Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

marianprzy

Nowy użytkownik
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane II Grand Tour 2008/Scenic III 2011
  • Silnik
    1.6 16V K4MD812/ 1,6 Dci
  • Przebieg (tys.km)
    131/190

Profil

  • Zainteresowania
    Modele RC

Ostatnie wizyty

599 wyświetleń profilu
  1. Najbardziej zależy mi na zostawieniu mojej podstawy.Przeglądałem a....i niektóre pająki nie mają np przednich halogenów,jakiś przycisk "auto " w manetce kierunkowskazów.Jak da się bebechy przełożyć to to zrobię .
  2. Mam uszkodzony ww przełącznik - z pozycji zakrętu w lewo, lewy kierunkowskaz nie wyłącza się po powrocie kierownicy do jazdy na wprost, tzn manetka nie wraca. Prawa strona funkcjonuje prawidłowo po wyprostowaniu kierownicy. Reszta elementów sterujących funkcjonuje prawidłowo w całym pająku. Podpowiedzcie, czy do wymiany ewentualnie uszkodzonego elementu mechanicznego można zastosować element z jakiegokolwiek pająka z MII ph II. Na moim odczytałem nr 820021644407J0. Niestety na używanych pająkach zgodność numerów kończy się na 2164. Jest tego trochę w ofercie, ale każdy ma inny dalszy ciąg numerów chociaż zewnętrznie po manetkach patrząc dużo jest takich jak mój zespół. Będę wdzięczny za informacje. M
  3. Wszystko się zgadza. Właśnie ten nr 5 jest po wymianie i okazał się sprawny .Ma oznaczenie Valeo M030990Q - na opakowaniu numer 509603. Załączam zdjęcie jak wejdzie. Ten drugi silnik nie oznaczony na tej grafice i silnik po stronie kierowcy są identyczne i maja oznaczenia jak pisałem wyżej Valeo N101980G/D. Tyle stwierdziłem organoleptycznie.Więc skoro wymieniłem ten silnik co trzeba a okazał się dobry,sprawny to nic nie rozumiem.
  4. Ok.Tylko ja zdemontowałem silnik Valeo M030990Q - na opakowaniu numer 509603 który był dobry, więc nie on terkotał. Pozostają dwa silniki - Valeo N101980G/D - jeden za schowkiem a drugi od strony kierowcy. Który na pierwszy ogień ?Oto jest pytanie. Bo skoro zdemontowany był dobry...
  5. Odkopuję temat.Otóż jedynie w tym wątku znalazłem parę informacji na temat terkotania klapki w megane II.Mam zagwozdkę, bo przed chwilą wymieniłem silnik o oznaczeniu 509603 i dalsze M030990Q jako najbardziej winny terkotania klapki. Silnik zlokalizowany za schowkiem pasażera ,dobry dostęp, szybko poszło z wymianą na nowy.Zdemontowany poszedł na sekcję i okazało się ,że jest dobry.Tzn oznaczenie miał już 13V, zębatki wszystkie całe, zlokalizowałem przy okazji piny zasilania - nr 5 + i nr 6 -.reszta pinów 1-4 wolne. Sprawdziłem podając napięcie na te piny , że pracuje poprawnie tzn kreci i pod obciążeniem też.Więc który napęd w końcu terkocze? Pozostałe dwa napędy tzn od strony kierowcy i za schowkiem mają identyczne oznaczenia Valeo N101980G/D. Czyżby inny terkotał w Sceniku a inny w megance?
  6. Ok,zamówiony Edyta.29.07. Wymieniony , jazda testowa przez kilka rond z wyjazdem w prawo przy różnych warunkach ,prędkość ,przełożenie - na razie bez zająknięcia.Nie sprawdzałem świateł stopu oprócz garażu, nie miał kto za mną pojechać. Mam nadzieję ,że będzie dobrze. Rozebrałem stary czujnik.Lekko podpalone styki, jakby się lekko przycinał przy przesuwaniu ręką. Nie zbadane są tajniki francuskiej technologii...a już wpływ czujnika na jazdę bez dotykania hamulca szczególnie.Ale zadziałało,dzięki za pomoc.
