Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Milten14

Nowy użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 2 kombi
  • Silnik
    2.0DCI
  • Przebieg (tys.km)
    300
  1. Witam Mógłby mi ktoś wyjaśnić jakie mogą być skutki jazdy z uszkodzoną przepustnicą lub egr 2.0dci? Kiedyś pisałem tutaj o ..gwizdaniu..z tej okolicy. zostało zrobione. natomiast przy gaszeniu słychać cos ala przeskakiwanie zębatek. takie ..piiiiii.....i słychać zębatki jakby i znow piiiiiii taki dżwiek i zebatki tak z 3 4 razy i cisza. Co to może być?
  2. Łańcuch raczej wykluczam poki co gdyz na wolnych obrotach nic nie slychać. Nawet najmniejszego szmeru. I ewidentnie od strony gdzie pokazalem na filmie. Jestem poza granicami aktualnie wiec wypozyczenie nie wchodzi w gre. A czy w tej karbowanej rurce moze być mikrodziura ktorej moge nie zauwazyć bez wykrecenia tej cześci. Jesli dobrze kojaze pod spodem no troszke nizej niz na filmie jest chłodniczka egra czy jesli ona sie poci moze mieć jedno z drugim wspolnego? Jutro mam caly dzien wiec postaram sie rozebrać i skontrolować tyle ile sie uda z wyzej wymienionych rzeczy:) Dodano: 08 lip 2017 - 15:42 Wiec tak. Moze kogoś to zaciekawi moze komuś sie przyda. Dziś mialem chwilke i rozkreciłem wszystko co wyzej wymienione. No i co?? No i nic..... Wykrecilem wszystko przepustnice caly osprzęt egr itd te karbowaną rurke rozkrecone co do śrubki.... Co dalej hmmm ??? Moim oczom ukazało sie ...no własnie wszystko czyste i jak nowe ..... zadnych nieszczelności itd no to prowizorycznie wszystko jeszcze poczyscilem jak juz bylo na stole. No i zakrecam bla bla bla.... Skręciłem no i git .. gdyby nie to ze jedną śrubke zgubilem... "fuck" .. gdzies lata pewnie po drodze albo po silniku na dole kolo oslony ale mniejsza o to zadowolony zr trzyma sie na 2 srubach podpinam kostki itd no i próba . Ide wciskam start auto odpala . Fajnie co? No to gazuje... 1000nic 1500 obr nic 2000 nic 2500 nic 3000 nic Maximum ????? Co ciekawe tez nic... zadnego gwizdania ani nic takiego wszystkie objawy ustąpiły. Dlaczego???niewiem nieszczelnosci brak Czyste wszystko. Rozlozylem i zlozylem jedynie.... Przy gaszeniu co ciekawe zostal jedynie objaw jakby przeskakiwania ale domyslam sie juz co to wiec nie problem:) Nieszczelnosc tez to raczej nie była bo by zostala tym bardziej ze jedną srube zgubilem...... Roboty na ok 4godziny. Z tym ze dojscia zadnego wszedzie ciasno reki niema gdzie wlozyc .zobaczymy jak dlugo bedzie tak cicho . Jakby ktos mial podobne objawy moze po prostu gdzies male zabrudzenie lub cos ???niewiem ale wszystko dziala po wyjeciu i wlozeniu osprzetu. Jedynie zostalo skasować bład:) Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc i rady. Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
  3. Dodano: 07 lip 2017 - 15:56 Dodano: 07 lip 2017 - 16:03 Na gwizd i zacieranie musialby miec caly dzień tak mi powiedział. Z braku czasu bylo trzeba jechać tym co jest i teraz w wolnej chwili chce sam sie tym zająć. Gdyz najblizszy termin na jaki moglbym zostac bez auta to koniec sierpnia . /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ Co do filmów na dluższym filmie pokazane jest jak silnik pracuje na wolnych obrotach oraz jak po dodaniu gazu w zakres ok 1500- do max Z tym że od 2,5 do 3tys dzwiek zanika a pozniej znow jakby rośnie. Pokazalem rowniez okolice z ktorych dzwiek sie wydobywa oraz na drugim wideo jaki dzwiek oraz objaw jest podczas gaszenia auta. Widać rowniez węże te na przeciw chlodnicy i wentylator chlodnicy ktory jest jakby upocony olejem delikatnie . Dosłownie sladowe ilości ktore są tam juz dość dlugo jednak nic nie zwieksza sie ilośc oleju tam widocznego. Tyle go tam co pary na szybach cos w tym stylu. Przepraszam za jakosc filmów i dzwieku ale telefonem krecone na szybko. Pozdrawiam. Dodano: 07 lip 2017 - 16:05 Zaślepić egr?mysle ze to dobry pomysł. Samemu czy lepiej komuś zlecić?bo widze rózne opinie na wykopanych tematach. Regulamin pkt. 5.6, 5.9 oraz pkt. 6 -Prezes
