Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pawel_Pl

Użytkownik
  • Postów

    174
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane (classic 99r) i Clio 2 (00r)
  • Silnik
    1.9 F8Q i 1.2
  • Przebieg (tys.km)
    251
  1. Witam, Od dłuższego czasu stuka mi przekładnia kierownicza z przodu a konkretnie z lewej strony , gdy mocno złapie się za drążek i rusza góra dół to słychać ten stukot (nie są wybite drążki). Poszperałem trochę w internecie i wiem że jest możliwość kupienia tulei plastikowych na wymianę, wiem ze z prawej strony jest na pewno i kosztuje grosze ale mi stuka mi z lewej i chciałem podpowiedź lub jakieś zdjęcie czy z lewej strony jest taka sama tuleja? Oraz czy da się ją zmienić na samochodzie . Pozdrawiam.
  2. Alternator zostawiłem z wolnossącego, bo był mocniejszy , i tam jest tylko jeden kabel na wzbudzenie . Masz rację z alternatora są zostawione 2 wyjścia i tylko jeden jest używany, drugi pewnie można podpiąć pod obrotomierz tylko jak to zrobić?
  3. Witam, jestem świeżo po "swapie" silnika w mojej megance z silnika wolnossącego 1.9d 64km KM na Turbodoładowany 90km KM. Sprawa ma się tak że nie zauważyliśmy podczas podmiany, że na kole zamachowym od 1.9D były 4 wycięcia do wskazań czujnika położenia wału (jednocześnie obrotomierza) a na tym kole zamachowym od 1.9DT są tylko 2 wycięcia, przez co obrotomierz zaniża o połowę. Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Jest różnica pomiędzy czujnikami obrotów wału pomiędzy 1.9D a 1.9DT w np rezystancji czy impulsach lub indukcji? Jest możliwość ominięcia tego problemu bez ponownego demontażu skrzyni biegów? Proszę o jakieś rady. dane silników 1.9D f8q622 1.9TD -nie wiem z jakiej renówki pochodzi, na tabliczce z przodu ma wybite D19T 266
  4. Witam , mógłby ktoś udostępnić jakieś informacje na temat dokręcenia panewek korbowodowych w silniku f8q 622 samochód to Megane classić 1999r 1.9 64KM. szukałem po forum oraz po internecie ale o panewkach nic nie piszą a dialogysa nie posiadam. Z góry dziękuje za informacje. Pozdrawiam :)
  5. prawdopodobnie trzeba na nowo ustawić kąt wtrysku na pompie paliwa
  6. Chce rozebrać po to bo mam już ją rozpołowioną i coś szumi w nim do tego przeskakiwało i chce zobzczyć czy tryby są całe ewentualnie wymienić łożysko tegoż mechanizmu.
  7. Witam, mam problem dziś w trakcie powrotu z pracy miałem wrażenie, że auto tak dziwnie się zachowuje - raz ściąga w lewo, raz w prawo, niedaleko domu coś w niej zaczęło przeskakiwać, jadąc pod górę najwięcej (tak jakby co metr o ząbek w skrzyni) po podniesieniu samochodu niezależnie czy jest na biegu czy nie mając jedno koło oparte o ziemie a kręcąc drugim można kręcić raz w tą a raz w tą a co jakiś czas coś zablokuje niezależnie czy na luzie czy biegu. Moim okiem poszedł mechanizm różnicowy, i co teraz z tym zrobić? Wymieniać skrzynie regenerować czy może by się udało wymienić łożyska (od dłuższego czasu było czuć większy luz przy zmianie biegów - takie szarpnięcie) skrzynia już zdjęta z samochodu i zastanawiam się co teraz z tym zrobić. Jutro może ją rozkręcę i zobaczę co i jak z nią nie tak. Dodam że przy spuszczaniu oleju wypłynęło kilka wiórków aluminium oraz trochę opiłków, oraz przy zdejmowaniu lewej półosi było zerwany takie jakby jakieś zabezpieczenie (seger) odłamany i luzem w mieszku. Model skrzyni jb1948, jakie inne modele (oznaczenia) mogą pasować ?Jaki byłby koszt skrzyni lub regeneracji? Dodano: 08 lis 2014 - 15:47 To chociaż spytam czy pasują skrzynie o numerach : JB 1198 JB 1142 JB 1132 JB 3028 JB 1168 JB 1923 JB 1150 Jb 1926 Wszystkie te numery skrzyni są z silników 1.9D, chodzi mi o to czy będą pasowały półośki rozrusznik i całość do silnika (z tyłu bloku napisane F8T). Wiem że będzie sie różniło przełożeniami ale jak bardzo? Moja skrzynia ma oznaczenie Jb 1948 Dodano: 08 lis 2014 - 22:38 Po dłuższych oględzinach skrzyni rozpołowiłem skrzynie z myślą że nic z niej nie będzie a może sie okazać że jak ją poskładam to będzie ok po wymianie tego zabezpieczenia. Tylko jeszcze chciałbym rozebrać mechanizm różnicowy jak już mam to wszystko rozpołowione ale nie wiem jak sie za niego zabrać. próbowałem go zbijać od strony prawej półosi ale ani drgnie , można prosić jakieś rady odnośnie rozebrania tego do końca i poskładaniu całej skrzyni w jakiej kolejności itp? prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź:)
  8. Manometrem tego nie sprawdzisz, ponieważ przy minimalnej innej temperaturze otrzymasz inny wynik ciśnienia. Czynnik trzeba odessać specjalną maszyną która go zważy i nabić na nowo tyle ile powinno być.
