Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekształcanie Societki (wer. ciężarowej) n


Malykubek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem po kupnie pasów bezpieczeństwa i kanapy tylnej. Paka już wymontowana. Teraz moje pytanko:

Może ktoś wie jakie kroki trzeba poczynić żeby przerejestrować autko z ciężarowego 2 os. na osobowe 5os.

 

Słyszałem coś że trzeba 1. założyć w jakimś zakładzie które ma uprawnienia i odpowiedni numer przy regonie do takich zmian. 2. Przegląd po zmianach czy jakiś okresowy 3. Śmigamy do urzędu komunikacyjnego.

 

Liczę na odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rozmawiałem z diagnostą na ten temat i mniej więcej wygląda to tak:

Przerobić trzeba na pewno, można zrobić to samemu i iść do firmy, która wystawi Ci fakturę za przeróbkę (oczywiście pic na wodę) ale nie płacisz wtedy firmie za przeróbkę.

Możesz też zlecić to firmie, która kompleksowo się tym zajmie.

Przegląd polega na tym samym co okresowy, z tym że diagnosta ma obowiązek sprawdzić czy montaż został wykonany prawidłowo. Cytuję diagnostę: "To jest ściema, jak pasy będą się trzymać i pasażer będzie miał na czym siedzieć to jest w porządku".

Płacisz za to tyle samo co za przegląd okresowy, więc żeby nie płacić dwa razy najlepiej jest przeróbkę zrobić zaraz przed samym przeglądem.

 

Co do wydziału komunikacji to już nie wiem, może wystarczy tylko wklepać adnotację że zarejestrowany jest na x osób a nie na dwie.

Ogólnikowe informacje, może coś Ci pomogą <ok>

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłuchałem się kiedyś takiej opinii, że obok REGONU firmy musi ona posiadac POLSKIEJ KLASYFIKACJI DZIALALNOSCI( PKD) 5020A - TEN NUMER OZNACZA KONSERWACJA I NAPRAWA POJAZDOW SAMOCHODOWYCH

 

I z fakturką od nich udajemy się na przeglądzik

 

Ciekaw jestem czy w urzędzie wymieniają dowód rej. czy wklepują w ADNOTACJE URZĘDOWĄ

 

P.S. Nie robiłem tego wraz z przeglądem, bo robiłem pierwszy przegląd w kraju, a rejestrując na ciężarowe ominąłem akcyze i zapłaciłem niemiecki Vat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tak się spytam jeśli można: ile na tym zaoszczędzisz PLNów? Bo mi by się nie chciało to całej tej dobocizny dochodzą późniejsze trzaski i piszczenia montowanych elementów, dla mnie nie do zaakceptowania

a tak w temacie: kupiłem swoją megane po leasingu i już była bez kratki, pojechałem na przegląd i zrobili mi normalny (tylko że droższy) przegląd dali papier na przebudowę i do urzędu tam rejestracja i po bólu <ok> znajdź u siebie w mieście SKP z odpowiednimi uprawnieniami i będzie :mrgreen: zaoszczędzisz kupe czasu i nerwów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem 1,5 roku temu Scenica I ph II z ciężarowego na osobowy. U mnie to było proste bo były 4 fotele, 5 miałem też, pas cały czas był na miejscu. Warsztat musi mieć ów wspominany nr EKD umożliwiający przeróbkę. Koniecznie trzeba wziąć ich wpis do ewidencji lub KRS (kopię) potwierdzony dla wydziału komunikacju. Robisz cały przegląd. Ja to załatwiałem przed przerejestrowaniem więc nie wiem jak to wygląda przy już zarejestrowanym samochodzie z papierami. W moim przypadku krata jest przydatna a że jest dobrze zamocowana i w miarę łatwa do demontażu (4 śruby) to się przydaje. A sam czuję się z nią bezpieczniej że mnie szpulka kabla po plecach nie popieści czy inny baniak z chemią do firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaoszczędziłem duzo:) no niestety societe nie był moim wyborem lecz znajomy sprowadzający tiry z francji mi ją załatwił. Powiem Ci ze żadnych trzasków nie ma bo kanapę sam zamontowałem i tak jeżdżę póki co;]. Dodam że większe trzaski robiła paka załadunkowa bo to nie była taka sobie kratka jak to wyobrażamy.

 

Pytanko które mnie nurtuje:

W UM będę musiał płacić za nowy dowód czy tylko mi w klepią adnotacje, może ktoś wie?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety societe nie był moim wyborem lecz znajomy sprowadzający tiry z francji mi ją załatwił.

