Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic II Ph II] OPONY ZIMOWE


klaskowski131

Rekomendowane odpowiedzi

witam:)

 

mam pytanko:)

----------------------------------

Jakie powinienem mieć ciśnienie w kołach Continental 195/55/R16 w Renaul Scenic 2003r:) ??

----------------------------------

Jakie proponujecie ogumienie na lato do tego auta?

 

proszę się zastanowić, czy te wątpliwe ozdobniki (2x Enter) są potrzebne w tym poscie - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podobają mi się (podobają to dobre słowo, bo ich nie testowałem) NOKIAN WR G2. W moim rozmiarze (205/55 R16) są w cenie po 310 brutto sztuka.

Czy ktoś z Was na takich jeździł? Co o nich myślicie?

 

Nokian_WR_G2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeniesiono

witam zakupilem nowe dunlop m3 winter sport rozm 205/55/r16 czy to dobry roziar na zime ?

 

Przeniosłem do już istniejącego tematu. Następnym razem najpierw sprawdź czy nie istnieje bardziej godne miejsce dla Twojego posta. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Przeniesiono

dunlop m3 winter sport rozm 205/55/r16 czy to dobry roziar na zime ?

 

Ja właśnie od tygodnia w swojej megi jeżdżę na tych samych oponkach tylko 205/0/17 i jestem bardzo zadowolony. Do tego doszły ABS i ASR i nie ma górki ( a mam u siebie takową z 12% kontem nachylenia) pod która bym nie podjechał lub się nie zatrzymał. Na ośnieżonej 3 przy prędkości 130 km sam jechałem prawym pasem ...naprawdę znakomita opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Powracam do tematu opon zimowych. Założyłem, ze nie dam więcej jak 200zł za szt. oraz warunki w jakich będę użytkował opony to głównie trasa (droga dwupasmowa). Natrafiłem na takie propozycje, które są według Was godne polecenia:

Kormoran SNOWPRO B2 195/65R15 91 T

Firestone WINTERHAWK 2 195/65R15 91 T

Barum Polaris 2 195/65R15 91 T

Sava ESKIMO S3 195/65R15 91 T

Uniroyal MS Plus 66 195/65R15 91 T

Dębica Frigo 2 lub Dębica Frigo 195/65R15 91 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firestone WINTERHAWK 2 195/65R15 91 T najlepsze z tej paczki polecam sam mam takie na jednym z samochodów, są ciche, mają świetne właściwości trakcyjne jak na zimówki, no i podczas jazdy w śniegu potrafią wytworzyć niezły ciąg. do tego 3 kanały wzdłużne ułatwiają odprowadzanie błota pośniegowego i wody

3503.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porostu w tym teście firestone nie zapłaciło dla komisji ta dużo jak uniroyal <ok>

uniroyal będzie miększy ale przy naszych zimach (deszczowych) bardzo szybko się zetrze ale to twój wybór :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest ściemą kolego ja piszę ci o oponach które warto użyć w naszych warunkach zimowych a nie w warunkach srogiej zimy w alpach czy skandynawi, na nasze warunki firestone są swietnym rozwiązaniem jakbym mieszkał w alpach kupiłbym michelin alpin lub GY UG 7+ ale mieszkamy w Polsce gdzie mimy mamy delikatne i więcej jest deszczu niż śniegu sąd lepszym rozwiązaniem są opony z większą liczbą rowków do odprowadzania wody ,niż opony typu GY gdzie ich rzeźba jest stworzona do wytworzenia jak najwyższej siły ciągu na zaśnieżonych drogach, a przy błocie pośniegowym radzą sobie na bank gorzej od opon np kleber krisalp czy też firestone.

Do tego piszesz że opon chcesz używać głównie w trasie, opony proponowane przeze mnie nie mają bieżnika w jodełkę, który jest słyszalny na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, trochę mnie zasmuciłeś stwierdzeniami o lobbowaniu testów. Jakiś czas temu rozmawiałem z rzeczoznawcą Dekry i stanowczo polecał Firestony (ogólnie), natomiast o Dunlop'ach miał bardzo złe zdanie. Co jest sprzeczne z testami ADAC, którymi się trochę podpierałem. Poprzednie 3 zimy używałem Witerhawk (poprzednich) i zadowolenie kształtowało się tak: 1 zima extra, 2 zima gorzej i 3 fatalnie. Kupuje opony na 2 góra 3 zimy, ponieważ jeżdżę dużo i zedrę je raz dwa. Mogę sięgnąć głębiej do kieszeni, ale po co. Producent na pierwszy montaż też się nie wysila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!