  9. Jakby jeszcze kogoś interesowało to może sobie poczytać o standardach komunikacji z samochodami: http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.pl/?go=diag&section=dz_std, i z tego wynika że większość takich auto co jeździ po naszych drogach można obsłużyć np tym kablem VAG KKL?(czy źle mi się wydaje?) Bo wynika z tego że np Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault (i wiele innych opisanych na podanej stronie) mają taki sam standard komunikowania się z interfejsem, złącza obd2 też są wszystkie takie same, a więc wystarczy tylko zmienić program diagnostyczny(ddt2000) i tym interfejsem VAG KKL co jest niby proponowany do renówek połączę z innymi samochodami?
  10. Witam, bawiłem się ddt2000 w megance i zrobiłem głupotę :/ a mianowicie przestawiłem którąś poduszkę na "wyłączona" i w tym momencie się zaświecił błąd jeden (w tłumaczeniu) że "epprom był modyfikowany przez zewnętrzne urządzenie" którego się już nie da skasować a 2 kolejne to że "świeci się kontrolka" i " zapisane błędy w pamięci " te dwa się daje wykasować do czasu ponownego włączenia zapłonu natomiast ten pierwszy już się świeci non stop :( (jak coś mogę podesłać zdjęcia) . Wszystko jest tak jak było wcześniej czyli te poduszki które są to są włączone,a kontrolka się świeci. nigdy wcześniej ta kontrolka się nie świeciła, nawet przy odpalaniu samochodu. Co byście mi na to poradzili? Myślałem czy by nie pomogło jakoś przeinstalowanie/zresetowanie (jak po wypadku) tylko czy by się to dało zrobić ddt? (wgrać nowe oprogramowanie? )
  11. Kończące się klocki Hamulcowe lub zeszklone. Jeżeli to drugie to wystarczy przeczyścić klocki papierem ściernym to na jakiś czas przestanie piszczeć.
  12. Parę dni temu mi się urwał właśnie i to "Pukanie" dość głośnie powstaje z dnia na dzień jak się schylisz pod auto to jeśli zobaczysz opadniętą osłonę amortyzatora i będzie wiadomo że to ten
  13. No i po oględzinach urwany łeb amortyzatora a przed tym test amortyzatorów: przód amplituda drgań : lewy 23mm prawy 32 tłumienie lewy 79% prawy 71% tył amplituda drgań : lewy 41mm prawy 99mm tłumienie lewy 73% prawy 33% <><><><><><><><><><>><><><><> Po zespawaniu amortyzatora tył tłumienie drgań lewy 75% prawy 77% <><><><><><><><><><>><><><><> Co sądzicie o tym fancie ? jaki stan amortyzatorów wymieniać? znalazłem komplet na alle... firmy DACO Link do aukcji Amortyzatory gazowe ale cena 100zł znikoma jak za komplet. <><><><><><><><><><>><><><><> A co do wysokości to te 2 -3 cm to podobno może amortyzator podnieść bo on przecież ma siłe "wypychającą" czyli podnosi troszkę więc jeżeli jest zużyty/wylany i nie ma tej siły to nie wypycha/podnosi . Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  14. Tutaj niezauważony słupek nie (ja prowadziłem) http://fotka.megane.com.pl/?v=1004278752.jpg oraz druga przygoda pod tytułem "Ścinanie wysokich krawężników" cięcie Warto byłoby sobie przypomnieć zasady zamieszczania zdjęć na forum. P_r_z_e_m_o Przemo dzięki że muszę jeszcze raz wrzucać... może być jako zewnętrzny odnośnik? z limitem 1mb to dużo tu nie nawojuje :) Zasady są zasadami i nie ma przeproś. P_r_z_e_m_o
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!