Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty i filtr kabinowy


Kilov

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie wszystkich witam jestem tu nowy i mam 3 konkretne pytania, jako że wcześniej miałem "proste" technicznie samochody a teraz posiadam M.Scenic mam następujące pytania:

 

1. Od kilku dni obserwuję na gazie że po zejściu na bieg jałowy obroty spadają do powiedzmy 300 a potem znowu rosną do tych swoich 600. Na PB obroty są w miarę normalne tj nie mam takich zejść ale są czasami lekkie "podrygiwania" wskazówki obrotmierza. Czy to może być wina silnika krokowego czy może czujnika przepustnicy ? Słyszałem że ten czujnik można przeczyścić ale niestety nie wiem gdzie się znajduję.... Czy po wymianie silnika krokowego trzeba podłączać samochód pod kompa?

 

2. Strasznie parują mi szyby. Nawiew działa ale to nic nie daje. Ktoś powiedział że muszę wymienić filtr pyłkowy/kabinowy? Polepszy to sytuację ? Gdzie ten filt się znajduje - ponieważ nie mam książki naprawczej od tego auta....

 

3. Nie leci zbyt gorące powietrze przy ciepłym nawiewie a nawet letnie że tak napiszę - czy wymiana tego filtra coś da? Dolewałem płynu chłodniczego do stanu max ale nie odpowietrzałem układu bo robiłem to na zasadzie Poloneza (wybaczcie) a tam takich myków się nie robi (odpowietrzanie)...

 

Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość :?: POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2) Po lewej stronie schowka pasażera, od dołu. Otwórz drzwi pasażera i popatrz od dołu. Zobaczysz klapkę przykręconą śrubką. Śrubkę się wykręca, a klapkę przesuwa w stronę silnika, filtr wypada w dół.

 

Ad3) Jak nie wymieniałeś płynu chłodniczego to masz zamuloną nagrzewnicę, albo ją przepłukaj, albo wymień na inną

 

Oba powyższe tematy były już niejednokrotnie poruszane na forum. Falujące obroty na gazie wydaje mi się, że też -> http://megane.com.pl/search.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad3) Jak nie wymieniałeś płynu chłodniczego to masz zamuloną nagrzewnicę, albo ją przepłukaj, albo wymień na inną

 

No to kolego z wyjęciem nagrzewnicy to nie jest pewnie takie hop siup, szczególnie że niestety nie mam garażu a robota na "świeżym powietrzu" raczej odpada ze względu na warunki atmosferyczne i poza tem nie mam niestety także książki naprawczej co by tu dużo rozwiązało. Wcześniej miałem doczyenienia z silnikami prostymi tak więc teraz minie jakiś kawałek czasi zanim dojdę co i jak ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

 

a to Cię kolego zdziwię bo zacząłem sobie drukować zanim przeczytałem tego posta :?: wymieniłem filtr kabinowy i już nie parują szybki. teraz tylko przeczyszczenie nagrzewnicy ale nie ma na to czasu - praca.

 

Nie zdziwiłeś mnie kolego tym, że już drukujesz. Bardziej zdziwiło mnie to, że nie doczytałeś regulaminu do końca podczas rejestracji na forum. Naruszasz postanowienia pkt.9

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!