 

Nie pogniwaj się, mój firmowy sąsiad sprawił sobie ze 2 lata temu Renault Rapid który właśnie jego znajomy sprowadzający ciężarówki mu dostarczył. Po kilku pytaniach okazało się że do pewnej dostawy dołączyli mu go jako "breloczek" czyli darmnowy gadżet <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co napisaliście rozumiem ze takie uprawnienia może mieć za równo SKP lub jakiś warsztacik

 

Nadal pozostaje pytanie co z Urzędem Miasta z tego co się orientuje to wymiana silnika wymaga zgłoszenia UM lecz dowód nie jest wymiany.

 

P.s.rapid to jak jakis lepszy poldek wyglada... a ten znajomy kupił takie 3 meganki z firmy z franse bo byly dla nich "za stare"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co napisaliście rozumiem ze takie uprawnienia może mieć za równo SKP lub jakiś warsztacik

 

Poczekaj, powoli. Warsztat musi mieć uprawnienia do zmiany kwalifikacji pojazdu z ciężarowego na osobowy potwierdzony stosownym numerem EKD w dokumentach rejestrowych, wspomnianego numeru nie podam gdyż:

 

1. Nie pamiętam gdzie rzuciłem rzeczoną kopię wpisu po zarejestrowaniu samochodu.

2. Wiem że teraz GUS robi jakieś modernizacje z numerami EKD więc może się okazać że już ten który podam będzie nieaktualny.

 

W kwestii wydziału komunikacji nie pomogę niestety.

 

P.s.rapid to jak jakis lepszy poldek wyglada... a ten znajomy kupił takie 3 meganki z firmy z franse bo byly dla nich "za stare"

 

Firma może mieć założenie że samochody nie mogą być starsze niż np. 3lata lub mieć przebieg większy niż..... Dla nich ma to konkretny sens ekonomiczny-że samochody poza ich wymaganiami mogą generować koszty, a dodatkowo jak mają dobre układy leasingowe czy kredytowe to ich aż tak nie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę że co miasto to inna tradycja:)

W Szczecinie wystarczyła faktura na "demontaż kratki przestrzeni ładunkowej" - ja w jakimś przedsiębiorstwie motoryzacyjnym który nie miał uprawnień wyżej wypisywanych 5020A zapłaciłem 10 złotych (oczywiście sam rozmontowałem pake)

Następnie w SKP okręgowej, 160 zł za przegląd okresowy po zmianach

Potem UM 76 za wymianę dowodu rej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam societke, ale na szczęście przerobili ją chyba już we france bo papiery miałem już w porządku i tablice polskie. Tak w ogóle to bym sie nie zorientował że to societe gdyby nie "specjalista" którego wziołem sobie do obejrzenia auta przed zakupem. Poznał między innymi po braku twardych boczków w bagażniku. Tak jak kolega wyżej wspomniał nie ma żadnych pisków ani zgrzytów, a za to mam tapicere w eko-skórze, no i cena: 19,5 tysia za 2005 rok w diselku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak pojechałem clio żony na badanie techniczne do dowodu to diagnosta powiedział:

 

"to co, przerabiamy na osobowy? będzie kosztowało 300 złotych."

 

Nie zdecydowałem się bo clio jest 4-ro miejscowe (coprawda podłokietnik wywaliłem pierwszego dnia po wyjechaniu z salonu reno, a tylny 3-ci pas na środkowe miejsce jak najbardziej jest i działa), krata nikomu w niczym nie przeszkadza a i tak nie podjąłbym się jazdy w 5 osób tym maluchem - stwiedziłem że szkoda kasy i dałem sobie spokój :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko ze do przeróbki potrzebne będą:

1. pasy tylne bezpieczeństwa (nie ma instalacji pod pirotechnike) choć z tyłu są poduszki:)

2. Kanapa

3. Wygłuszenie boczków bagażnika

4. Wykładzina bagażnika

 

Miło się wspomina pakę societki:))

 

5.wykladzina kola zapasowego

6. glosniczki tylne boczne (instalacja seryjna jest puszczona..)!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam zakupiłem niedawno Megi w wersji Societe z jak wiadomo paką z tyłu,zrobiłem już przeróbkę wszystko pięknie pozałatwiane ale mam pytanie czy na ową pakę jest jakiekolwiek zainteresowanie,czy ludzie to kupują ? Czy po prostu ma leżeć bezczynnie i czekać na lepsze czasy,na allegro tego nie znalazłem chyba że paka ma jakąś swoją specjalną nazwę ? Z góry dziękuje za odpowiedź :lol:.

 

/0cool: połączyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!