Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mYst1c

Nowy użytkownik
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane classic
  • Silnik
    1.6 8v
  • Przebieg (tys.km)
    211000

Ostatnie wizyty

298 wyświetleń profilu
  1. Witam,mam takie pytanie,jestem zmuszony wymienić belkę z tyłu. Jest jakaś różnica miedzy belką od sedana a od coupe? Ja mam 4kątną. chodzi mi o to,czy rozstaw śrub mocowania jest taki sam jak w coupe i sedan. Mam do kupienia tanio belkę kompletną z abs,taka jak mi potrzebna,ale nie jestem pewien czy właśnie te śruby mocowania będą pasować.
  2. problem w tym,że właśnie się nie da znowu go zakodować. imobilajzer jest wymontowanie całkowicie.
  3. Witam,od kilku dni mam taki problem w mojej megi że: rozkodował mi się kluczyk,w kluczyku mam przycisk którym włączałem i wyłączałem centralny zamek w samochodzie i alarm,rozkodował się kluczyk i bylem zmuszony do zamykania centralnego tym przyciskiem na desce. Znalazłem gdzieś w google jak go zakodować,jak kazali tak zrobiłem i się udało,działało z powrotem. Problem polega na tym,że rozkodował się znowu,przez kilka dni było ok,rozładował się akumulator bo nie wyłączyłem świateł,naładowałem,było to we wtorek. Wczoraj zamykałem auto jak zwykle przyciskiem na desce,zamknąłem centralny i uruchomił mi się alarm,syrena wyje i nijak się go da wyłączyć,nawet wyjęcie bezpiecznika nie pomaga i ciągle wyje,chyba że jeśli się nic nie porusza lub nie odpali auta to jest cisza. Ma ktoś jakieś pomysły jak go rozbroić albo coś z tym zrobić? Dodam że jest to fabryczny alarm. Renault megane classic 1.6 8v Alize 1998r.
  4. Jakbyś uważnie czytał to byś zauważył że doliczyłem 20% dodałem 20% (większa różnica w spalaniu oznacza niewłaściwie wyregulowaną instalację LPG spalanie powinno zamykać się o 10 do 20 % więcej LPG niż PB ) Głupoty wyczytane z różnych artykułów prasowych mających sens w przypadku aut z instalacjami II generacji (typu FSO POLONEZ) Temperatura spalin (w wydechu, nie w komorze spalania) LPG i PB nie różni się wiele, a dodatkowo spaliny LPG pozbawione są związków siarki (wydzielanych podczas spalania PB) które mają największy wpływ na korozję metalu. H2O wytrąca się również w procesie spalania PB ale o tym nikt nie pisze, bo po co?? Całe 60 zł więcej podczas przeglądu technicznego raz na 12 miesięcy, oraz koszt filtrów LPG kolejne 50 zł też raz na rok. Bzdety typu częstsza wymiana świec i przewodów to mit. Obie te rzeczy mają być wymieniane na czas (z tym że nie wymienisz na czas w przypadku PB auto będzie miało muła, podwyższone spalanie i problem z rozruchem. Nie wymienisz na czas przy LPG dojdzie dodatkowo szarpanie podczas przyspieszania). Zalecenia typu stosowanie jakich specjalnych świec przy LPG to również mit z czasów lat świetności modelu Polonez GLS ;-) Oczytałeś się sporo, tylko że te wypowiedzi nie zawsze są rzetelne, z reguły piszą je posiadacze aut z silnikiem Diesla, a wiadomo, Ci ubóstwiają instalacje LPG. Stać Cię na jazdę na PB ok. ale po co piszesz że przy przebiegach rzędu 10 tyś rocznie nie opłaci się gazować auta. Instalacja typu np. Diego G3/Stag4 + Tomasetto AT09 + Valtek type 30 to koszt od 1900 zł wiec zwróci się po 1 roku użytkowania. Na drugi rok (odliczając koszty "dodatkowe") za te oszczędności zabierasz rodzinę na dwu tygodniowe wakacje, a przy tym zaczniesz więcej auta używać bo jazda będzie tańsza ;-)
  5. Nawiercanie króćcy swoją drogą,akurat przy tym kolektorze jak ktoś poszedł na łatwiznę i zrobił to bez jego demontażu to po pierwsze wywiercił je dosyć daleko od wtryskiwaczy benzyny,a po drugie prawdopodobnie w różnych odległościach. Podanie gazu i wydatek wtryskiwacza przy wtryskach typu Full Group i pół sekwencji jest bardzo ważne ;-)
  6. campino, Brat się tym zajmuje w okolicach właśnie Warszawy a konkretnie Nasielsk,ja tylko pomagam;-) Więcej info na pw;-). kolego iceman_k, masz ten sam problem z tym że elektroniką ma lepsze korekty temperaturowe lub lepiej dobrane dysze.
