Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pianim

Użytkownik
  • Postów

    106
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II GRANDTOUR
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    1

Ostatnie wizyty

673 wyświetleń profilu
  1. Powiem tak: na temat II złego słowa powiedzieć nie mogę. Strasznie chwaliłem sobi ten samochód. Kupiłem jak miała przejechane 130tys. sprzedałem z przebiegiem 260tys. Przez 8 lat użytkowania standardowe wymiany zużywających się części, pozatym kilkukrotnie cewki no i raz KZFR ale to przypadłość tego modelu. Niestety przy końcu częśto pojawił sięproblem z zawieszeniem a konkretniej przekłądnią kierowniczą, ale myślę, że to problem kiepskich zamienników. Pozatym nie narzekałem. Co do III to słyszałem opinie o kiepskim zawieszeniu (pewnie podobnie jak w II), problemach z elektryką, pękającą przednią szybą (kiepska sztywność karasorii, gorszym zabezpieczeniu przed korozją (moja II nie miała grama rdzy!). Niestety nie wiem nic na temat silników. Teraz rozważam diesla bo benzynki z gazem ciężko znaleźć. Wcześniej miałem 1.6 16V w gazie i było super! Dieslem nigdy nie jeździłem więc trochę mam obaw. Z chęcią poznam opinie użytkowników, bo auto w nowej budzie bardzo mi się podoba ale chciałbym nim znowu pojeździć z 8-10 lat a nie uśmiecha mi się wtopić z taka kasą...
  2. Niedawno musiałem rozstać się z moją meganką II w kombiku. Służyła dzielnie przez 8 lat. Szukam teraz nowego auta i oczywiście zastanawiam się na następczynią czyli Megane III Grandtour. Niestety słyszałem różne niepochlebne opinie dlatego prosiłbym Was o szczere opinie o tym modelu. W grę wchodzi diesel z rocznika 2010 lub 2011 bo niestety benzynki z gazem raczej nie znajde. Chętnie poznam Wasze opinie czy warto czy jednak zmienić meganke na coś innego...
  3. Niestety koledzy mieli rację, 315 stopni to zbyt mało... ale spróbowałem... wytrzymało jakieś 3km :( Sprawę rozwiązałem inaczej... sprzedając Meganke jako uszkodzoną - kupił ją jakiś handlarz... więc pewnie niedługo pojawi się na otomoto jako stan idealny itp... jak trafię na ogłoszenie to dam info na forum...
  4. Dzięki deku za radę... a co myślicie o czymś takim jak klej wysokotemperaturowy "spawanie na zimno" np. CX-80. Wytrzymuje niby 315 stopni... i podobno bardzo wytrzymały nawet do klejenia bloków silnika, chłodnicy, odporny na benzynę i olej itp... Jakby tak wpuścić świecę obsmarowaną takim klejem i poczekać aż uzysta odporność (16h) - da się na tym pojeździć?
  5. Mam ten sam problem. Rozwiązałeś jakoś sprawę u siebie?
  6. Mam taki problem: ostatnio chyba mechanik połamał mi blaszki trzymające czujniki przy jednym z kół no i oczywiście świeciła kontrolka absu bo czujnik wypadał. Udało mi się go zamocować ale abs niestety dalej się zaświeca. Po odpaleniu auta świeci, po ruszeniu gaśnie, w trakcie jazdy czasem po 1km czasem po 5km czasem po 10km znowu się zaświeca. I tak zostaje do zgaszenia silnika. Przy ponownym odpaleniu znowu to samo: świeci, potem gaśnie i znowu świeci. Sprawdzałem czy czujnik znowu nie wypadł, ale jest na miejscu. O co może chodzić. Wymieniłem już czujnik ale kontrolka nie gasła wcale. Czujnik był co prawda z 1.5dci a ja mam 1.6 16v ale wtyczka była taka sama tylko kabel dłuższy i końcówka czujnika lekko inaczej wyprofilowana