Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzask podczas ruszania i hamowania.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Chciałbym was zapytać na co wskazują trzaski podczas ruszania i hamowania wydobywające się z przedniej osi.

W ostatnim czasie wymieniałem te elementy które miały widoczne luzy m.in drążek kierowniczy prawa strona, sworzeń wahacza i tuleje wahacza. Niestety trzasków nie udało się wyeliminować. Będę wdzięczny za sugestie bo i zaprzyjaźniony mechanik powoli rozkłada ręce.

Jutro raz jeszcze będziemy rozbierać zawieszenie, będę wdzięczny za wszystkie rady na co zwrócić uwagę.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię, niestety samochód robimy na wolnym powietrzu, a dziś od rana pada jakby się wkurzyło :unsure:

 

Trzaski a właściwie takie przeskakiwanie też słychać przy przejeździe przez rondo.

 

Dodano: 20 lip 2016 - 11:34

Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz,

jak wrzucę jedynkę, ruszę, skręcę kierownicą maksymalnie w prawo, zaczynam kręcić się w kółko bez trzymania kierownicy, w drugą stronę kierownica od razu się odwija i prostuje koła. Podobnie jest przy np. cofaniu na parkingu, kiedy w chwili maksymalnego skrętu chcę kierownicę wyprostować, to się blokuje...muszę podjechać trochę wtedy się odblokowuje. :mellow:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem jeszcze niestety nierozwiązany,

Dziś podniosłem autko na lewarku, żeby sprawdzić luz na kołach. Prawa strona - ok, lewa sami zobaczcie co się dzieje. Mechanik u którego robiłem samochód, po za wymianą sworznia zbagatelizował problem, a wyraźnie zaznaczałem że koło całe się rusza łącznie z górą, w trakcie diagnozy ze zdumieniem patrzył co się z kołem dzieje. Problem pominął. Twierdząc "po kolei, nie wszystko na raz i wymienił sworzeń". Do garażowców już nie mam zaufania:( ... zero informacji, że mam uważać, samochód zastąpić jeśli mam czym, wie że na codzień samochód jest mi niezbędny do pracy, jazda w takim stanie jest niebezpieczna, zero informacji.

Koniec świata :/... Całe koło się rusza łącznie z amortyzatorem. Mam wrażenie, że lada chwila odpadnie dlatego jeżdżę drugim, jazda jest bardzo ryzykowna :(

Będę bardzo wdzięczny za zobaczenie filmu i zdiagnozowanie problemu, elementów który trzeba wymienić.

Dzięki !

 

(metaliczny huk w pierwszych sekundach to dzwon, na szczęscie tylko kościelny :) )

Zaraz jeszcze udostępnię film od spodu auta.

Proszę:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, śruby amortyzatora są dokręcone.

 

Wczoraj pękła mi opona,

dzisiaj rano wymieniłem oponki, poprosiłem o sprawdzenie co się dzieje z tym kołem, szyki rzut oka ukazał mega luz na sworzniu wahacza. Wymienię sworzeń i mechanika :), poinformuję o kondycji samochodu. Do usłyszenia wkrótce.

 

Dodano: 09 wrz 2016 - 18:52

Witam po przerwie ! Trzech mechaników oglądało koło i trzech zgodnie i stanowczo padało hasło "sworzeń".

 

Więc ów sworzeń został dziś wymieniony, z wahacza nie chciał specjalnie zejść, ale poddał się po godzinie i ku mojemu zdziwieniu sworzeń nie miał żadnych luzów, mimo wszystko został wymieniony a koło założone. I jak się ruszało tak dalej się rusza..luz widoczny w górnej części sworznia, jakby śruba która trzyma sworzeń w zwrotnicy koła miała luz i to spory. ok pomyślałem - może śruba mimo wszystko się wypracowała stąd luzy...w serwisie ASO Renault śrubę wycenili na 40 zł z nakrętką...sporo, pomyślałem a że nie mieli od ręki, mechanik na wymiar zeszlifował grubszą śrubę i ją nagwintował po czym wbił ją mocno w zwrotnicę i zacisnął nakrętkę i .... zero poprawy....luz jaki był taki jest...tu pytanie do Was kieruje, czy to możliwe aby wyrobiła się zwrotnica koła gdzie przychodzi górna część sworznia ? Czy ktoś miał podobny problem ? Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Dnia 13.07.2016 o 22:34, bert32 napisał:

Trzaska też przy przejechaniu prostopadle przez np. tory ? Tak czy siak można by sprawdzić tuleje sanek. Tylko jest przy tym dużo roboty ;)

U mnie mechanik oglądał całe przednie zawieszenie i twierdzi, że wszystko wygląda jak nowe. A właśnie przy przejeżdżaniu przez tory z przodu coś klekocze. Podczas normalnej jazdy po ulicy, przy mniejszych nierównościach cisza. Tylko jak koło musi "podskoczyć", tak mi się wydaje, bo akurat na torach się odzywa. Czasem odzywa się też przy skręconych kołach przy mniejszych nierównościach np podczas jazdy przez podwórko. Łożysko McPhersona? Oby nie łożyska sanek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też liczę że ktoś zna odpowiedź na to pytanie.

Ponoć to może być uszkodzony krzyżak na kolumnie kierowniczej lub luźne śruby jego montażu. U mnie dokręcenie nic nie dało. Jeżdżę z tym 6 lat.

Może to być zużyta tuleja listwy zębatej w maglownicy po prawej stronie. Tuleja nie jest droga na alledrogo, tylko trochę pracy przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!