  7. Bla bla bla :roll: Jedyny który ma rację w tym całym bajzlu jest Lewy. Ten Zenit to pierwsza rzecz którą należy wymienić, ma badziewne korekty po ciśnieniu. To z kolei, jak już Lewy pisał wzrasta po tzw. CUT OFF, gdy tylko wtryskiwacze na chwilę się otworzą gaz jest wpychany pod bardzo dużym ciśnieniem do silnika, który z kolei tego nie przepala i w następstwie gaśnie. Jak ktoś gazował auta z turbo wie o co chodzi ;-) Opisujesz że gdy w końcowej fazie hamowania muśniesz pedał przyspieszenia silnik utrzymuje pracę, a to dlatego że nadmiar ciśnienia z magistrali został przemielony przez motor. Normalna elektronika typu KME Diego G3, Stag, czy wszystko z rodziny A.E.B. (Omegas, O.M.V.L, Bigas, Elpigaz, Zavoli itp.) da sobie radę ponieważ ma dopracowane algorytmy korekty po przyroście ciśnienia. Kolejna rzecz to dobry reduktor charakteryzuje się stabilnym ciśnieniem i małym jego wzrostem po CUT OFF. Twój jest do bani. Montaż reduktora ciśnieniowego ma niewielkie znaczenie, to nie II generacja gdzie bezwładność przepony podczas hamowania powodowała dziwne akcje ;-) BZDURA !!! Najtańsze i najprostsze w utrzymaniu, na pewno nie najlepsze ;-) Zastosuj się do zaleceń Lewego i wymień sterownik LPG, nad reduktorem też bym się mocno zastanowił (podejrzewam że masz Tomasetto AT09 czyli Alaska ), proponuję na wyminę typu Silver lub Scorpion. Ważna sprawa to doprowadzenie do parownika porządnego podciśnienia z kolektora (najlepiej pobrać dodatkowo za przepustnicą).
  8. Proponuję sprawdzić przekaźnik świec żarowych oraz przekaźnik główny(jest to częsty problem w tym aucie,odpowiada on za zasilenie przekaźnika świec żarowych oraz niektórych elementów sterownika ON).
  9. Tylko kolego broń cię panie Boże odłączać tego gołymi rękami,najlepiej poluzuj przewody na zgaszonym silniku,uruchom i za pomocą płasko-szczypiec oddalaj przewód od świecy,reszta jak pisał kolega powyżej. Sprawna cewka wytwarza napięcie rzedu 10tyś Volt,dostać taka iskrą boli :shock:
  10. się nie opłaca cena za 1l benzyny 4.75 x zużycie 10l/100km = koszt przejazdu 100km 47,50zł cena gazu 2,65 x zużycie 12l/100km = 31,80zł oszczędność na każdych 100km 15,70zł zwrot kosztów instalacji po przejechaniu 14tyś. km. zakładając że skończy się sezon zimowy i cena gazu spadnie jak co rok do 2,20zł za 1l,zwrot kosztów po 10miesiącach zakładając że cena benzyny nie wzrośnie do 5zł jak zapowiadają koncerny paliwowe
  11. Masz kolego w tym samochodzie instalacje gazową? Przeważnie takie zakończenia i kolory przewodów występują przy LPG. A tak poza tym to coś ci się dzieje czy pytasz dla zasady?
  12. Lub uszkodzona jest deska. Należy sprawdzić zasilanie deski,masę(można dać dodatkową,z reguły to brązowy przewód)sprawdzić bezpieczniki.
  13. Podłącz auto pod komputer inaczej nie dowiesz sie od czego zapala ci się check engine. Proponuję posprawdzać wszystkie masy(silnika/akumulatora),bezpieczniki w skrzynce,potem udać się na diagnostykę ;-)
  14. Po zdjęciu akumulatora w przypadku pilotów na podczerwień nie trzeba programować kluczyków taka możliwość wyłącznie z testera diagnostycznego. Mało prawdopodobne żeby przyczyną była dioda w podsufitce. Natomiast uszkodzenia BSI w renault to norma. Jeżeli bateria w pilocie jest sprawna to prawdopodobnie czeka Cię czyszczenie immo ze sterownika paliwa :-(
  15. mYst1c

    LPG A Lambda

    Jaką masz tą instalację gazową?? Jeżeli twierdzisz że skład mieszanki jest odczytywany ze sterownika benzyny powinna być to sekwencja. Jeżeli sonda faktycznie jest uszkodzona to jej napięcie jest poniżej punktu neutralnego czyli 0,44V dla sterownika ECU oznacza to że mieszanka jest zbyt uboga,koryguje on mieszankę wzbogacającą ją a w rzeczywistości nie ma takiej potrzeby (prawdopodobnie gdyby zrobić analizę spalin współczynnik lambda byłby dużo poniżej 1 a to oznacza mieszankę zbyt bogatą podczas gdy napięcie sondy sugeruje zbyt ubogo) wymień sondę,a spalanie powinno wrócić do normy ;-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!