Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

borszysz

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://www.hoodooband.pl

Samochód

  • Auto
    Renault Megane III phII
  • Silnik
    1.5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Muzyka

Ostatnie wizyty

441 wyświetleń profilu
  1. Koniecznie weź auto do serwisu i sprawdź stan oleju w skrzyni, czy nie ma w nim opiłków, czy jest mocno sprawcowany. ASO tego nie mówi, ale trzeba wymieniać olej max co 60 tys. w skrzyni EDC. Dalej- na jeździe próbnej sprawdź jak sobie radzi na manualu, zwłaszcza przy prędkości ok. 90-100 km/h (wtedy następuje zmiana biegu z 5 na 6)- czy nie ma dziwnych dźwięków z okolic skrzyni. Świeżo przerabiany temat;) Błędów mechanicznych ci komputer nie pokaże, więc nim się nie kieruj;)
  2. @Krzychu73 Można być zadowolonym, nawet pomimo braku odpowiedzi na pytanie co tam się dzieje. Ja generalnie mocno pozytywnie podchodzę do wielu tematów i nie staram się dołować każdym niepowodzeniem;) Auto mam naprawdę sprawdzone, kupowane bez pośredników:) Poszukiwania trwają, póki co znalazłem jeden serwis ASO, który podejrzewa co to może być, profesjonalnie podeszli do sprawy, zanim dali propozycję, to szukali odpowiedzi co może być powodem awarii i w piątek będziemy wiedzieć co i jak (mam taką nadzieję). I tu ciekawostka- jeśli ich diagnoza się nie sprawdzi, to nie muszę płacić za usługę- propozycja wyszła od serwisu, więc tak naprawdę niczym nie ryzykuję. Bardzo możliwe, że usterka nie jest mechaniczna, na co liczę;)
  3. Powiem szczerze- jestem z auta mega zadowolony, martwi mnie natomiast to, że absolutnie nikt nie jest w stanie tego zdiagnozować. Średnio chcę płacić 4-5 tys. za demontaż skrzyni i usłyszeć na koniec, że w sumie to dalej nie wiemy co to jest. Żaden serwis do których dzwoniłem- a obdzwoniłem wszystkie na południu Polski- nie ma nawet żadnych podejrzeń, przypuszczeń, czegokolwiek, tylko chcą rozebrać skrzynie i zobaczyć. Ale nie wiedzą gdzie szukać. Dam ją do rozebrania dopiero gdy usłyszę od mechanika- to może być X albo Y, bo objawy wyraźnie wskazują na to, że szwankuje X lub Y. A póki co wszyscy mówią- nie mamy pojęcia, rozbierzemy skrzynię to popatrzymy. Ba! Żaden mechanik "magik" skrzyń automatycznych nie zna tej skrzyni:/ Nawet ASO.
  4. Witam serdecznie! Nazywam się Wojtek, jestem z Katowic i jestem szczęśliwym posiadaczem Megane III ph2 1.5 dci grandtour w wersji wyposażenia BOSE (gdzieś w sieci wyskoczyło mi, że wersja ta zwie się Estate, ale głowy za to nie dam) Na wstępie- przetrzepałem wydaje mi się, że wszystkie wątki dot. skrzyni EDC na tym forum, ale nie znalazłem nigdzie podobnego problemu, dlatego też pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Mianowicie- autko pięknie śmiga, biegi zmieniają się zawodowo, do pewnego momentu. Gdy następuje zmiana z 5 na 6 bieg, wbija się normalnie jednak w okolicach skrzyni słychać szuranie. I dzieje się tak tylko gdy auto ma niskie obroty (ok. 2tys). Gdy już wejdzie wyżej, szuranie ustaje. Szura zarówno na automacie jak i na manualu. I szuranie jest jedynym objawem, nie szarpie, nie zacina się, słychać tylko dźwięk jakby brudnego łożyska szybko kręcącego się, czy puszczonego resoraka po panelach podłogowych. Auto-Zięba w Katowicach stwierdził, że należy wymienić olej i problem zniknie. Co ciekawe, gdy pytałem pół roku temu, gdy kupiłem samochód stanowczo mówili, że skrzynia jest bezobsługowa i oleju w niej nie wymieniamy. W nieautoryzowanym serwisie (specjalizującym się w automatach) zrobiliśmy adaptację skrzyni, problem zniknął na kilkanaście km, po czy wrócił. Jestem przed wymianą oleju (w czwartek będziemy działać w tym temacie), jednak zastanawiam się czy to pomoże, czy przyczyna jest jednak inna. Komputer nie wykazał żadnych błędów skrzyni. Megana jest z 2014 roku, z przebiegiem 90 tys. km. Kupiłem ją pokolizyjną (urwany zderzak przedni, uszkodzony reflektor, bez uszkodzenia chłodnic i wycieków) z pewnego i sprawdzonego źródła z przebiegiem 70 tys km (również potwierdzonym w ASO). Problem pojawił się jakieś półtora miesiąca temu. Regularnie wymieniane oleje (co 15kkm), lane tylko i wyłącznie paliwo premium (ultimate, vpower, verva, raz