ale trzymała się nawet lepiej w tych połamanych uchwytach. Założyłem stary czujnik i dalej świeci i gaśnie... Pomóżcie co może być nie tak? Dodano: 24 lis 2014 - 11:26 ...naprawdę nikt nie jest w stanie jakoś pomóc? Dodano: 26 lis 2014 - 08:41 Czujnik wymieniłem ponownie, już na taki jak powinien być... niestety abs gaśnie przy odpaleniu auta ale nawet przy lekkim przy chamowaniu hamowaniu od razu działa tzn. słychać jak pompka pompuje i koła przeskakują a na pewno abs wtedy nie powinien zadziałać... Co jeszcze może być nie tak... pomóżcie bo już pomysłów nie mam :( a jak tu jeździć bez absu jak zaczyna być ślisko i brzydko (człowiek się odzwyczaił...) Dodano: 26 lis 2014 - 08:55 Tak sobie myślę... czy możliwe żeby sam pierścień magnetyczny się uszkodził? Da się go jakoś ewentualnie wymienić? Czy pozostaje wymiana całej zwrotnicy z pierścieniem i uchwytem czujnika?
  7. Babola to zrobił mój mechanik... za słabo albo wcale nie dokręcił śruby przy krzyżaku kierownicy i z tego te stuki były. Dodano: 24 lis 2014 - 11:27 Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc.
  8. Poradźcie coś bo dostaje do głowy! Megane II Grandtour z 2003r. Jakieś 1,5 roku temu wymieniałem przekładnię kierowniczą. Pierwsza wytrzymała 9lat! Po zamontowaniu nowej po miesiącu pojawiły się stuki, reklamacja i przyjechała nowa. Przy okazji wymieniłem drążki, końcówki, amortyzatory łącznie z łożyskami i poduszkami i sprężyny. Kolejna przekładnia wytrzymała rok. Znowu stuki itp. Reklamacja nieuznana bo podobno listwa była skrzywiona... nieważne, będę jeszcze z tym walczył. Kupiłem kolejną przekładnię, regenerowaną + nowe drążki i końcówki tak na wszelki wypadek. ... i co?! Kur... po tygodniu coś zaczęło stukać!!! Ja już nie mam do tego siły. Może mój mechanik coś pieprzy? Da się coś z tym źle zamontować? Pomóżcie gdzie szukać powodów bo nie chce mi się wierzyć żeby 3 przekładnie były zepsute?! Dodano: 16 lis 2014 - 12:36 Naprawdę nikt nie ma pomysłu jaki może być powód tak częstej usterku? Mam poprostu takiego pecha???
  9. Ja pomagałem tak, że włączając przełącznik wycieraczki z lekką siłą popychałem ją w jedną lub drugą stronę (zależy gdzie chce jechać) i w ten sposób dojeżdżałem do miejsca spoczynku. Jeśli chodzi o demontaż ściągacz się przyda, ale bez też powinieneś sobie poradzić, tylko musisz uważać żeby szyba czołowa nie pękła... więc delikatnie. Powodzenia.
  10. Problem najlepiej słychać na załączonych poniżej linkach do filmików. Ja nie mam pojęcia gdzie szukać problemu... coś w skrzyni biegów? Silnik na mój gust wykluczam (na postoju na zapalonym silniku nic nie słychać). Link do filmu z jazdy, normalna przyspieszanie, jazda bez biegu (słychać terkotanie), hamowanie silnikiem (słychać terkotanie - moim zdaniem głośniej). Link do drugiego filmu: bez zapalonego silnika, z górki na luzie (też słychać terkotanie).
  11. Takie może trochę durne pytanie... mam podobne objawy w Megane II - można z tym jeździć? Oczywiście przynajmniej do momentu aż się zrobi cieplej i będzie można coś z tym zacząć robić...
  12. Wyglada na to że nie te cewki wymieniłeś. Zrób tak jak Rolandzikl pisze wyżej i piwinno być ok. Skoro gasł po odłączeniu cewki 4 i 1 to niepotrzebnie je wymieniałeś bo one były dobre :P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!