Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic II Ph II] OPONY ZIMOWE


klaskowski131

Rekomendowane odpowiedzi

To ja podbiję temat może ktoś zaglądnie i doradzi.

Zima coraz bliżej a ja cały czas bez zimówek. Szukam czegoś niedrogiego (około 300 zl) do Grand Scenica 1.9 dci (96kW), alufelgi R16. Zalecany rozmiar to 205/60 R16.

Czy może lepiej z takim budżetem odpuścić sobie nowe-chińskie i poszukać czegoś używanego na allegro?

Wdzięczny będę za opinie i rekomendacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 300zł kupisz może nie cuda, ale na pewno europejskie opony poczynając od Dębicy (na ceneo od 283zł i to XL) poprzez Barumy czy Daytony. Nie są to cuda ale na pewno lepsze od chińszczyzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na takie posty (sprzedam) mamy odpowiedni dział <czerwona>

Treść została skasowane. - Prezes

 

Dodano: 25 paź 2012 - 22:06

Tylko, że nie mam 35 postów, aby dodać ogłoszenie. Więc co mam zrobić? :)

Wyciąg z zapisu Admina "Do czasu uzyskania uprawnień na megane.com.pl zapraszam do ...." itd.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie jeszcze. Czy do Grand Scenica 1.9 dci zalecane są tylko opony z indeksem 96? Czy można z mniejszym zakładać? Jakie macie w swoich Grandach? Pytam bo wybór nie jest zbyt wielki już wśród 205/60 R16 a dokładając jeszcze indeks 96 to nie zostaje tego zbyt wiele a 2k pln za komplet to nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

96 będzie w tym przypadku zapewne indeksem nośności. Osobiście sądzę, że można mniejszy. Zobacz ile masz DMC w dowodzie, podziel na 4 i ci wyjdzie indeks nośności opony. Na maxa pewnie auta codziennie nie ładujesz więc powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ile masz DMC w dowodzie, podziel na 4 i ci wyjdzie indeks nośności opony.

Największa bzdura jaką można napisać.

Na samochód nie działają obciążenia statyczne, tylko dynamiczne!

Kto skończył szkołę, ten wie.

 

A co do tematu - z tego co wiem, to wszystkie silniki poza najcięższym 1,9 dCi mogą jeździć na indeksie 92 a 1,9 dCi ma przypisany index 96 i zgodnie z homologacją wypadałoby taki założyć.

Nie wiem w jaką półkę celujesz, ze średnią półką w 1500 można się zmieścić w indeksie 96, jak nie wykorzystujesz zbytnio auta jazdą agresywną i pod obciążeniem, to może można się pokusić o 92 na własne ryzyko... ale może się okazać że różnica w cenie na oponie wyniesie np 30-40 zł i wtedy nie warto kombinować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze kolega mówi, jak dobrze pamiętam to 84T to jest chyba do 500kg na koło

 

Dodano: 29 paź 2012 - 19:25

a z resztą, tu jest wszystko:

http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Tabela_indeksow_nosnosci_,1,87,40.html

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największa bzdura jaką można napisać.

Na samochód nie działają obciążenia statyczne, tylko dynamiczne!

Indeksy nośności w oponach też nie są podane w dla obciążeń statycznych tylko dynamicznych. Użyłem pewnego skrótu myślowego. Chodziło mi o to, że jak podzieli DMC na 4 to mu wyjdzie obciążenie przypadające na 1 oponę. Jeśli weźmie oponę o takim indeksie nośności to spokojnie da radę gdyż jak napisałem indeksy dla opon też dot. obciążeń dynamicznych.

 

Kto skończył szkołę, ten wie.

Coś sugerujesz przepraszam?

 

 

 

A co do tematu - z tego co wiem, to wszystkie silniki poza najcięższym 1,9 dCi mogą jeździć na indeksie 92 a 1,9 dCi ma przypisany index 96 i zgodnie z homologacją wypadałoby taki założyć.

Nie wiem w jaką półkę celujesz, ze średnią półką w 1500 można się zmieścić w indeksie 96, jak nie wykorzystujesz zbytnio auta jazdą agresywną i pod obciążeniem, to może można się pokusić o 92 na własne ryzyko... ale może się okazać że różnica w cenie na oponie wyniesie np 30-40 zł i wtedy nie warto kombinować...

przecież o to mi właśnie chodziło... ehh

Edytowane przez Slowik8609
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że jak podzieli DMC na 4 to mu wyjdzie obciążenie przypadające na 1 oponę. Jeśli weźmie oponę o takim indeksie nośności to spokojnie da radę

Jeśli tak zrobi "zgubi" około 1 tony różnicy między homologacją a tego co wyjdzie z w/w obliczeń... chyba za dużo trochę?

Pomijając że nie istnieją takie opony na rynku w tym rozmiarze...

 

gdyż jak napisałem indeksy dla opon też dot. obciążeń dynamicznych

W ogóle nie rozumiesz różnic między indeksem jako stała wartość, a przeciążeniami dynamicznymi. Wartość jest jedna dla każdego typu przeciążeń, nie ma indeksów dla obciążeń dynamicznych, są tylko homologacje je uwzględniające, stąd prawie tona różnicy na 4 kołach między wartością homologowaną a Twoimi "uproszczonymi" obliczeniami. Nie można tak wyliczać indeksu dla opony, ze względu na dynamikę przeciążeń dla każdego koła osobno i przenoszenia masy auta którą chcesz uśrednić z koła na koło. Samochód w ruchu to nie stół.

 

przecież o to mi właśnie chodziło... ehh

nie, proponowałeś zupełnie inny przedział, tj. o ponad 10 jednostek niższy od zalecanego, na szczęście nie istnieją takie opony w tym rozmiarze.

 

no offence, jako luźna rozmowa i wymiana wiedzy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaglądałem chwilę a tu taka ożywiona dyskusja:) Dzięki za odpowiedzi.

Teoretycznie wiemy już więcej a jak wygląda to praktycznie? Pytanie do jeżdżących Grand'ami 1.9, czy ktoś zakładał opony o mniejszym indeksie? Czy w ogóle jest wyczuwalna jakaś różnica?

 

Tak na marginesie - czy znacie linka do tabeli z zalecanymi wymiarami opon, indeksem nośności itd dla danego modelu (wersji, silnika)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie pomocy xD mam zimówki FALKEN EUROWINTER HS- 439 od zeszłego sezonu.postanowiłem przekręcić sobie sam koła bo zimówki na stalówkach, ale efekt cóż...

chodzi o to że z lewej strony bieżnik opon jest oki ale z prawej str bieżnik jest odwrócony ale na oponie pisze outside więc zgłupiałem zdj

lewa strona:

lewa str

 

prawa strona:

prawa

 

po prostu tak jakby opona była na odwórt założona ale na opisie jest outside....

byłem u faceta co zakładał je na fele to odp zacytuje: "niech pan za dużo tak nie myśli...."

Edytowane przez energyypl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy oponach asymetrycznych tak ma być, ważne żeby zawsze napis outside był na zewnątrz.

Zdjęcia przedstawiają właściwy montaż.

Oczywiście przed wrzuceniem kół na auto, pojechałeś je wyważyć przed sezonem? Zawsze wyważa się koła co sezon przed założeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!