Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE III


Basenji

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiscie uwazam, ze silnik powinien byc docierany w pelnym zakresie obrotow,

 

Sam mam zamiar docierac samochód jeden dzien :mrgreen: Szybkie docieranie kilka miesiecy temu zastosował tez po moich namowach moj szwagier w Octavii z 1.8Tsi 160KM. Samochod odbieral w Katowicach i wracajac do Zielonej Góry auto wielokrotnie przechodzilo przyspieszanie i hamowanie silnikiem najpierw do polowy obrotów pozniej 3/4 a nastepnie na gazie w podloge pod czerwone pole. Po przyjezdzie na drugi dzien wizyta w serwisie i wymiana oleju. Obecnie ma juz 6 miesiecy po 6 miesiacach i pierwszych 10 000km przebiegu chodzi jak złoto i a na bagnecie nie ubywa oleju. Oczywiscie po wymianie oleju juz normalna jazda bez zadnego oszczedzania silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Po przyjezdzie na drugi dzien wizyta w serwisie i wymiana oleju. Obecnie ma juz 6 miesiecy po 6 miesiacach i pierwszych 10 000km przebiegu chodzi jak złoto i a na bagnecie nie ubywa oleju

 

Prosze cię... co to jest 10 000km? To żaden przebieg, aby o czymkolwiek świadczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze żaden <piwko> ale jakby coś się stało złego bo żle docierał to raczej skutki tego widać by było od razu. Pierwszego dnia auto zrobiło 300km z czego większość autostradą A4 i już na dzień dobry jechało chwilami 200km/h. Dla mnie delikatne docieranie jest archaizmem. Jeździć od nowości normalnie i tyle, może jedynie nie utrzymywać z początku wysokich obrotów przez dłuższy czas, ale oczywiście śmiało do nich wkręcać chwilowo np przyspieszając na niższym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie skutki złego docierania Twoim zdaniem można zobaczyć od razu ?? Myślisz że przy 10 tys i 6 miesiącach życia zacznie spalać litr oleju na 1 tys km czy że pojawią się stuki w silniku czy co ?

 

Od 4 lat jeżdżę służbowo samochodami do jazdy próbnej. Zawsze mają max pół roku i nie więcej niż 7 - 8 tys km. Nigdy nie widziałem jakichkolwiek skutków złego docierania a weź pod uwagę jak wygląda przebieg jazdy próbnej. Każdy próbuje wydeptać z auta wszystko co się da że zobaczyć jak jeździ.

Po pół roku sprzedaję te auta i powiem Ci że po latach i weludziesięcu tysiącach nadal nic nie wychodzi więc sorki ale kumam Twojej teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dowodzisz własnie, ze mozna katować od nowości a i tak nic sie nie dzieje i o to mi chodzi <ok> Samochody z jazdy próbnej jeżdżone ostro od nowości jeżdżą później bezproblemowo przez setki tysięcy km:-) to właśnie jeden z dowodów ze docieranie teraz już nie jest obowiązkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do użytkowników

jak zawieszenie w nowej MEGI jest komfortowe i ciche? czy plastiki w kabinie nie skrzypią

śmigam teraz nowym bravo i zawieszenie w nim mi nie odpowiada jest strasznie

sztywne i trzęsie jak w ciężarówce, no i zastanawiam się właśnie nad MEGI III 5d

jeszcze pytanko jaki silnik by był lepszy 1.4 turbo czy 1.6 110km

mam bardzo małe przebiegi moją ostatnią meganą przejechałem w ciągu 6 lat tylko

28 tys.kil głównie po mieście krótkie przebiegi...

dzięki za odpowiedzi... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie jeździłeś ciężarówką, teraz to są inne ciężarówki, dużo jeżdzę Magnum 480 bez kagańca, nie jeździłem tak komfortową osobówką.

 

@jontek, Tobie to najlepiej pasowałby silnik 1.6V 100KM bo w nim jest piątka skrzynia.

