Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czyszczenie FAP (1.9 dCi 110KM)


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od pół roku jezdze MII Grandtour, przejechałem prawie 15 tys km i aniu razu nie zapaliła się kontrolka informująca o czyszczeniu filtra FAP, nie odczułem też żeby silnik tracił moc, kopcił itp. Generalnie od wakacji jeżdzę tylko po mieście, jednorazowe odcinki to 12-15km potem dłuuuuuga pauza i od nowa, nawet nie jeżdzę specjalnie dynamicznie bo nie ma ku temu warunków. Przebieg na chwile obecną to 150 tys km.

Nie powinien FAP sie zapychać i przepalać? Czyżby robił to niezauważalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. FAP czyści się sam - potrzbuje tylko do tego odpowiednich warunków. Z tego co pamiętam to jest to jazda na najwyższym biegu przy 80 km/h lub na którymś z niższych biegów i przy niższej prędkości. Z pewnością jest to w instrukcji, ja podałem dane z Mazdy 3. Polega to na tym, że jeśli filtr zanieczyści się, wtedy komputer sterujący wysyła większą dawkę paliwa, która spala się w filtrze i wypala cały osad. Jeśli jeździsz po mieście to bardzo możliwe, że oscylujesz w tych obrotach, podczas których wypala się FAP dlatego nie zauważasz tego problemu. Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ziolekz, zależy jakie masz odcinki do przejechania i jaki olej w silniku, u mnie na razie przy nawet krótkich jazdach komunikat się nie zapala (olej Elf solaris 5W30 wymieniony 1,5 miesiąca temu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kontrolka informująca o czyszczeniu/zapchaniu się filtra wyświetla się coraz częściej to znaczy że coś niedobrego dzieje się z FAP/DPF...pierwsza czynność jaką należy zrobić w takim wypadku to uzupełnić płyn kataliczny! Jeżeli w zbiorniczku będzie już pusto oznaczać to może że FAP/DPF długi okres czasu "chodził" bez niego i jest bliski agonii - ciężko tak na prawdę to stwierdzić, nalezy więc dolac płynu, wytorzyc odpowiednie warunki i wczyścic/wypalic filtr, jesli jest on zatkany w dużym stopniu standardowa procedura może nic nie dać i trzeba będzie zrobić to w trybie serwisowym.

 

Koszta:

500zł - płyn

200-300zł - wypalenie w trybie serwisowym

 

W przypadku, gdy auto ma ponad 100-150tyś km(w zależności od warunków użytkowania) może się okazać że pieniądze wydane na "przywrócenie" do życia pójdą w błoto bo i tak się okaże że filtr jest do wymiany/usunięcia co generuje kolejny koszt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum codziennie dowiaduję się nowych rzeczy , które stawiają mi włosy dęba i zniechęcają do mojego nowego zakupu .

Z przeczytanych wiadomości dopadła mnie usterka nieotwierającej się klapy w kombi , a tu czytam o płynie katalicznym w zbiorniczku o którym nie mam pojęcia gdzie jest umiejscowiony , może bardziej obrazowo koledzy mi wytłumaczą gdzie go szukać i co to za płyn / nazwa / .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 2005 z października 1,9 dci 131 km i ma ten filtr na bank / sprawdzone / , jak kupowałem to nie byłem zorientowany o ewentualnych kłopotach z nim , ale jest więc staram się dowiedzieć jak najwięcej w tym zakresie .

Jeździłem do tej pory autkami benzynowymi japońskimi , a przy nich to nuda ;-) przeokropna w porównaniu z dwoma miesiącami , z meganką . Ciekawe ile wytrzymam <ok> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ryszard55, nie musisz wcale się martwić FAPem,jeżeli naturalnie jeżdzisz czasami w trasy.Jeżeli krótkie odcinki w mieście to trudno..będą kłopoty.Zapewniam Cię,że nie są to tylko problemy renault.

p.s.Troszke przekolorowalem..nie kłopoty,nazwałbym to utrudnieniem.Jeżeli zapali Ci się kontrolka od filtra trzeba będzie po prostu autko przegonić <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ryszard55, Najprościej się schylić pod auto, jak masz puchę długości około 40 cm na wysokości drążka zmiany biegów i wygląda jak tłumik środkowy to masz FAPa.

Poza tym auto z filtrem nie kopci na czarno.

tu masz linka jak wygląda http://www.allegro.pl/item825086904_filtr_...el_1_9_dci.ht

Nie ma żadnego zbiorniczka na płyn kataliczny,producent przewiduje żywotność FAPa 150tkm a póżniej wymiana całośći...koszt kilka tysięcy PLN. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!