Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [Scenic I Ph II] OPONY ZIMOWE


Columb

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Najlepiej na stojaku - ciśnienie takie jak było.

Jak nie masz stojaka a masz miejsce, to kładziesz na płasko koło na kole po 2 szt. a jak nie masz miejsca to robisz stos z 4 szt. Koła układasz z dala od okna i źródeł ciepła. Ja swoje jeszcze dodatkowo przykrywam - mam taką starą wielką kapę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hcm, ja mam w garażu wmontowane w ścianę pręty średnicy 12mm, długości około 25 cm. Wystający ze ściany pręt jest z końca nagwintowany M12 na długości 10 cm. Na każdym takim pręcie, wisi jedno koło powieszone na otworze po śrubie. Zakręcone jest nakrętką motylkową, pod nią jest podkładka stalowa, śr. zewnętrzna 40mm. By podkładka nie uszkodziła felgi, podłożyłem pod nią przewierconą zakrętkę, z butelki 5l, po wodzie mineralnej. Taki sposób przechowywania moim zdaniem jest najlepszy, ponieważ opona nie jest obciążona, nawet ciężarem własnym, a i niewykorzystane miejsce na ścianie zagospodarowałem. (na 1 zdjęciu nad kołami widać, rozkładaną drabinę, tu zostało wykorzystane miejsce na suficie, ale to już inny temat.)

 

[center:256f3d8e85]kola.jpg[/center:256f3d8e85]

 

[center:256f3d8e85]kola1.jpg[/center:256f3d8e85]

 

[center:256f3d8e85]kola2.jpg[/center:256f3d8e85]

 

[center:256f3d8e85]kola3.jpg[/center:256f3d8e85]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślałem o drewnianym kołku o średnicy mniejszej niż 60mm, przewierconym w środku i zamocowanym w ścianie, na takie cztery kołki chce nadziać felgi, ale delikatnie i czymś zabezpieczyć. wtedy taka felga z oponą nie dotykałaby ściany. a ciśnienie jak pisał prezes bez zmian, bo mi mówiono ze zmniejszyć do 1,5 bara.

gojgien, pomysł fajny ale czym i jak wyczyściłeś felgi w środku ? ? ? ?ja próbowałem nawet ciepłą wodą i dalej syf jest w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym i jak wyczyściłeś felgi w środku

nie mam z tym problemu, ponieważ każde mycie auta, to także dokładne mycie felg. (nawet w środku) Jest z tym trochę roboty ale robione regularnie, podnosi estetykę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile to jest dobre dla felgi ale mocno zabrudzone nawet smarem czy innymi syfami felgi chłopaki z myjni spryskują elektrolitem do akumulatorów i po kilku minutach przelatują karcherem.

 

! Nie testowałem u siebie więc nie znam ewentualnych skutków ubocznych. !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam takie pytanko czy do scenica moga byc zimowki w rozmiarze 175/70 R 14?? wiem ze troche za niskie beda wzgledem ksiazkowych 185/70 R14 ale dostalem piekny komplet i szkoda zeby lezal. jak za male sa to sprubuje je zamienic na ksiazkowe rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Columb, rozmiar posiadanych przez ciebie oponek zawiera się w granicach dopuszczenia do 3% jeśli 175 to profil powinieneś mieś 75 ale jak dostałeś to poco się przejmować zakładaj i jeździj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noi przez moj blad wzrokowy oponki o ktorych pisalem bylem zmuszony zamienic gdyz przy zakladaniu okazalo sie ze maja profil 80 anie 70 jak myslalem :-P i niestety moglyby obcierac z tylu gdyz sa duzo wyzsze niz powinny. I przez taka wlasnie wpadke wulkanizator zamienil sie ze mna (bez zadnej doplaty) na inne. Scenic zostal obuty w 195/65 R14.

Nareszcie spokojniej na duszy bede jezdzil.

Tylko dziwi mnie czemu przednie kola wygladaja jakby bylo w nich malo powietrza a napompowalem 2,3??? moze jeszcze dac do 2,4 zeby mi sie boki nie powycieraly pierwsze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Powoli dojrzewam do decyzji o zmianie na zimówki - może za tydzień? Myślę, że lepiej wcześniej bo potem straszne kolejki.

zimówki Kleber 195/65 R15

letnie Goodyear 205/55 R16

Co do zimówek to naprawdę godne polecenia, ciche, dobrze jeździ się nimi po śniegu, autko na nich bardzo poprawnie trzyma się drogi na oblodzonej nawierzchni. Natomiast jeśli chodzi o goodyeary to posiadają wszystkie zalety jakie powinne mieć dobre opony - może oprócz tego że zaczynają być dość mocno słyszalne powyżej 100 km/h. Wszystkie te dane dotyczą jazdy scenikiem, wrażenia z jazdy innym autkiem na tych gumkach mogą być inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!