Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE III


Basenji

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiscie uwazam, ze silnik powinien byc docierany w pelnym zakresie obrotow,

 

Sam mam zamiar docierac samochód jeden dzien :mrgreen: Szybkie docieranie kilka miesiecy temu zastosował tez po moich namowach moj szwagier w Octavii z 1.8Tsi 160KM. Samochod odbieral w Katowicach i wracajac do Zielonej Góry auto wielokrotnie przechodzilo przyspieszanie i hamowanie silnikiem najpierw do polowy obrotów pozniej 3/4 a nastepnie na gazie w podloge pod czerwone pole. Po przyjezdzie na drugi dzien wizyta w serwisie i wymiana oleju. Obecnie ma juz 6 miesiecy po 6 miesiacach i pierwszych 10 000km przebiegu chodzi jak złoto i a na bagnecie nie ubywa oleju. Oczywiscie po wymianie oleju juz normalna jazda bez zadnego oszczedzania silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Po przyjezdzie na drugi dzien wizyta w serwisie i wymiana oleju. Obecnie ma juz 6 miesiecy po 6 miesiacach i pierwszych 10 000km przebiegu chodzi jak złoto i a na bagnecie nie ubywa oleju

 

Prosze cię... co to jest 10 000km? To żaden przebieg, aby o czymkolwiek świadczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze żaden <piwko> ale jakby coś się stało złego bo żle docierał to raczej skutki tego widać by było od razu. Pierwszego dnia auto zrobiło 300km z czego większość autostradą A4 i już na dzień dobry jechało chwilami 200km/h. Dla mnie delikatne docieranie jest archaizmem. Jeździć od nowości normalnie i tyle, może jedynie nie utrzymywać z początku wysokich obrotów przez dłuższy czas, ale oczywiście śmiało do nich wkręcać chwilowo np przyspieszając na niższym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie skutki złego docierania Twoim zdaniem można zobaczyć od razu ?? Myślisz że przy 10 tys i 6 miesiącach życia zacznie spalać litr oleju na 1 tys km czy że pojawią się stuki w silniku czy co ?

 

Od 4 lat jeżdżę służbowo samochodami do jazdy próbnej. Zawsze mają max pół roku i nie więcej niż 7 - 8 tys km. Nigdy nie widziałem jakichkolwiek skutków złego docierania a weź pod uwagę jak wygląda przebieg jazdy próbnej. Każdy próbuje wydeptać z auta wszystko co się da że zobaczyć jak jeździ.

Po pół roku sprzedaję te auta i powiem Ci że po latach i weludziesięcu tysiącach nadal nic nie wychodzi więc sorki ale kumam Twojej teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dowodzisz własnie, ze mozna katować od nowości a i tak nic sie nie dzieje i o to mi chodzi <ok> Samochody z jazdy próbnej jeżdżone ostro od nowości jeżdżą później bezproblemowo przez setki tysięcy km:-) to właśnie jeden z dowodów ze docieranie teraz już nie jest obowiązkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do użytkowników

jak zawieszenie w nowej MEGI jest komfortowe i ciche? czy plastiki w kabinie nie skrzypią

śmigam teraz nowym bravo i zawieszenie w nim mi nie odpowiada jest strasznie

sztywne i trzęsie jak w ciężarówce, no i zastanawiam się właśnie nad MEGI III 5d

jeszcze pytanko jaki silnik by był lepszy 1.4 turbo czy 1.6 110km

mam bardzo małe przebiegi moją ostatnią meganą przejechałem w ciągu 6 lat tylko

28 tys.kil głównie po mieście krótkie przebiegi...

dzięki za odpowiedzi... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie jeździłeś ciężarówką, teraz to są inne ciężarówki, dużo jeżdzę Magnum 480 bez kagańca, nie jeździłem tak komfortową osobówką.

 

@jontek, Tobie to najlepiej pasowałby silnik 1.6V 100KM bo w nim jest piątka skrzynia.

