Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tomii

Nowy użytkownik
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I ph II
  • Silnik
    1,6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    196
  1. A jaki masz wariant tego silnika 1.6 75 czy 90 KM ? Najpewniejsza opcja to odczytać nr skrzyni i porównać z danymi z VIN lub innymi userami.
  2. Witam Podczas ostatnich mrozów przewód (wężyk) który łączy pochłaniacz oparów paliwa i dolot odczepił się od dolotu - taka rurka na lewo od kolektora dolotowego. Po oględzinach okazało się że ktoś to przykleił a z tego co widziałem w necie fabrycznie jest tam jakieś połączenie. Czy taką końcówkę tego przewodu (wężyka) lub cały wężyk można gdzieś kupić? Oraz ważniejsze pytanie czy fabrycznie jest tam przewidziane jakieś uszczelnienie? Pozdrawiam
  3. Z braku czegoś innego pod ręką użyłem wazeliny technicznej zobaczymy jak sie sprawdzi. Dzięki za odpowiedzi.
  4. Czym najlepiej nasmarować elementu mechanizmu podnoszenia szyb - linke, prowadnice, ślizg?
  5. Można zamienić gumowe na te drugie, przy czym te drugie nie są plastikowe a aluminiowe. Z zakończeniami gumowymi. Gumowe listwy nie mają spinek. Spinki są tylko do tych metalowych.
  6. Po roku poszukiwań kupiłem w aso , przy czym mi wystarczyło 6 lub 7 ważne żeby kupić/zamontować wszystkie bo bez tego wg mnie listwa trzymana jest zbyt słabo na pączątku w środku lub na końcu w zależności gdzie braknie spinki. Nie wiem dlaczego ale wszystkie zamienniki są zupełnie inne - dużo mniejsze. Jedyna co możesz jeszcze zrobić to szukać wymontowanych listw gdzie ostały się dobre spinki.
  7. Mam bardzo podobny problem. Wczoraj po przejechaniu 100 km nie mogłem zamknąć samochodu pilotem. Pilot nie zamykał ani nie otwierał. Ale samochód bez problemu zapala. Pilot jest radiowy w scenicu 1 ph 2 z 2000, zapasowy kluczyk to samo. Temp nie byla przesadnie niska -2 stopnie. I teraz kilka pytań. 1. Mam nadzieje że to wyładowana bateria(mam samochód 2 lata i nie wymieniałem bateri) tylko że przy próbie zamknięcia i otwarcia pilotem dioda na pilocie bardzo szybko miga, czy to normalne czy o czymś informuje ? 2. Zamierzam w zapasowym pilocie wymienić baterię, pewnie wtedy będę musiał synchronizować pilot. Pytanie tylko czy w ten sposób nic nie popsuje - jak niektórzy w tym wątku wykończyli immo ? Zakładam że nie będę wyciągał żadnych bezpieczników ani odłączał aku. 3. Czy procedure synchronizacji (10 sekund trzymania, a później 2 szybkie wciścnięcia) należy przeprowadzać przy otwartym cetralnym czy zamkniętym oraz czy podczas synchronizacji centralny zamek powinien jakoś reagować ? 4. Czy immo do działania wymaga sprawnej bateri w kluczyku? Tzn czy jeżeli bat się bardzo wyładuje to nie odpale auta? 5. Czy nadajnik radiowy ma w zwyczaju roładowywać się z nienacka czy może wcześniej otwiera dzwi w kratkę - czyli np co drugi raz? Z góry dziękuje za każde info.
  8. Witam, Z racji tego że przyszły mrozy zacząłem się zastanawiać jakie ciśnienie powinienem mieć w kołach zimą kiedy temp jest na minusie. Latem nie ma problemy tyle ile podaje producent. Na temat ciśnienia zimą poczytałem trochę i powtarza się opinie że ok 0,2 bara więcej niż podaje producent przy średnich morzach. Bo pod wpływem zimna ciśnienie spada. Jednak mnie zastanawia jedna rzecz. Jeżeli mój samochód stoi cały czas na dworze to chyba jeżeli napompuję tyle ile podaje normalnie producent będzie odpowiednio - ponieważ w kołach już jest zimne powietrze i ciśnienie nie spadnie. Czy zgadzanie się z moja opinią ?
  9. Witam, mam podobny problem, w pewnym momęcie zauważyłem że szyba jest lekko uchylona, przy próbie zamknięcia okazało ze się nie da i szyba na nierównościach powoli opada niżej. Po zatrzymaniu okazało się że szyba się opuszcza normalnie ale nie podnosi tylko słychać wtedy chrobotanie, wówczas podnioslem szybę ręcznie( nie mogłem zostawić opuszczonej anie nie wiedziałem że nie powinienem tego ruszac). Mechanik stwierdził bez patrzenia do środka żeby kupić zamieninnik z http://www.electriclife.pl/index.php. Tyle żeby był bez silniczka bo on działa. Ktoś miał doświadczenia z tymi zamiennikami ? cena podobno ok 100 zł ? Czy wg was warto kupować taki zamiennik ?
  10. Jeżeli chodzi o katalogową moc, to odczytujesz kod silnika i sprawdzasz w katalogu. Jeżeli chodzi o faktyczną moc jaką ma auto to badanie na hamowni.
  11. Dzięki za informacje. Takie jeszcze pytanie czy ustawienie zbieżności to nie tylko ustawienie żeby koła były odpowiednio ustawione względem siebie bez uwzględnienia pozycji kierownicy?
  12. wydaje mi się że końcówki i drążki powinny być dobre bo mechanik pare dni temu robił swożnie i hamulce więc chyba by zuważył że coś jest nie tak. Jak sprawdzić stan drążków i końcówek? Może lepiej żeby zobaczył to mechanik? I najważniejsze pytanie: czy jak tak będę jeździł to nie zniszczę wspomagania? Znaczy czy to bardzo pilnie muszę naprawić czy niekoniecznie?
  13. Ja odkopie bo mam podobny problem, to znaczy żeby jechać prosto kierownica musi być skrencona o ok 10 stopni w prawo. Ustawienie kierownicy na wprost skutkuje delikatnym skręcaniem w lewo. Dodatkowo żeby jechać prosto muszę użyć odrobinę siły żeby trzymać kierownice skręconą o te 10 stopni, kiedy ją puszcze ustawia się na wprost i wtedy samochód skręca. Czy dobrze myślę że końcówki drążków są źle ustawione a wspomaganie próbuje ustawić kierownice na wprost i przez to samochód skręca? Czy wspomaganie bardzo na tym cierpi ? Pozdrawiam.
  14. Witam, Kupiłem ostatnio scenica i mam wrażenie że ma za krótką skrzynie biegów. I tak się zastanawiam jaką prędkość powinienem osiągnąć na 5 biegu np przy 3000 obr? Aktualnie chyba mam ok 100 Km/h. Silnik to benzyna 1,6 16V . Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!