal ustawiasz w gornym polozeniu pierwszego tloka, rowek na wale musisz miec skierowany ku gorze ( dla pewnosci mozesz to sprawdzic wyjmujac swiece zaplonowa wkladaja w dziurke jakies precik mozesz obracajac walem samemu znalezc gorny martwy punkt walu)

 

jak ustawisz wal bierzesz sie za walki, musisz zdiac te zaslepki od strony skrzyni biegow pokazane na rysunku ze str 37 na samej gorze, jak wyjmiesz te zaslepki to ustawiasz walki tak zeby sie ustawily jak pokazane na rysunku A ze str 37.

 

jak tak zrobisz to teoretycznie powinienies miec wzystko ladnie na znakach ustawione.

 

Daj znac jak ci poszlo.

post-176-1174145807_thumb.jpg

post-1-1174145807_thumb.jpg

post-1-1174145808_thumb.jpg

post-1-1174145809_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10
jesli nie ma znakow wcale to najprosciej zrobic je sobie samemu przeciez jak auto jezdzilo to napewno wszystko bylo ustawione na cacy

 

Słusznie.

Gorzej jak musisz wypatroszyć rozrząd na podziemnym parkingu bo przeskoczył o ileś zębów :-? a w dodatku widzisz rozrząd pierwszy raz na oczy. Na szczęście ktoś wcześniej na głowicy narysował ślad markerem i było też kogo poprosić o pomoc i radę.

 

PS. Nawet nie wiecie jak trudno wyjechać na dwóch cylindrach z podziemnego parkingu i przejechać przez całe miasto w godzinach szczytu :mrgreen: Nie polecam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzEkCzEk    2

To powiem ci szczerze ze musiales miec cholernego pecha, ale takie sytuacje zdazaja sie bardzo zadko najczesciej rozrzad sie zmiena jeszcze przed tego typu problemami, mam nadzieje ze Marek sobie poradzi juz chyba bardziej nie jestesmy w stanie mu pomuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10

Po obejrzeniu wych zdjęć jestem pełem obaw co do poradzenia sobie. Pełen respekt. Z własnej woli, nie podjąłbym się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzEkCzEk    2

w sumie nie jest to az tak skomplikowane ale martwi mnie jedno, a mianowice walki rozrzadu jakby ich nie obrucic to w pozycji takiej jak na rysunku mozna go dwa razy ustawic przeciez jak sie go przekreci o 180st to tez bedzie w tej pozycji a na chlopski rozum moga juz sie fazy pozmieniac, jedyna opcja targac pokrywe zaworow i zobaczyc czy bedzie to mialo jakies znaczenie.

 

LEWY ja juz nie jeden rozrzad robilem ale 8V ale za moja 16V mam cholerne opory naszczescie mam dobrego mechanika z ASO reno ktory za rozsadna cene mi to zrobi, niewarto za 100zł siwiec podczas pierwszego odpalania auta. A pozatym same ustawieie rozrzadu to pryszcz, ale z tego co wyczytalem ten napinacz tez ma jakies dziwne znaki a to juz dla mnie black magic

 

Jak Marek to posklada i bedzie gralo to wielki respect dla niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×