z konieczności statoilowski premium. Ma ktoś z Was pomysł, co może być przyczyną? Wolałbym uniknąć podwójnej wymiany oleju, gdy przyczyna może być bardziej "bolesna", zwłaszcza że dynamiczna wymiana oleju sama w sobie jest już drogą zabawą. Pozdrawiam! Wojtek Dodano: 02 lut 2017 - 10:09 Jestem po wymianie oleju, ponownej adaptacji skrzyni. Problem nie zniknął. Obdzwoniłem pięć ASO, w każdym rozkładają ręce, nie znają tych skrzyń. Z tego co widzę w sieci, to problem jest nie tylko w Polsce- francuskie serwisy też nie wiedzą co to jest, gdzieś we Francji stwierdzili, że skrzynie wpadają w rezonans i tak po prostu jest. Problem objawia się takim dźwiękiem:
  5. Ja myśle że to jakiś dostawca był, albo coś takiego, bo w bolid f1 na ulicach katowic nie wierze, żeby tak nisko mnie coś uderzyło...:/
  6. Witam! Jakiś %$#%@^# niemiły anonimowy kierowca pocałował moją megankę na parkingu w próg na wysokości drzwi pasażera z przodu i go wgniótł, tuż pod drzwiami. Nic innego nie uszkodził, drzwi i wszystko jest okej. Powiedzcie mi czy to sie da naprawić i ile taka naprawa może kosztować? wgnieciony jest sam próg, tak w 1/3 długości pomiędzy jednym kołem a drugim.
  7. Już sprawę naprawiliśmy w kwietniu, tylko nie miałem czasu odpisać Pęknięty wał korbowy- wymiana silnika. A turbina- padł jakiś czujnik, ale żaden z tych które podpowiadali ludzie w sieci. Generalnie mała pierdułka, a szukania masa.
  8. Wiesz co, miałem podobny problem- w trakcie jazdy wyskakiwał komunikat Injection fault, lampka STOP na desce i ucinało obroty do maks 3k na minute. Podpiąłem sie pod komputer, wyskoczył czujnik rail, ale dalej było to samo- okazało się że padła pompa ciśnienia. Paliwo jest podawane pod ciśnieniem mniejszym o połowe od wymaganego, więc sprawdź sobie ta pompe
  9. Siema, tak wiem- miałem pęknięty wał korbowy. Musiała być jakaś wada materiału, czy coś w ten deseń. Do wymiany cały blok silnika. Wymieniliśmy i jeździ. Dalej został problem z tą nieszczęsną turbiną, ale jutro jestem umówiony u mechanika i przeczyszczę ten czujnik ciśnienia, przepływkę i dla picu egr.
  10. Szczerze powiedziawszy boje się to auto odpalać, żeby nie padło w trakcie jazdy na amen... [ Dodano: 2010-04-15, 13:02 ] Mam podejrzenie pęknięcia wału korbowego w mojej megance. Czy jest szansa wymiany tej części plus paru innych ewentualnie, czy trzeba wymieniać cały silnik?
  11. Co do EGR, właśnie czytałem sporo postów na ten temat dzisiaj i stąd moje pytanie- zaślepić czy czyścić. A klekotanie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, stało sie to nagle wczoraj w trakcie jazdy i dalej tak klekoce
  12. Nie wiem jak dokładniej Ci ten dźwięk opisać, ale brzmi to jak nie wiem, kręcenie kołem fortuny, jakby był jakiś element w kole który w jednym miejscu haczy i stąd ten dźwięk. Natomiast ten zawór EGR, to co byś doradzał? Zaślepić?
  13. Witam Z 2 problemami piszę dotyczącymi Meganki drugiej generacji, 1.9 dci 120km rocznik 2005. Pierwszy nowszy: Dzisiaj samochód zaczął mi dziwnie głośno klekotać, coś jakby wsadzić kij pomiędzy szprychy w rowerze taki dźwięk. Na niskich obrotach wolniej, jak wchodzi na obroty to szybciej. Tak jakby coś z rozrządem było, ale nie mam pojęcia co. Po świętach oddam od razu auto do warsztatu, ale chciałbym wiedzieć mniej więcej wcześniej o co chodzi. Znajomy mówi coś o przegubie, mi to raczej na rozrząd wygląda, gdyż ma to ewidentny związek z obrotami. I drugi problem- turbina Mianowicie meganka często w trakcie jazdy wyłącza się jej turbina, auto traci kompletnie moc, dochodzi na każdym biegu do 2-3 tys obrotów i dalej ani rusz. Swieci się kontrolka STOP i po ponownym uruchomieniu silnika gaśnie. I dzieje się tak różnie, czasem gdy mocniej dodam gazu, gwałtowniej przyspieszę, a czasem zupełnie na prostej przy najdrobniejszym ruchu pedałem gazu. Nie mam kompletnie pojęcia co to może być, a drażniące jest to bardzo. Pozdrawiam borys
  14. Witam. Wojtek z Katowic. Przemieszczam się czarną, roczną meganką 1.9 dci, Jest to już moja piąta meganka, od 96 rok mialem juz 4, wiec jakieś doświadczenie mam z tym samochodzikiem. Pozdrawiam z Katowic
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!