Megana III 5D jest przyjemnie sprężysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody z jazdy próbnej jeżdżone ostro od nowości jeżdżą później bezproblemowo przez setki tysięcy km:-) to właśnie jeden z dowodów ze docieranie teraz już nie jest obowiązkowe.

Wiesz z tym katowaniem to za ostro powiedziane ale sam doskonale wiesz że jak byłeś na jeździe próbnej to nie po to żeby jechać 40 kmph i rozpędzać się do setki w 15 minut. Po to jest jazda że zobaczyć czy przyspieszenie jest ok czy nie, czy heble ok i czy komfort ok.

Wcześniej czytałem jakieś dywagacje że podobno w Renault to silniki nie są docierane w procesie produkcji itp itd. A kto ma taką wiedzę i skąd ?? To chyba tylko na zasadzie: "Tata a Marcin powiedział..."

Wsiadasz i jedziesz i nie rozczulasz się nad tym !!

 

jak zawieszenie w nowej MEGI jest komfortowe i ciche? czy plastiki w kabinie nie skrzypią

śmigam teraz nowym bravo i zawieszenie w nim mi nie odpowiada jest strasznie

sztywne i trzęsie jak w ciężarówce, no i zastanawiam się właśnie nad MEGI III 5d

Sorki Renault to nie Fiat. Najstarszy Megi III ma lekko ponad 4 miesiące a po takim czasie ciężko stwierdzić czy cokolwiek trzeszczy itp. Przypuszczam że aktualnie dysponuję "najstarszym" egzemplarzem (1 rej z początku grudnia 2008) i z największym przebiegiem (coś koło 5,5 tys km) i nadal cisza i spokój. Jeszcze raz - Renault to nie Fiat.

 

Dawno nie jeździłeś ciężarówką, teraz to są inne ciężarówki, dużo jeżdzę Magnum 480 bez kagańca, nie jeździłem tak komfortową osobówk

A Magnum to tez Renia <ok>

 

Megana III 5D jest przyjemnie sprężysta

Idealnie określone zawieszenie :mrgreen: Codziennie dostarcza mi to sporo frajdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew wiem że renofka to nie fiacik jednak bravo nie jest takie złe tylko ten twardy zawias mi nie pasi nie spodziewałem się że taki będzie a kupiłem okazyjnie od znajomego jak mi się go uda sprzedać to wezmę Megi z motorem 1.4 TCE pozdrowionka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

jestem tu nowy, chociaż M II używam już jakiś czas (kiedy moja partnerka każe mi umyć lub zatankować autko :-P ).

Czytam Wasze posty, bo coraz bardziej dojrzewam do zakupu M dla siebie - prawdopodobnie będzie to M III Grandtour 1,5dCi.

Piszecie tutaj, że zamawiacie konfigurację autka do produkcji i czekacie na realizację. Dlatego proszę o opinię (bo dealer pewnie nie odpowie na to pytanie) czy można zamówić auto np. w listopadzie i odebrać na początku 2010 ale z rabatem na model 2009? Czy wtedy obowiązuje cena (wynegocjowana) na dzień złożenia zamówienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak jak napisał kolega Marcin. Akurat trafiłem w salonie na model M3 Grandtour w odpowiadającym mi kolorze i wyposażeniu (łącznie z dodatkowym!) i wydaje mi się, że przez kryzys jest teraz dobry okres do zakupu. Dużo gratisów jest dodawane. Takiego cyrku jaki proponujesz nie wywiniesz :mrgreen: bo de facto samochód zjedzie z taśmy na Twoje zamówienie, w cenie, którą z góry znasz i momentalnie zostanie Tobie dostarczony. :D Dla przykładu byłem w salonie Mazdy. Dealer chciał za 81 tysięcy sprzedać ostatnią Mazdę 6 z 2008r. w wersji Exclusive (nominalnie 95k zł) :D

 

@pers - różnica miejsca miedzy M3 a M3 Grandtour jest ogromna. Można powiedzieć, że zwiększa się wszystko od miejsca na nogi przy tylnej kanapy do samego bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!