Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cinek58

Nowy użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    MII ph1
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    151

Ostatnie wizyty

595 wyświetleń profilu
  1. Witajcie. Silnik 1.4tce .. jakie wymiary , lub jaki numer katalogowy ma oring/ uszczelniacz na wężu - dolocie od strony turbiny. Gdzieś to widziałem ale nie mogę znaleźć ? dzięki z góry
  2. tak wygląda układ HF od środka i to co robi z nim woda i wilgoc oryginalny switch z ASO. 2sztuki 7zl
  3. 3 miesiace?? to i tak długo...Mi oryginalny switch , kupiony w ASO padł po 3 dniach. teraz kupiłem w elektrycznym podbny i hula jzu ze 2 miesiace ale zrobiłem mały myk... Mikroswitch ma 4 nóżki które zwierają się parami. Nóżki orginalnie połączone są pojedynczo czyli kabelek do jednej nóżki , kabelek do drugiej i przy zwarciu jest reakcja ( zamkniecie auta) wiec ja postanowiłem zewrzeć parę nózek i wyprowadzić z nich jeden przewód, zewrzeć drugą parę w jeden przewód i dopiero takie dwa kabelki wyprowadzic dalej do oryginalnych kabelków od czujnika. Zrobiłęm tak bo w razie gdy padnie jeden obwód nóżek to drugi jeszcze bedzie działał.... czyli po prostu wykorzystałem wszystkie 4 nóżki. Co do samego czujnika optycznego to jest on strasznie nieszczelny, wdziera się do niego wilgoć i niszczy płytki drukowane, ścieżki itp. jakis czas temu wymieniałem jeden czujnik ( kolor soczewek pomaranczowy co swiadczy o totalnym przerdzewieniu układu) ... wlasnie ta wilgoć, woda zabija te układy. Jak znajdę foto to wrzucę
  4. Dzięki wielkie za mega pomoc :) juz wszytsko jasne i teraz musze to "przenieść" na praktykę czyli odkopać przewody w aucie, i zrobic nowego bypasa do 3 stopu ... swoją drogą to trochę namotali z tymi wiązkami ... jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc :) nowa masa , nowy kabel prądowy i 3 stop wróci do żywych :D dzięki Dodano: 27 cze 2017 - 22:40 ps. informacja o tym gdzie w bagazniku jest podpinana masa przyda się do innych celów :) np. dorobienie gniazda zapalniczki w bagazniku tudzież na tylne kanapy :D i inne cuda :D Dodano: 28 cze 2017 - 19:04 dotarłem do wiązki przy tylnym lewym światełku, tam gdzie odchodzą kabelki do lewego STOPu. Wiem że do 3 stopu kabel zasilający ma kolor brązowy i tu zaczynają się schody bo brązowe kabelki są dwa...i jak wyczaić który to ten?? . Ciąć obydwa i zobaczyć w którym będzie zasilanie po wcisnieciu stopu ??
  5. taki schemat nic mi nie mówi ( wykształcenie mechaniczne) ... myslalem o schemacie auta z pokazanym rozprowadzeniem wiązki :) ale dzieki Dodano: 27 cze 2017 - 15:40 ps. a powiedz mi jeszcze dobry człowieku ... E65A-K1 gdzie to może się znajdowac Dodano: 27 cze 2017 - 16:13 Musze rozpracować ten punkt by między nim a peszlem złapać sprawny kabel prądowy i od niego az do lampy pociągnąć nowy ... to samo z masą ... jest tam na schemacie ładnie zaznaczone ze ma wspólną masę z lewym ale z tych schematów nie widać gdzie ona jest podłapana z karoserii :) czyli.. wszystko widać ale nic nie widać i i tak trzeba w ciemno rozbroić bok auta by dojśc do miejsca E65A-K1
  6. fajnie , pieknie szefie ale puki co widzę tam same schematy do wersji HB to po 1 primo, a 2 primo to schemat kończy się na przejsciu z klapy do kabiny i nie widać z nich czy 3 stop zasilany jest z lewego stopu czy ma oddzielne , niezależne zasilanie .....
  7. Witam, wiem ze tematów odnoście 3 swiatła stop w MII ph1 Grantour było kilka ale w zadnym nie ma odpowiedzi na pytanie które mnie nurtuje. Poszukuję schematu albo informacji skąd 3 światło stop jest zasilane. Chcę pociągnąć nowe kable i by ułatwić sobie robotę chciałbym wiedzieć skąd i którędy idzie zasilanie do stopu w klapie ( kombi)