Megana III 5D jest przyjemnie sprężysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody z jazdy próbnej jeżdżone ostro od nowości jeżdżą później bezproblemowo przez setki tysięcy km:-) to właśnie jeden z dowodów ze docieranie teraz już nie jest obowiązkowe.

Wiesz z tym katowaniem to za ostro powiedziane ale sam doskonale wiesz że jak byłeś na jeździe próbnej to nie po to żeby jechać 40 kmph i rozpędzać się do setki w 15 minut. Po to jest jazda że zobaczyć czy przyspieszenie jest ok czy nie, czy heble ok i czy komfort ok.

Wcześniej czytałem jakieś dywagacje że podobno w Renault to silniki nie są docierane w procesie produkcji itp itd. A kto ma taką wiedzę i skąd ?? To chyba tylko na zasadzie: "Tata a Marcin powiedział..."

Wsiadasz i jedziesz i nie rozczulasz się nad tym !!

 

jak zawieszenie w nowej MEGI jest komfortowe i ciche? czy plastiki w kabinie nie skrzypią

śmigam teraz nowym bravo i zawieszenie w nim mi nie odpowiada jest strasznie

sztywne i trzęsie jak w ciężarówce, no i zastanawiam się właśnie nad MEGI III 5d

Sorki Renault to nie Fiat. Najstarszy Megi III ma lekko ponad 4 miesiące a po takim czasie ciężko stwierdzić czy cokolwiek trzeszczy itp. Przypuszczam że aktualnie dysponuję "najstarszym" egzemplarzem (1 rej z początku grudnia 2008) i z największym przebiegiem (coś koło 5,5 tys km) i nadal cisza i spokój. Jeszcze raz - Renault to nie Fiat.

 

Dawno nie jeździłeś ciężarówką, teraz to są inne ciężarówki, dużo jeżdzę Magnum 480 bez kagańca, nie jeździłem tak komfortową osobówk

A Magnum to tez Renia <ok>

 

Megana III 5D jest przyjemnie sprężysta

Idealnie określone zawieszenie :mrgreen: Codziennie dostarcza mi to sporo frajdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew wiem że renofka to nie fiacik jednak bravo nie jest takie złe tylko ten twardy zawias mi nie pasi nie spodziewałem się że taki będzie a kupiłem okazyjnie od znajomego jak mi się go uda sprzedać to wezmę Megi z motorem 1.4 TCE pozdrowionka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

jestem tu nowy, chociaż M II używam już jakiś czas (kiedy moja partnerka każe mi umyć lub zatankować autko :-P ).

Czytam Wasze posty, bo coraz bardziej dojrzewam do zakupu M dla siebie - prawdopodobnie będzie to M III Grandtour 1,5dCi.

Piszecie tutaj, że zamawiacie konfigurację autka do produkcji i czekacie na realizację. Dlatego proszę o opinię (bo dealer pewnie nie odpowie na to pytanie) czy można zamówić auto np. w listopadzie i odebrać na początku 2010 ale z rabatem na model 2009? Czy wtedy obowiązuje cena (wynegocjowana) na dzień złożenia zamówienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak jak napisał kolega Marcin. Akurat trafiłem w salonie na model M3 Grandtour w odpowiadającym mi kolorze i wyposażeniu (łącznie z dodatkowym!) i wydaje mi się, że przez kryzys jest teraz dobry okres do zakupu. Dużo gratisów jest dodawane. Takiego cyrku jaki proponujesz nie wywiniesz :mrgreen: bo de facto samochód zjedzie z taśmy na Twoje zamówienie, w cenie, którą z góry znasz i momentalnie zostanie Tobie dostarczony. :D Dla przykładu byłem w salonie Mazdy. Dealer chciał za 81 tysięcy sprzedać ostatnią Mazdę 6 z 2008r. w wersji Exclusive (nominalnie 95k zł) :D

 

@pers - różnica miejsca miedzy M3 a M3 Grandtour jest ogromna. Można powiedzieć, że zwiększa się wszystko od miejsca na nogi przy tylnej kanapy do samego bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!