  7. Pacjent RM II po lifcie, 150 kkm, silnik 1,6 benzyna,bez gazu. Występuje czasem zjawisko chwilowego zaniku - kilka sekund - 2może 3 -mocy silnika.Tak jakby nie dostawał paliwa?Występuje to tylko przy przy zjeździe z ronda kiedy następuje zmiana kierunku jazdy z lewego - jazda po rondzie - na prawy zjazd z ronda. Również przy ostrym skręcie w prawo np przy włączaniu się do ruchu. Wystąpiła przerwa również przy pokonywaniu przejazdu typu ostra górka. Nie jeżdzę na oparach benzyny.Wszelkie sugestie mile widziane.Poza tym auto jeździ poprawnie.Zacznę od kontroli pompy paliwa w zbiorniku. Czy jest możliwe aby tak przelewało - przesuwało - się paliwo w zbiorniku?
  8. Nie trzeba.Ja instalowałem czujniki po zapoznaniu się z ilością miejsca między zderzakiem a belką wzmacniającą z kanału - dobry dostęp ręką.Kable przeprowadziłem do prawej strony i przez istniejące otwory wprowadziłem do prawej wnęki na dole,tam gdzie miałem fabrycznie założony alarm.Trochę gimnastyki z kablami ale przeszły - chyba była jedna zaślepka po drodze do zrobienia otworu. Jak nie spieszy się z robotą, to będę w poniedziałek w garażu i zrobię foty jak mam rozmieszczone czujniki w moim.Działają... Rozstaw czujników 3 x ~43 cm.Na zdjęciach widać jak to wyszło na wysokości zderzaka. Mocowanie kabli trytkami do belki. Widać miejsce w którym przeprowadzone zostały kable do komory koła zapasowego w okolicach trzeciego czujnika.Trzeba zdemontować - odchylić - trochę tapicerki z prawej strony i próg bagażnika. Buzer dałem na parapecie stałego okna z prawej strony bagażnika - nie przeciągałem kabli przez całe auto aby mieć go z przodu. Zasilanie wzięte z prawej tylnej lampy.
  9. Piszesz o prawym reflektorze. Odpisałem o prawym .Lewy przy wykręcaniu śrubki przesunie snop światła w lewo."Przez otwór w nadkolu prawym " nie wyregulujesz lewego reflektora.
  10. Niedawno wyjmowałem reflektory oba - szły do regeneracji. Ta regulacja ze zdjęcia jest trudno dostępna ale możliwa do wykonania przez otwór w nadkolu prawym.Wykręcanie śruby regulacyjnej powoduje przesunięcie kierunku świecenia w prawo - mijania i drogowe razem. Regulacja w pionie jest tylko na silniku - może trzpień napędowy wyjechał z zaczepu na reflektorze ? Chyba jednak demontaż da odpowiedz... Edyta.Sześciokąt jest całością z trzpieniem krzyżowym.Może się dać kręcić palcami.
  11. Nie zawiesza się.Pokazuje komunikat aby zaktualizować program, ale to dotyczy wersji mpm com. Edit: ja mam na elm
  12. Robił to przy mnie na moje życzenie. Trwała cała manipulacja kilkanaście sekund - z kartą. W najgorszym razie podjadę w przyszłym tygodniu do serwisu. Edyta. Mam Maxiecu - sprawdzałem dzisiaj w aucie ale nie znalazłem w programie tej opcji. Poszło zapytanie do Mari Edyta 2. Temat załatwiony. Program maxiecu - podaję ścieżkę: Pojazd - rocznik - moduł kontroli nadwozia - adaptacja - światła dzienne - kodowanie modułu - z lub BEZ . Prędzej bym zrozumiał gdyby to było (światła mijania - kodowanie - jako dzienne - tak, nie). No ale taki jest program.
  13. Nie mam. Mam tylko trzy pozycje 0, postojowe, światła. Na czole manetki nie ma przycisku.
  14. Witajcie. Potrzebuję informacji, jak przywrócić funkcjonowanie świateł mijania do zgodnego z oznaczeniami na manetce lewej. Obecnie mam tak ustawione przez serwis, że w poz 0 zapalają się po odpaleniu silnika czyli jako dzienne. Przy kupnie auta serwisant mi to tak ustawił wyczyniając jakiś hokus fokus z kartą, ale to było dawno... Teraz mam zainstalowane LEDy do jazdy dziennej z automatem przełączającym. Na sucho sprawdzone działanie ale muszę wrócić do ustawień zgodnych z manetką aby całość zadziałała. Dodam dla wyjaśnienia, że manetka funkcjonuje prawidłowo bez odpalonego silnika.
  15. Mowa była o rurkach i gdzie je wetknąć - to już wyjaśnione.Aku mam na gwarancji i nad pokrywą korków jest naklejka, nie będę jej zrywał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!