Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II dCi , zwiekszenie mocy.


rambolipamboli

Rekomendowane odpowiedzi

Siema planuje teraz grac virusa , silnik zdrowiutki (wroclaw-katowice 230/h przebieg 160k)

Mam takie pytania:

jak jest ze sprzeglem ? nie slizga ?

jakie moge napotkac trudnosci jeszcze po zwiekszeniu mocy

planuje zwiekszyc na 150kM/320nm w detech-u w krakowie .

 

 

 

a dzisiaj na allegro znalazlem

http://allegro.pl/item504970038_chip_tunin...ladowanych.html

 

i cso takiego ? ..

http://allegro.pl/item519238933_program_tu...dci_1_9dci.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest ze sprzeglem ? nie slizga ?
nie bedzie sie slizgac, ale prędzej czy później z pewnością się skończy i trzeba bedzie zainwestowac w nowe;zresztą zapytaj na priv snapa i/lub waldka- z tego co kojarze mają takowe mody u siebie.
jeszcze po zwiekszeniu mocy
tzn co konkretnie? bo sam program da ci prawie 150km :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. przeguby , intercooler (czy wystarczy seryjny?) czy trzeba bedzie zainwestowac w lepsze hamulce , chodzilo mi tutaj nie o dodatkowe konie tylko co oprocz sprzegla moze mi popsuj humor ; ;-) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wroclaw-katowice 230/h przebieg 160k)

Troszke kolego przesadziłeś,nawet po wgraniu nowego programu na 150ps tyle Ci nie wyciągnie.

Odnośnie sprzęgła,jak będziesz w miare normalnie jeżdził to przeżyje(u mnie 260tkm),pozostałe elementy wymienione przez Ciebie tez dadzą rade.

Podkreślam WSZYSTKO zależy od tego jak będziesz jeżdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a chcesz sie zalozyc ? :mrgreen: w 1 dzien jak wracalem z poznania gdzie kupilem auto scigalismy sie z niemka co jechala yaris 1,5 Turbo i strzaleczka dotknela 230 :) teraz nie wiem czy sie odwaze w zimie tyle poleciec ale jak bedzie cieplej zapraszam do krakowa zaprezentuje :)

 

a przeguby i intercooler na jakie wymieniles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rambolipamboli, nic nie wymieniałem,wszystko miałem w serii.Bez przesady,przecież nie robisz megi na 200koników.

a chcesz sie zalozyc ? w 1 dzien jak wracalem z poznania gdzie kupilem auto scigalismy sie z niemka co jechala yaris 1,5 Turbo i strzaleczka dotknela 230

nie będę sie zakładał.W kazdym razie z opowiadania bajek byś nie zarobił na chlebek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje pomyśleć o wydechu

nie wiem jak w megi 1,9 DCI to wygląda

ale w Naszej lagunie 1,9 DCI po programie powyżej 150 KM i dość ostrej jeździe skończyło się sprzęgło a po wymienia sprzęgła skończyło żywot turbo

jak fachowcy ocenili nie jest przeliczony wydech na taka moc i tłumi turbo,

po uwolnieniu wydechu zaraz za turbo - poszerzenie i lekkie wyprostowanie - problem zniknoł i spalania znów wzrosło ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze napisz ile masz fabrycznie kucyków i z ilu chcesz podnieść moc do 150 KM. Podejrzewam, że te rurki o których pisze Ewusiek to kolektor, faktycznie silnik najbardziej się dławi na kolektorze, im bliżej komory silnika jest mocno zagięty tym gorzej bo powstaje zawirowanie spalin. Najlepiej jak kolektor zaraz po wyjściu z silnika ma jak najdłuższy prosty odcinek a zagięcie o jak najmniejszym kącie, wtedy spaliny łatwiej i płynniej usuwane są z silnika. Dalej można też zwiększyć średnice rur na wydechu ale tak żeby spasowały się z tłumikami bo jeśli dasz przy tłumiku zwężkę to cała robota o kant stołu idzie bo tam z kolei zacznie się dławienie. Nie polecam robienia przelotówki na dieslu bo hałas cię zabije a autko nie przejdzie na diagnostyce badania zanieczyszczeń w spalinach. Jeśli o mnie chodzi, to jak chcesz samochód sportowy to kup benzynę i zacznij w niej dłubać, można np. zrobić na soft turbo, a diesla zcipuj i daj mu spokój ;-) no ewentualnie ten wydech.

Ten cały chip tuning, wykonany poprawnie powinien podnieść moc o 15 - 20 % bez potrzeby ingerencji w mechanikę i bez obniżania żywotności fabrycznych elementów, jeśli po takim zabiegu wszystko zaczyna zdychać w autku od IC po turbo to znak, że chip tuning został wykonany nie poprawnie albo autko zostało za wysoko wyśrubowane i limit bezpieczeństwa został mocno przekroczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po chipie pamiętaj żeby częściej zmieniać olej (ja zmieniam co 15 kkm).

 

Co do twoich prędkości to pożycz od kogoś nawigację i tam pokaże się rzeczywista prędkość. To co pokazują liczniki na końcach zakresu to można między bajki włożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

seryjnie ma 120 ostatecznie ma byc okolo 150hp i 350 momentu jade w poniedzialek zobaczymy co to bedzie <ok> Lechu olej wymieniam zawsze co 10 a na jakim oleju jezdzisz ? polecisz cos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz żadnego wyczynowego(sportowego) oleju lac.Jeżeli silnik zdrowy to lej 5W40.

wroclaw-katowice 230/h

to teraz jak go zawirusujesz będziesz zamykał licznik <ok>

Drżyjcie okoliczne dresy w beemkach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!