  4. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ Może nie tyle ze smarowaniem co z samym cisnieniem oleju moze. Mowisz zębatki egr? A czy jak odłaczę EGR ..wtyczke" o ile moge tak zrobić to piszczenie powinno ustać o ile niema innej nieszczelności? Dodano: 07 lip 2017 - 15:03 Na jakim oleju jeździsz i co ile wymiana ? Studzisz turbinę po jeździe? Nie rozpoczynasz jazdy z pedałem w podłodze? Konieczna wizyta u kumatego mechanika. Wg. mnie objawy wskazują w stronę turbiny. Czyli radzisz jeszcze raz turbo dać do sprawdzenia? Sprawdze najpierw te zębatki egr bo pierwsze o tym slysze ze sie psują wiec to juz cos łatwiejszego do sprawdzenia. Olej fabryczny elf taki jak producent zaleca . Wymiana co max 15tys. Olej ma juz przejechane ok 8 a wyglada jak nowy. Gaszony silnik po odczekaniu oczywiscie . O turbinke dbam i jesli o buta chodzi to na autostradzie cisne go dość porzadnie ale nigdy na zimnym . Ogolnie silnik szybko łapie temperature odpowiednią i ją utrzymuje. nigdy nie bylo kontrolki od temperatury wiec przegrzanie mogę chyba wykluczyć? Dodano: 07 lip 2017 - 15:06 Jasne ze moge wstawić film niema problemu. Uwzglednie tam okolice z ktorej wedlug mnie wydobywa sie ten dzwiek. A co z tym egr?mozna go odłaczyć i odpalić motor?czy lepiej tego nie robić? Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes
  5. Ok ale czy panewki by nie padly gdyby byly choć przytarte po ok 6tys km? Silnik przegrzany = złom czy tak? A turbina bez oleju znaczy bez smarowania nie dawałaby jakichś objawów?np dymienie z wydechu? Duzy spadek mocy bez wzgledu na odpiecie przeplywomierza? Znaczny wyciek lub pobór oleju po naprawie tego smarowania? autko pali na dotyk zadnych problemów. no i to turbo niby sprawdzane było wiec drugi raz dać do sprawdzenia? 2 pozostale rzeczy moge niestety sprawdzić dopiero za dwa tyg. Dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Andrzej-2010 W sobote rozbiore przód auta i zrobie kontrole IC oraz węzy i rur od Strony egr i IC.
  6. Sprawdzana była jakis miesiąc temu a z tym piskiem czy tam tarciem jeżdzę ok 6tys km .... czas cos z tym zrobić Czuje delikatny spadek mocy ale gwizd lub swist ewidentnie slychać od strony egr przepustnicy itd. Turbina była wyciągnieta i sprawdzona u diagnosty diesli naprawde dobrego. Autko stracilo na mocy troszke ale tylko raz zdarzyło sie aby przeszlo w tryb awaryjny vmax-130km/h Obroty max 2,5. Jednak to mnie nie martwi. Martwi mnie to ze auto słabiej ciagnie od dołu. Gdy wypne przeplywomierz pisk nie znika. Jedynie co to auto dostaje mocy szybciej sie wkreca mozna powiedziec ze od spodu:)turbo naprawde dobrze pracuje. Przy pierwszej probie odpiecia przeplywomierza auto zakopciło gdzies z okolic silnika oraz z tyłu ale to na moment. Czy to moze być objawem tej nieszczelności? Swoją drogą to ciekawi mnie czemu bez przeplywomierza auto ciągnie a z wpietą wtyczką nie???? Chyba powinnobyc odwrotnie?:) Ogolnie autko wogole nie kopci cisnienie w cylindrach oraz pomiary wtrysków książkowe. Dodano: 06 lip 2017 - 18:37 A ogolnie stało to sie w trasie po przejechaniu ok 700km Najpierw delikatnie gwizdało a teraz kazdy juz wie kto jedzie........ Przy pierwszych gwizdach kontrolka check engine stop i serwis sie zapalila oraz sprawdź ukladu wydechowy. Wiem ze silnik nie był zbyt dobrze smarowany gdyz miska była wgnieciona. Ale ten problem zostal rozwiazany. Dziura w IC tez była jednak została ,,zalepiona''niestety nie pomogło to na piszczenie.
