Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meguś

Użytkownik
  • Postów

    118
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phIII Grandtour Bose 2015
  • Silnik
    1.6 dCi 130
  • Przebieg (tys.km)
    172000

Ostatnie wizyty

1099 wyświetleń profilu
  1. A jakie w ogóle masz objawy, jeżeli czujesz zapach spalin w kabinie to na pewno masz dziurę w gumowej rurce pod czujnikiem a rurką metalową, jak masz zapalone auto to można też to wyczuć w rejonie jak na zdjęciu w tyle komory silnika. Wymontowanie czujnika to musisz odpiąć wtyczkę zasilania i wyciągnąć blaszkę mocującą ten czujnik do mocowania z blachy które jest chyba tylko na jedną śrubę przykręcone wtedy będziesz miał lepszy dostęp do dalszego demontażu i wymiany. Jak to będzie bardziej dostępne to sprawdź które z tych elementów masz może zapchane i chyba tyle ja bym zrobił. a tu masz kilka linków
  2. Tutaj zdjęcia jak obiecałem lokalizacji czujnika
  3. Pewnie jest to też opcja demontażu z drugiej strony, czy podszybie ruszać czy nie i czy to ma wpływ na zbieranie wody to też mi się tak wydaje jak carsik-owi że to nie ma wpływu, bo w we wnęce podszybia są otwory odwadniające które mogą być po latach zapchane z zaległego brudu, ale nie w tym wątku o to chodzi, ja ściągałem podszybie do wymiany sprężyny w amortyzatorze, gumy uszczelniające założyłem tak jak były założone, wyczyściłem wnękę i jak na razie wszystko jest OK. Wiadome jest że każdy ma inne doświadczenia z którymi warto się podzielić.
  4. Popołudniu po pracy zrobię zdjęcie, najlepiej wymontować podszybie wtedy łatwy dostęp i do rurki i do czujnika, jeżeli masz więcej czasu to polecam tą opcję. Ja wymontowałem bez demontażu podszybia, może się bardziej namęczyłem ale też się udało pomimo dość szerokiej dłoni. Na szybko masz to, czujnik to będzie nr 8, jest zamontowany z tyłu komory silnika na elemencie mocującym z blachy, rurka gumowa wpina sie od dołu czujnika, a od góry jest wtyczka z kostką więc to możesz sprawdzić i pomierzyć bez większego problemu. żeby wymontować czujnik musi wyciągnąć blaszkę nr 9 która trzyma ten czujnik na swoim miejscu, wtedy już dojdziesz do całej reszty.
  5. W większości przypadków sprężyny pękają na dolnym zwoju, u mnie była koszulka ale po 170 000 tys. sprężyna tez pękła, więc nie ma to znaczenia, podnosi to tylko komfort jazdy i wydawanych odgłosów. W sprawie kropek w moim przypadku próbowałem też to ustalić i gdzieś to znaleźć w necie jakie kropki do jakiego modelu ale poległem w tym temacie, mogłem tylko napisać jakie są u mnie jako fabryczne oryginały.
  6. Ok, zrobisz jak uważasz to ty decydujesz z jakiej firmy chcesz kupić , u mnie w oryginale są KYB.
  7. a czemu nie chcesz KYB pewnie takie były oryginał, SACHS jest najdroższy ale chyba też najlepszy
  8. Cześć, najprawdopodobniej będziesz miał te same co u mnie, ale żeby się 100% upewnić to spróbuj poszukać kropek na sprężynach
  9. Ok, dzięki za poradę, przetestuję, nie znałem tego sposobu, ja jestem tylko amatorem a nie profesjonalistą.
  10. Jak potrzepie ci autem to przynajmniej u mnie zawsze mi mówi o stanie amortyzatora podczas przeglądu rejestracyjnego. Podczas tego rodzaju badania potrafi określić % zużycie. Nie jest to obowiązkowe badanie chyba ale ja proszę żeby mi je wykonał, lepiej wiedzieć czy muszę się już martwić czy nie.
  11. Ważne jest czy po ugięciu np. na rogu maski, auto tobie wraca w to samo położenie i nie buja się, to taki krótki test na sprawność amortyzatora. Jeżeli byłeś na stacji to powinni ci w miarę dokładnie określić zużycie amortyzatora. Jak masz już je na skraju swojej wydajności to przy przeszkodzie słyszysz solidne uderzenie, bo amortyzator już nie przejmuje swoich zadań i zostaje tylko sprężyna, dodatkowo auto się buja co sprawia kłopoty podczas jazdy, myślę że taki stan każdy potrafi już zaobserwować.
