Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

witboy

Nowy użytkownik
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    scenic II
  • Silnik
    1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    165
  1. W takim razie jakie proponujecie światła do scena , gdzie je umieścić i jak podłączyć?
  2. Witam wszystkich. Potrzebuję manuala do scenica III z silnimkiem 1,6 dci 130 km. Jeśli ktoś posiada to bardzo proszę o link. pozdrawiam
  3. Panowie. Zanim zaczniecie kombinować i inwestować bez potrzeby po prostu rozepnijcie przepływkę. Na wyświetlaczu nawet nie zaświeci się serwis. Auto nie straci na mocy, ani nic podobnego. Przepływka na podstawie temeratury powietrza dolotowego i temperatury silnika podaje paliwo na wtryski. Jeżeli walnięty jest termometr w przepływomierzu (brudny) widzi cały czas niskie temperatury i podaje paliwo jak na na ssaniu. Wystarczy wypiąć kość, wyzerować licznik i pojeździć przez tydzień, a przekonacie się, że spalanie spadnie do 6 - 6,5 l na 100 km. Ja tak zrobiłem i wszystko było jasne. Powodzenia
  4. wiboy daj mi swojego maila a mój to [email protected] mam do ciebie pytanie bo z megane.com nie mogę wysłać

  5. Witam Metalowa rurka wchodzi prosto do miski olejowej, cała rurka ma ok 15 cm to co w środku i na zewnątrz. W środku mniej więcej w połowie jest przygięta pod kątem 30-45 stopni. Na wylocie nic jej nie blokuje więc śmiało możesz wkręcać tą żmijkę na pewno nic nie uszkodzisz. Powodzenia
  6. Mam go od 2008 i zrobiłem 65 kkm Nowe informacje. Przy wymianie turba i demontażu skrzyni okazalo się, że jest trochę niski stan oleju w skrzyni. Nie mieliśmy go pod ręką, a była sobota wieczór, mechanik powiedział, że dolejemy przy okazji. I tak się stało na początku tygodnia kupiłem olej i pojechałem do mechanika. Po zdjęciu osłony okazało się, że znów leje olejem spod uszczelki miski. Byla osadzona na nowej uszczelce i dodatkowo na silikonie. Okazało się, że spod korka wlewu oleju wali dymem i olejem ( przedmuchy). I tu moje pytanie, czy walnięte jest turbo, czy może pierścienie przepuszczają, czy może odma, ale turbo po regeneracji, odma wymieniona na inną używkę, ale była czyszczona, a może jeszcze coś innego??? pomocy !!! bo ręce opadają
  7. Witam wszystkich. Skoro tak już piszecie o tym problemie, to ja podzielę się z wami moimi doświadczeniami w tej materii. Wszystko zaczęło się trzy tygodnie temu od tego, że miałem kupca na swojego sceniczka :D. Przyjechał z mechanikiem, wszystko ładnie pięknie, ale ... mechanik stwierdził, że za bardzo drga deska i wydaje mu się, że jeden z wtrysków nie działa i powoduje to drganie silnika. Pojechali, nie kupili, a ja zostałem z problemem wtrysku. Na drugi dzień pojechałem do kumpla, podpiął się z kompem i nic nie znalazł. Padło na poduszkę silnika. Dostałem nową poduszkę, sam ją sobie wymieniłem, drgania ucichły ale... po odpaleniu i dodaniu gazu usłyszałem delikatny świst, który rósł wraz z dodawaniem gazu ( zbieg okoliczności). I znowu kumpel i jego komp. Diagnoza taka, że turbinka powoli zaczyna dogorywać. Tak więc spokojnie sobie jeździłem, a w międzyczasie zaznajamiałem się na naszym forum z tematem turba. Przejechałem może z 500 km i nagle na 10 km przed domem nagły spadek mocy, na każdym biegu jechał coraz wolniej. pojawił się biały dym za moim sceniczkiem. Gdy dojeżdżałem do mechaniora za mną było tak, że świata bożego nie było widać. Na drugi dzień