  7. Dziekuje Andrzej-2010 Temat dość podobny sprawdze te metalową rurke od IC . Jedyne co mnie martwi to ten dźwiek w okolicy przepustnicy przy gaszeniu ewidentnie tarcie gwizdanie swist i to bardzo głośny. Meganke slychać z kilometra po przeskoczeniu ponad 1500 obrotów.
  8. Wiec tak turbo było sprawdzone. I jest ok:) Dziś rozebrałem ,,przepustnice" od strony plastikowej klapki. Wszystko lekko pracuje żadnego tarcia ani nic takiego żadnych oporów przy próbie kręcenia. Jedynie hałas z tamtej okolicy przy gaszeniu silnika. Mechanik ostatnio czyścił ..EGR"przynajmniej tak twierdził. Co do wycieku to tak widze ze jest delikatny wyciek gdyż na wentylatorze chlodnicy widać sladowe ilości oleju nie jest tego dużo ale widać ze gdzieś wywala delikatnie. Czy egr moze gdzies sie rozstrzelnić? I z jakiego miejsca może uciekać ten olej? Jakieś najbardziej podatne miejsca na początek?
  9. Witam! Mam pewien problem. Czy jest mozliwe aby coś zatarło sie w przepustnicy? Megane 2 2.0dci 150km rok 2007. Podczas jazdy lub na postoju podczas dodawania gazu meganka strasznie piszczy (gwizda) (zacieranie jakby). Dzieje sie to jedynie w granicy 1500-maximum obrotow ze zwiekszeniem gazu dźwiek sie wzmaga:( Przy gaszeniu slychać cos jakby z przepustnicy takie przeskakiwanie lub zacieranie.trwa to kilka sekund . Podczas odpalania nic nie slychać. Podejzewam rowniez nieszczelność układu. Kontrolki check engine ,sprawdź układ wydechowy,stop,serwis. Jakies pomysły? Pozdrawiam Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
  10. Witam jadąc trasą w mojej megance. 2.0dci megane 2 grandetour 2007r 150km Z pod maski słychać było piszczenie jakby zacieranie. Slychać to w zakresie obrotów ok 1500 do max z tym ze nim wyzsze obroty tym bardziej piszczy. Dowiedzialem sie ze silnik miał słabe smarowanie gdyz miska była wgnieciona i słabo zasysał olej. Jakie mogą być przyczyny tego pisku dodam ze wydobywa sie z okolic silnika od strony podszybia itd . Auto przejechało z tym piskiem ok 7000tys km autostradami w 90%. Turbina sprawna sprawdzona pisk dalej jest i to bardzo głosny . Na biegu jałowym go niema. Tak do 1000obrotow 1500nic nie slychac . Przy gaszeniu zaś slychać ten sam pisk przez chwile. Tak dopoki silnik nie przestanie calkiem pracować to znaczy ok 3sekundy. Co to moze być. Dodam jeszcze ze komunikat wyswietla sprawdź uklad wydechowy oraz serwis i check engine .od ok 4tys km. Dzis doszedl domunikat sprawdź wtrysk. Auto dzis straciło moc max predkość ok 130km/h po odłaczeniu przeplywomierza auto dalej ma kopa i moc powraca. Niewiem czy obie rzeczy ze sobą zwiazane ale podaje dla informacji:) Wiec jakieś pomysly skąd to piszczenie bądź zacieranie? Pozdrawiam Regulamin pkt. 5.6 -Prezes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!