  12. Z uzyskanych informacji co kupić w zamian to najlepszą jakoś ma mieć SACHS który pewnie jest najdroższy, ewentualnie coś tańszego LESJOFORD albo KAYABA. Gdybym nie dostał dawcy pewnie mój wybór padłby na którąś z tych marek. Amortyzatory na pierwszy montaż są na pewno KAYABA wiec sprężyny może też są. Na pewno trzeba posprawdzać wymiary żeby spasowało z oryginałem.
  13. Gość u którego kupiłem mojego dawcę miał jeszcze 2x dawcę jako cały komplet sprężyny z dwoma zielonymi kropkami. Próbowałem ogarnąć temat tych kolorów od kogo jest dana sprężyna, ale bezskutecznie. W sklepach wszyscy tylko mówią, oczywiście będzie pasować, numer części pasuje, ale jedno jest pewne, że oryginalne sprężyny nie są już produkowane w przypadku mojego modelu. Dostępne są tylko zamienniki.
  14. Witam ponownie Aktualizacja tematu, bo na razie nie ma odzewu. Serwis Renault potwierdził moje numery, choć małe zdziwienie mieli, więc dla posiadaczy 1.6 dCI Grandtour Bose z 2015r mogę te numery potwierdzić jako elementy zabudowane fabrycznie. Dodatkowo zacząłem ogarniać temat samodzielnie pod chmurką sprawdzając sam te numery co załączam na pdf. Amortzator 543020063R Sprężyna 540100027R Wygląda na to że amortyzator da się kupić, przeglądając różne oferty sklepów, a ostatecznie w Renault gdzie oczekiwanie do 30 dni Problem jest ze sprężyną, bo oryginału praktycznie nie ma gdzie kupić. Wygląda na to, że są to sprężyny tak jak w Scenicu, tylko nie wiem jakiego producenta. Dowiedziałem się jeszcze z MOTO-DYNAMIC, że podobno tylko KYB i SACHS produkują zamienniki pasujące do tego numeru. Inny doradca jeszcze oprócz SACHS proponuje tańszą wersję z firmy LESJOFORS Czy ktoś coś wie może więcej w tym temacie i co może polecić jaka firme wybrać, a może ktoś wie co to za firma na fabrycznym z tymi kropkami niebieską i żółtą amortyzator.pdf sprezyna_1.pdf sprezyna_2.pdf Witam ponownie, aktualizuję temat i myślę że w krótce będę go mógł zamknąć. Sprężyny z kropkami niebieską i żółtą jako nowe oryginalne są już nie do kupienia, nie ma już produkcji. Udało mi się kupić dawcę który tą sprężynę ma. Po przełożeniu sprężyny załączę pdf z wymiarami i numerami OE dawcy i mojego oryginału jakby ktoś potrzebował i miał ze swoim 1,6 dCI podobny kolorowo-kropkowy problem i musiał szukać zamienników z innych firm. Dawca.pdf Witam, problem z moją pękniętą sprężyną rozwiązany, podmiana sprężyny od dawcy, który mnie kosztował jedyne 56 zł. przeprowadzona sukcesem, więc mogę ten temat zamknąć. Wysokości przodu auta mam 68cm prawa i lewa a tył po 70cm bez zmian. Wymiar mierzony w środku osi koła od podłogi do promienia dołu wycięcia nadkola w środku. Dołączam kilka pdf z wymiarami i numerami części, może się komuś przyda. Różnica pomiędzy dawcą a moim fabrycznym jest tylko taka że amortyzator fabryczny ma numer 543020063R a u dawcy jest numer 543020057R reszta części jest taka sama. odb.pdf moc1.pdf moc2.pdf spr.pdf
  15. Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Pękła mi sprężyna amortyzatora z przodu i będę chciał ją wymienić i z tym wiąże się moje pytanie. Czy ktoś z was wie jakiego producenta są moje sprężyny, mają żółtą i niebieską kropkę. Może ktoś z was wymieniał już w Grandtourze 1.6 dCI i wie jakie zakupił i z jakiej firmy. Numer sprężyny wychodzi mi że będzie 540100027R a amortyzatora 543020063R.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!