Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Yupikayey

Użytkownik
  • Postów

    65
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    60

Ostatnie wizyty

562 wyświetleń profilu
  1. U mnie żarówki przepalały się regularnie co 2, 3 miesiące - reflektory soczewki. Problemem okazała się kostka, a dokładnie styki w kostce były zbyt luźne. Po paru latach męki i zużyciu się reflektorów, zakupiłem nowe zamienniki. Przed montażem dokładnie wyregulowałem blaszki w kostkach, żeby dobrze przylegały do końcówek żarówki. No i problem często przepalonych żarówek zniknął, nie istnieje.
  2. A w kole zapasowym sprawdziłeś? Ja tam miałem jezioro, i nie tylko ja :).
  3. U mnie świszczy i jeszcze MCpersony skrzypią :).
  4. Dzięki za pełną informację. Jak się objawia praca silnika przy niesprawnym elektrozaworze KZFR, zacinającym się elektrozaworze KZFR? Pytam z ciekawości bo u mnie działa OK.
  5. Bogatszy o wiedzę podzielę się nią z Wami. Na zdjęciu przedstawiam winowajcę, od razu zapytam - co to jest, jak to się nazywa, jaki ma numer katalogowy, jak się go demontuje, chcę to kupić. Element ten (czujnik?) wchodzi od góry do silnika przy korku wlewowym oleju. Zauważyłem, że jak wtyczka zostanie zaolejona, to puszcza fałszywy sygnał do komputera o "sprawdzenie układu wydechowego". Sądziłem, że olej wpada do wtyczki od góry, więc założyłem na przewód i wtyczkę gumowy wężyk, ale olej musi wybijać od dołu i dopiero dziś zauważyłem pęknięcie na tym elemencie. Proces ten powtarzam już od czerwca, czyszczę wtyczkę, kasuję błąd, jeżdżę 300-500km i tak w kółko. PS. ASO w moim mieście niestety, to fachowcy od drenowania kieszeni ale nie od samochodów. Mechanik wspominał coś o oleju w przewodzie, ale czy ten przewód miał na myśli, nie wiem, bo i tak zrobili wymianę sondy lambda.
  6. Temat wraca jak bumerang. W ASO wstawili nową sondę, nowy przewód (??? nie wiem - nie widziałem). Po 6 tyg. zapala się kontrolka - Sprawdź układ wydechowy. Na podstawie odczytów sond, ASO twierdzi, że mam uszkodzony katalizator (jest to zamiennik, niecały rok użytkowania przy śmiesznym przebiegu, bo auto rzadko używam). W stacji diagnostycznej, analiza spalin nie wykazuje nieprawidłowości, wszystkie wskaźniki są OK. Ktoś miał objaw padniętego katalizatora przy prawidłowych odczytach czy to tylko fanaberie - czyt. spychologia - ASO? Oczywiście auto nie zamula oraz brak jest jakichkolwiek oznak awarii itp.
  7. kolego aston76 - jak często zmieniałeś sondę? Mi regularnie pojawiał się błąd na desce po 6-8 miesiącach i wymieniałem na nowa sondę. Mam ich chyba 5-6 sztuk.
  8. ASO zaproponowało mi, używaną część tej oryginalnej wiązki. Czyli z oryginalnej wiązki wyciągną to co potrzebne - tak to należy chyba rozumieć. Czy przewody od sondy lambda wchodzą bezpośrednio do komputera, do innego urządzenia, do silnika??
  9. Nie chodzi o wtyczkę ale o całą wiązkę. U mnie podobno wiązka jest jakoś uszkodzona (wchodzi olej lub coś w tym stylu), bo niszczy sondy lambda dość regularnie co 6-8 miesięcy, tzn. wg ASO niszczy. Bo ja mam wrażenie, że była to wina katalizatora, który powoli się sypał aż do swojej śmierci, a przy okazji wykańczał sondę lambda. ASO potwierdziło, że trzeba wymienić całą wiązkę, która i tak nie jest już dostępna, ale można wymienić tylko część tej wiązki, i oni podobno ją mają - używaną.
  10. Czy ktoś może mi podać nr katalogowy przewodu elektrycznego (wiązka 4 żyły) dla sondy lambda za katalizatorem? Auto Megane II, rocznik 2007, benzyna 1,6 16V, Grandtour.
  11. Niewiele napisałeś o tym nieodpalaniu auta. Ale koledzy mają rację, w każdym samochodzie może to się zdarzyć. Mnie też to dopadło, nagle mi auto nie odpala, i tak przez kilka dni próbowałem i nic. W końcu przy kolejnej próbie depnąłem gazem (nigdy nie naciskam gazu przy uruchamianiu auta), tak zdrowo i ... sukces, auto odpaliło. Niepotrzebny żaden mechanik, żadna laweta, samo przyszło - samo poszło. Podejrzewam, że był to jakiś paproch, zanieczyszczenie, które się przepchnęło.
  12. Brak jakiejkolwiek odpowiedzi w ciągu miesiąca działa zdecydowanie na Twoją korzyść. Cokolwiek po tym okresie odpowiedzą - Tak lub Nie - mogą se już wsadzić. Z mocy Ustawy reklamacja jest uwzględniona i rozpatrzona na Twoją korzyść. Ale powinieneś mieć na piśmie zgłoszenie reklamacyjne z datą, aby móc zadziałać formalnie.
  13. Nie ma musu odpalać silnika co jakiś czas. Posiadam silnik zaburtowy, przez 6 miesięcy - okres zimowy, silnik nie jest uruchamiany, na wiosnę odpala bez problemu. Pytałem też znajomego, który pracuje u dealera, jak oni dbają o silniki w samochodach na placu. Nie bawią się w ich odpalanie, a samochody potrafią stać ponad pół roku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!