  8. Nie wiem czy ktoś o tym pisał. Jeśli tak to go powtórzę jeśli nie to może komuś ułatwi życie i sprawdzanie tego systemu. Jak w prosty sposób sprawdzić stan mikrostyków/switchy w klamkach i w module optycznym. jeśli chodzi o moduł optyczny to wystarczy wyjąć całą kasetę klamki czyli cały element w którym siedzi czujnik optyczny HF. Bierzemy miernik i ustawiamy na sprawdzanie oporności OHM (pomiar do 2000ohm ) podpinamy pod dwa piny, środkowy i zewnętrzny ( są trzy) , przyda się druga osoba która wciśnie blaszkę dociskającą gumowy kapturek /mikroswitch i jeśli zmieni się wskazanie miernika to znaczy ze jest wszystko OK, jeśli miernik nie będzie pokazywał skoku rezystancji to znaczy że mikrostyk w czujniku optycznym kaput. Mikrostyk ten odpowiada za otwarcie drzwi po dwukrotnym pociągnięciu za klamkę (w przypadku gdy czujnik optyczny nie działa) W klamce natomiast wystarczy wyjąć ją i odpiąć od reszty układu. Musimy zerknąć w które piny wchodzi kabel niebieski i czarny. Dalej robimy tak jak wyżej. Podpinamy miernik pod te dwa piny a druga osoba wciska guzik. Jeśli miernik zmienia wskazanie w momencie wciśnięcia to znaczy że switch w klamce jest OK, jeśli nie to znaczy ze czas go wymienić. ten switch odpowiada z kolei za zamykanie auta "guzikiem" w klamce. Dodam tylko że czujniki optyczne (soczewka) psują się tylko i wyłącznie z powodu dostającej się do środka wody. Mimo iż obudowa wygląda na szczelną to taka nie jest a wpływająca do środka woda robi tam masakrę z racji tego że płytka drukowana jest osadzona na metalowej blaszce (może ma to robić jako ekran??) i rdza z blaszki wraz z wodą zalewa płytkę zostawiając na niej rdzawy nalot i z czasem ją po prostu niszcząc, jak i układy elektroniczne znajdujące się na niej. Czasem patrząc na soczewki widać brązowe/pomarańczowe przebarwienia które są jakby na wewnętrznej części soczewki a tak na prawdę jest to po prostu rdzawy nalot który wraz z wodą/wilgocią powoli zalewa ją w środku a to oznacza że dni układu optycznego powoli zbliżają się ku końcowi. Dodano: 04 kwi 2017 - 06:06 Tak to mniej więcej wyglada.dodam ze plytka po czyszczeniu izopropanolem i bardziej sie jej doczyścić nie da a ten metalowy ekran... Rdza i rdza...
  9. Jak w temacie... przeglądałem dziś na stronie IC łączniki stabilizatora z myślą o wiosennym przeglądzie zawieszenia i co mnie zaskoczyło to różne jego długości. Od 266 do nawet 295 mm ... wiadomo że przed zakupem zmierzę te co mam by kupić z takim samym rozstawem ale mam pytanie.. od czego zależała jego długość skoro w specyfikacjach wszystkie pasują do wszystkich aut ( megane II, Scenic II, Grand II ) gdzie tkwi haczyk ...
  10. przyznam że miałem takie cuś w lagunce i teraz mi tego brakuje. Pakowanie bagaży (zakupów) dużo wygodniejsze, bo nie trzeba całej klapy targać a jak ktoś zbyt blisko dupy zaparkuje to już klops a tak .. szyba w górę i wio. Wycieków żadnych też nie było ale jeśli faktycznie trzeba od UCH ciągnąc to zabawa nie ma sensu a szkoda. Dzięki wielkie :) Dodano: 03 wrz 2016 - 19:40 wracam do tematu ponieważ dziś znalazłem w tylnej klapie jedną luźna wtyczkę w okolicach znaczka renault i zastanawiam się czy ona nie jest od otwierania samej szyby ...
  11. Witam. Czy ktoś z was sprawdzał jaka jest różnica w zamkach drzwiowych z modeli Laguna 2, Megane 2, Scenic 2?? Na pierwszy rzut oka są te same. Pytanie drugie, czy zamek w tylnych lewych i przednich lewych jest taki sam czy się czymś różnią, bo na oko są takie same. Kwestia długości linek to też nie problem, bo linki można przełożyć przy wymianie zamka. Pytanie bierze się stąd iż zostało mi parę gratów z Lagunki 2 w tym dwa zamki (6 pinowy i 4 pinowy) i w razie co może posłużyć jako dawca, zamiennik. Laguna 2 VS megane 2
  12. dzieki , rozumiem ze ma on coś wspolnego z airbagiem ? bo chyba nic wiecej on nie robi
  13. znalazłem dziś takie coś pod fotelem kierowcy. Wtyczka wchodzi w dziwne cos i to coś powino byc do czegoś przymocowane , ale do czego ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!