Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

filtr paliwa M. dci 75 kw 2002 r


Krystian

Rekomendowane odpowiedzi

W 1.5 dci są 2 rodzaje filtrów - z czujnikiem i bez czujnika. Jeżeli masz z czujnikiem przekładasz go ze starego filtra. Sama wymiana ok 30 min - nie musisz odkręcać koła ani

nadkola - wystarczy odkręcić 2 wkrętu i odchylić nadkole. Cena filtra ok 100 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jeśli chodzi o ten filtr na obrazkach to jest to rzeczywiście do silników diesla ale DTI , w 1.9 DCI filtr ma 5 końcówek (wejścia + wyjścia, nadmiar) i kosztuje(przynajmniej w Kielcach) 168 zł. Można go wymienić samemu bez problemu, nawet napełnianie olejem napędowym filtra to przekręcenie kluczyka 3 razy, bo pompa jest elektryczna. Mój silnik to właśnie 1.9 DCI Scenic z 2002r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich.

Muszę wymienić filtr paliwa w swojej Megi. W sklepie zaproponowali mi filtr z czujnikiem za 75 zł. Filtr jest firmy Vasco. Co sądzicie o tych filtrach? Ewentualnie czy warto wymieniać samemu czy oddać do mechanika. Są jakieś problemy z wymianą czy jest to w miarę proste zadanie.

Pozdrawiam Wszystkich...

 

Nim założysz nowy temat poszukaj, czy już taki nie istnieje. Poszukałem za Ciebie, temat przenoszę i scalam. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zamontowaniem trzeba go zalać paliwem bo inaczej można zapowietrzyć układ paliwowy, co do marki filtra to nie wie. Ja z tym jadę do mechanika, kazał mi przywieźdź ze sobą ok 0,5l ON w butelce po olejusilnikowym. Jak podpatrzę to może następnym razem wymienię sam 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciecie]

 

potwierdzam,

 

filtr po lewej stronie stojąc od przodu przy otwartej masce

sprawa prosta, choć wymaga staranności !

podłożyć odpowiednio "szmatki", gdyż przy odpinaniu przewodów od filtra olej leci po pompie ABS.

 

problemu nie ma o tyle, że (przynajmniej u mnie) każdy przewód paliwowy ma swój kolor,

kolory sa też na filtrze.

 

 

po wymianie przekręcić koniecznie sam zapłon, tak aby układ napompował paliwo do filtra

dopiero gdy za filtrem pojawi się paliwo, można palić autko

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzień 20.06.2008 - wymiana wkładu filtra ON przy Megane II 1.9 dCi, 120 KM, silnik F9Q

 

Filtr ON - Purflux C493 E - koszt 48 PLN, robocizna 0 zł (ekwiwalent=45 min na wymianę)

 

WAżNE! znaczysz na dolnej i górnej obudowie filtra białym korektorem wzajemne położenie obydwu części filtra- górna i dolna. Montaż zgodnie z tymi znakami.

 

Wymiana:

1. Demontaż jednej części nadkola PrawyPrzód (wyciągasz 4-5 plastikowych spinek-"kołysanie" tejże spinki prawo/lewo przy jednoczesnym wyciąganiu).

2. Wyciągasz z prowadniczki obudowę filtra: jedna osoba trzyma od strony nadkola obudowę w łapce, druga osoba od strony przestrzeni silnika lokalizuje zdemontowany filtr.

3. Otwierasz maskę, lokalizujesz przez mały otwór od strony prawego nadkola obudowę filtra ON. Na środku filtra znajduje sie śruba TORX. Dobierasz odpowiedni rozmiar klucza wkładasz na przedłużce klucz i odkręcasz śrubę.

4. Druga osoba po całkowitym odkręceniu śruby wyciąga dolną obudowę filtra z wkładem.

5. Czyszczenie dolnej części filtra, wymiana uszczelek na obudowie i na śrubę i montaż w odwrotnej kolejności

6. Przepompownie układu gruszką do odpowietrzenia i wypuszczenie powietrza od spodu filtra

To Tyle, za pierwszym schodzi, ale następnym razem.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymianilem wlasnie filtr paliwa w Megane Scenic II 2003 1,9dCi. Wszystko poszło w miare sprawnie, az do przedostatniego punktu "odpowietrzenie". Niestety ta gruszka nie moge odpowietrzyc ukladu. Probowalem nawet 2 razy odpalic silnik - moze zassa. I nic z tego. Jutro sprobuje zalac jeszcze puszke wkladu filtra olejem napedowym i popompowac gruszka, ale nie wiem co z tego wyniknie. Na obudowie sa dwie srubki/odpowietrzniki: na samym dole (wylanie np. wody z ukladu) oraz na gorze. Ktorym odpowietrzac podczas pompowania?

Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

PS. Czytam te instrukcje serwisowe i za cholere nie wiem o co chodzi z tymi korkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory wszystko chodzilo OK. Postanowilem zmienic sam filtr, ale nie wiedzialem, ze beda klopoty z tak prozaiczna czynnoscia jak odpowietrzenie.

Odkrecilem srube torx T77 (od gory), wyjalem dolna czesc obudowy filtra (wczesniej zaznaczylem wzajemne polozenie pokrywki i dolnej czesci), zmienilem uszczelki, wsadzilem nowy wklad i zalalem go ON. Zlaczylem obie czesci i wkrecilem srube torx. No i zaczalem pompowac. Nici z tego. sprobowalem odpalic, ale po 3 probach zrezygnowalem (nie wiem czy mozna w tak krotkim czasie "zarznac pompe cisnieniowa?). Nie wiem co teraz zrobic. Najlepiej byloby miec pompe prozniowa!!!

Jak dlugo mozna pompowac gruszka?

 

I JUZ PO KLOPOCIE.

Zrobilem tak. Odlaczylem filtr od przewodow: dolotowego i wylotowego (na przewodach nalezy wcisnac te zielone prostokaty i pociagnac przewod), zalalem puszke wkladu poprzez otwor dolotowy do pelna (za pomoca strzykawki), wtrysnalem strzykawka troche paliwa do przewodu dolotowego (do pompy), zalazylem przewody na puszke wkladu filtra, wtyk podrzewania ON, zamontowalem do karoserii. Wlaczylem zaplon i przycisk START. Po chwili (2-3 sek) silnik odezwal sie. Przyjrzalem sie czy nie ma wyciekow (w przewodach od gruszki widac bylo troche babelkow powietrza). Zalozylem oslony, kolo i jazda. Wszystko w porzadku. Nadmieniam, ze nie uzylem gruszki!!!

 

PS. Alternatywny sposób dojścia do filtra (po demontazu lewego reflektora) przedstawiaja zdjecia z francuskiej strony:

http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...sujet407991.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!