Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

raf1234

Nowy użytkownik
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

5 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I Sedan
  • Silnik
    1.9dCi
  • Przebieg (tys.km)
    140

Ostatnie wizyty

405 wyświetleń profilu
  1. Taki zestaw jak pisze powyżej P_r_z_e_m_o dostaniesz w jakimś sklepie internetowym np.: Lewa strona Prawa strona Ostatnio wyłamały się u mnie zęby na przekładni przy silniczku(czarne kółeczko na zdjęciach na w/w stronie) i kupiłem taki zestaw. Pasował idealnie.
  2. Też ostatnio to przechodziłem, wymieniałem sworznie po obu stronach. Co do wyciągania ramy podtrzymującej chłodnicę, to nie odkręcałem zderzaka. Zrobiłem to troszkę inaczej. Potrzebne są do tego dwie osoby. Najpierw podparłem ją dwoma klockami na końcach w okolicach śrub 18 (drugie zdjęcie w punkcie 7), następnie odkręciłem je. Następnie jedna osoba złapała chłodnicę, a ja wyciągnąłem cała belkę i podparłem chłodnicę klockami. W ten sposób nie trzeba chłodnicy w żaden sposób wiązać i co najważniejsze nie ma potrzeby odkręcania zderzaka. Druga sprawa, to zapieczona końcówka jednego sworznia w piaście, męczyłem się z nią chyba z pół godziny, w żaden sposób nie chciała wyjść. Na szczęście w miejscu gdzie sworzeń wchodzi w piastę piasta jest przecięta od środka samochodu w poprzek, zablokowałem więc oś od zewnątrz tak aby jej nie wyciągnąć na zewnątrz i od środka wbiłem w to przecięcie klina i momentalnie sworzeń puścił. Jeszcze jedna sprawa, przy wyciąganiu sworznia z piasty z lewej strony. Należy robić to ostrożnie, ponieważ lekkie pociągnięcie osi na zewnątrz powoduje, że wyskakuje ona ze skrzyni biegów i zaczyna się z niej lać olej przekładniowy, więc dla pewności najlepiej podstawić sobie jakiś pojemnik pod miejsce, gdzie oś wchodzi do skrzyni biegów. Po prawej stronie nie ma tego problemu.
  3. Potwierdzam słowa Tydama - nie trzeba demontować deski rozdzielczej by wymienić wentylator. Wymianę opisałem w temacie: http://megane.com.pl/megane-ii-phi-cwierka...u-vt2516,25.htm Jest tam też wycinek manuala opisujący całą operację wymiany wentylatora. Ostatnio robiłem to drugi raz u jednej z osób z forum. Zajęło nam to troszkę ponad godzinę. Pozdrawiam Rafał
  4. Chodziło mi o dokumentację serwisową - Dokument MR364MEGANE6.pdf rozdział 61A - tam wszystko jest opisane krok po kroku. Pozdrawiam Rafał Nie cytujemy całego posta, jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod nim.
  5. Witam U mnie tez pojawił się problem z ćwierkającym wentylatorem. Niestety przedmuchiwanie od strony filtra pp sprężonym powietrzem nic nie dały. Skończyło się na wymontowaniu wentylatora i usunięcia liści które w nim się zablokowały. Cała proces od rozpoczęcia prac do zakończenia zajął mi półtorej godziny. teraz jak wiem co i jak zajeło by mi to pewnie około godziny, ale mam nadzieję że już nie będę musiał tego robić. Jak dokładnie to zrobić opisane jest w manualu. Generalnie nie trzeba rozkręcać całej deski rozdzielczej. Należy: 1. odkręcić osłonę pod kierownicą (podobnie jak schowek po stronie pasażera przy wymianie filtra PP) 2. odkręcić pedału gazu i hamulca - 4 śruby 13mm plus zawleczka na pedale hamulca 3. Zdjąć osłonę kolumny środkowej znajdującą się koło pedału gazu (na zaciski) 4. Odkręcić i wyjąć przesuwając do przodu stalowy blok wzmacniający deskę od strony kierowcy (4 śruby 13mm) tu jest największa zabawa, bo dostęp do jednej z nich jest tragiczny. 5. Odpiąć z zaczepów kilka wiązek kabli które przeszkadzają w dostępie do wentylatora. 6. Odblokować zaczep wentylatora znajdujący się na jego górze i przekręcić wentylator o 45 stopni w lewo a następnie na ile się da wyciągnąć. 7. odpiąć zespół przekaźników zaczepionych na wentylatorze 8. pokombinować trochę z wentylatorem aby go wyciągnąć na zewnątrz - strasznie tam ciasno Sam wentylator budową podobny jest do wodnego koła młyńskiego. Niestety odstępy pomiędzy poszczególnymi deseczkami wynoszą około 5 milimetrów, co sprawia, że jak zablokuje się tam jakiś wysuszony liść, to ciężko się go z tamtą pozbyć samym przedmuchiwaniem sprężonym powietrzem. Generalnie do tej pracy potrzebne są: klucz 13, śrubokręt gwiazdka T20 i ewentualnie coś do położenia na podłodze po stronie kierowcy, tak aby można było się tam wygodnie położyć na plecach. Jeśli ktoś by chciał tylko lekko wyciągnąć wentylator by np. popsikać go jakimś preparatem typu WD-40 to nie trzeba nic rozkręcać tylko sięgnąć do wentylatora i go lekko wyciągnąć z obudowy. Reasumująć. Francuzi tutaj to trochę przekombinowali. Mogli przecież dać ten wentylator od strony pasażera i wyciągnięcie go zajęłoby 15 minut. A manual jest bardzo przydatny, gdyż znajdują się tam rysunki poglądowe i wiadomo za co się złapać, gdyż w kilku przypadkach robi się to trochę po omacku szczególnie przy samym wentylatorze. Pozdrawiam Rafał
  6. Można podłączyć SD-2 pod światła mijania: brązowy przewód w SD-2 sterujący załączaniem świateł dziennych należy podpiąć pod przewód od świateł postojowych(właczają się, gdy właczy się światła mijania lub drogowe) - wtyczka PPA, ścieżka 1, a dwa niebieskie od świateł odpowiednio do ścieżek 5 i 6 wtyczki PPA. Pojawia się tylko wtedy jeden problem, przynajmniej u mnie. Powstawało jakieś sprzężenie zwrotne i w momencie gdy zadziałał mi czujnik zmierzchu, to po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi nie wyłączały mi się w ogóle światła (tak jak to miałem wcześniej) musiałem ręcznie włączyć i wyłączyć światła pokrętłem i dodatkowo wyświetlał mi się komunikat o niezablokowaniu kierownicy, a kierownica faktycznie się nie blokowała. Po odłączeniu zasilania SD-2 (na grubym czerwonym przewodzie zasilającym SD-2 zamontowałem wyłącznik) problem ten znikł tak samo jak po przepięcia niebieskich przewodów SD-2 pod kable od świateł drogowych
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!