turbo było już wyjęte i czekało na kuriera, żeby zabrać go do regeneracji. W międzyczasie mój magik zdjął miskę olejową, bo uszczelka puszczała olej. Po jej zdjęciu okazało się, że puszcza uszczelnienie wału od strony sprzęgła. Chwila rozmowy i szybka decyzja .. wydzieramy silnik ( łatwiej wyjąć silnik ze skrzynią niż samą skrzynię). Ja zająłem się czyszczeniem miski, a mechanik wymianą uszczelnienia, przy okazji pooglądałem sobie sprzęgło i jest ok. W misce przy płukaniu znalazłem trochę "złota" ??? tulejka z turbiny, czy panewki?. Nie było na co czekać rozkręcamy korbowody. Okazało się , że na 3 i 4 baniaku panewki mają dość głebokie rysy. Na szczęście na wale weż rys, ...wymiana panewek obowiązkowa. Ale mechanik stwierdził, że skoro już mamy go tak na wierzchu to możnaby zajrzeć na drugą stronę czy pod rozrządem uszczelnienie nie cieknie. Zdejmujemy osłonę, a tam pasek tak luźny, że tylko cud uratował mnie przed jego przeskoczeniem ( przejechałem na nim 65 tys)... do wymiany. Przy okazji okazało się, że pompa wody też już przepuszcza... do wymiany. Uszczelnienie też puszczało ... do wymiany. Zajżałem też do nieszczęsnego zaworu podciśnienia, i oczywiście membrany już nie było, tylko sprężynka :D ... do wymiany. To jednak nie wszystko, chciałem jeszcze wyczyścić EGR-a, nie jest to jednak takie proste, bo jest wprasowany w kolektor i sttasznie ciężko go wyjąć... jakoś się udało. Przyjechało turbo:) wszystko żłożone silnik włożony całkiem nieźle zaskoczył, ale.. jest też błąd EGR ( po co kazałem się go czepiać? ). Zamówiłem zaślepkę i zobaczę co się stanie ( może uda mi się zaoszczędzić parę setek..). Jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem ( o ile będę znał odpowiedź :P ) Reasumując SCENICZKA PRĘDKO NIE SPRZEDAM :P
  8. Panowie po co od razu zaczynać od pompy? U mnie było takie ciśnienie,że wywaliło uszczelkę na misce i uszczelnienia na wale, a wszystko przez ODME dobrze wyczyście, lub wymieńcie.
  9. Wystarczy podwiązać chłodnice do górnej belki, tak aby się nie usunęły do dołu, a następnie odkręcić dolną belkę podtrzymującą chłodnice i wtedy spokojnie zdejmujesz miskę. Ja oprócz uszczelki dawałem jeszcze silikon (czarny) i jedna rada zakręcanie zaczynaj od śrub od strony skrzyni. Powodzenia
  10. Sprawdź czy nie odłączył się wężyk podciśnienia. Ja tak miałem
  11. Mój scenic zachowywał się podobnie (stuknięcia przy puszczaniu gazu lub dodawaniu] gdy padła centralna poduszka silnika, z tyłu koło kolektora( taka podobna do ósemki) wykręć i sprawdź w niej gumy. Pozdrawiam
  12. Przesuń fotel maksymalnie do przodu, wykręć wkręty z boku i jeden od strony pasażera za kierowcą, następnie płaskim śrubokrętem rozchyl obie połowy tak by zeskoczyły zatrzaski. Dźwignia fotela jest przynitowana, więc musisz rozwiercić nity 3 szt. powodzenia
  13. Miałem ten sam problem. Załatwiłem to tak, że wybrałem się na szrot z wkrętarką i wiertłem 10mm znalazłem zdewastowany stary fotel sam sobie wymontowałem (bo właścicielowi się nie chciało) za 20 zł, a potem w domu nitownica i po sprawie
  14. Jeśli nie chcesz za bardzo się napracować przy sprawdzaniu tych świec to wystarczy dłuższy kabelek. Zdejmujesz czapeczki ze świec i przy wyłączonym zapłonie dotykasz kabelkiem z jednej strony do klemy plusowej akumulatora, a z drugiej do świecy, jeśli zaiskrzy to jest dobra, jeśli nie to masz ją do wymiany
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!