Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lawina problemów 1.9 DCI


meganka2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od kilku dni przeczesuje forum z nadzieją na znalezienie odpowiedzi i częściowo mi sie to udało, ale jak rozwiąże sie jeden problem to za chwile pojawia się nowy, wiec może po kolei

Na początku silnik bardzo głośno pracował - prawie jak traktor - szczególnie na niskich obrotach, po rozgrzaniu było troszkę lepiej, do tego trzęsło całym samochodem, przyśpieszenie było w normie i do przyjęcia

Następnie został wymieniony rozrząd i wszystko, co z nim związane, ojej filtry itd... samochód miał przejechane 150 000, wiec była na to najwyższa pora, dodam, że po wymianie drżenie samochodu i głośna praca ustały, ale tylko do następnego poranka - po przestanej nocy w garażu zaczęło się od nowa, może troszeczkę w mniejszym stopniu niz. wcześniej, ale pojawił się nowy objaw - czyli samochód stał sie strasznym mułem - jechał w miarę do 130 a potem zapalał się service i nie przyśpieszał wcale - w ramach reklamacji samochód spędził dzień w warsztacie i wykryto, że wężyki na podciśnieniu były założone odwrotnie - po zamianie samochód stał sie mała rakietą i zapanowało ogólne szczęście, oczywiście do następnego porannego odpalenia samochodu - objawy wróciły z jeszcze gorszym skutkiem a mianowicie samochód osiąga maksymalnie 90 km/h chyba maluch ma leprze przyśpieszenie i powyżej 90 nie pojedzie obroty rosną i rosną a samochód stoi...

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, na co można zwrócić uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,9 dCi ale starsze, problem miałem podobny.

Katalizator jest jeszcze na swoim miejscu? Może trzeba go wymienić/wyrzucić - u mnie sprzęt odmuliło.

Zaworek podciśnienia o którym wspomniałeś może być do wymiany.

Wyczyść jeszcze EGR, sprawdź przepływomierz (clip).

Może być też uszkodzony wężyk dochodzący do wspomnianego wyżej zaworka podciśnienia.

Ogólnie na forum poczytaj o kontrolce "EKG" bo jest tego dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, kolejna odsłona niekończącej się naprawy samochodu - po wizycie u mechanika wyszło, że czujnik przepływomierz był do wymiany, no i został wymieniony - co poskutkowało tym że samochód przyśpiesza, ale moim zdaniem nie tak jak powinien, bardzo szybko wchodzi na wyższe obroty, do tego praca silnika jest głośna i trzęsąca :-/ no i pojawił się kolejny objaw - czyli dziwny odgłos, tak jakby włączał się jakiś wirnik - (świszcząco piskliwy) podejrzewam że turbina odgłos pojawia się co jakiś czas w trakcie jazdy (zdaniem mechanika jest sprawna - podobno ją wykręcał i sprawdzał)... ręce mi już opadają, może macie jakiś pomysł co może powodować takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!