Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolektor wydechowy 1,6 16V K4M


marci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem megane coupe z 99 r ph 2. Mam pękniety kolektor wydechowy

po wymontowaniu okazało sie ze jest on zintegrowany z katalizatorem.Przegladając

oferty na allegro cięzko znależć taki kolektor są natomiast kolektory bez katalizatora

od meganek z 2000r lub nawet sceniców czy cliówek w sklepie twierdza że jest jeden rodzaj uszczelek.Mam pytanie. Czy któryś z kolegów montował kolektor bez katalizatora

w miejsce takiego z katalizatorem? Czy wymagało to przeróbek?

Dodam jeszcze że po wyjeciu kolektora byłem zaskoczony ponieważ wydaje mi się że

mam jeszcze jeden katalizator na rurze wydechowej a za nim mały tłumik i dalej tłumik końcowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale nie rozumiem.

Masz pęknięty kolektor wydechowy, czy element wydechu pomiędzy kolektorem, a katalizatorem? W renufkach nie jet to jeden element, ale np. w niektórych modelach opli jak najbardziej.

Kolektor pęka to fakt ale nie ma problemu żeby go pospawać, problem może być ze znalezieniem fachowca, który to zrobi.

Zgaduję, że pękła Ci plecionka pomiędzy kolektorem, a katalizatorem, a o tym już było i jak najbardziej da się to pospawać, sam mam tak. ;-)

Poszukaj tu Bosal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam popękany kolektor wydechowy w czterech miejscach na kanałach odprowadzajacych

spaliny z 1 i 4 cylindra a takrze na łaczeniu między 1i2 oraz 3 i 4 cylindrem na powierzchni do której przylego uszczelka kolektora spawanie odpada mimo takich uszkodzeń samochód jeżdził normalnie podszarpując troche na wolnych obrotach ciekawe czy komputer brał pod uwgę wskazania sondy lambda ta pewnie pokazywała głupoty poniewaz tlen był podsysany do wydechu z zewnątrz..Jutro jade na szrot i porównam oba kolektory.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item513324434_kolek...na_2_0_16v.html

tam miedzy kanałami to powinna byc przerwa takie pęknięcie własnie ze w renaulcie jest to całoś nie tylko w oplu to jest taki kat wstępny. ja tam bym spawał na twoim miejscu a jak juz kupisz nie pęknięty to sobie go splanuj. w razie bys spawał to tez splanuj. tego bez kata chyba raczej nie podpasujesz z reszta porownasz przekonasz sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie te szczeliny między 1i 2 oraz 3 i 4 kanałem wylotowym przy uszczelce są fabryczne jednak mój stary kolektor był tak zwichrowany ze że płaszczyzny dwóch skrajnych kanałów wylatowych nie pasowała do srodkowej.

 

Wczoraj byłem na szrocie sprawdziłem z dziesięc kolektorów bez katalizatora od renówek 1,6 16 V z lat 1999-2000 przykładając starą uszczelkę, róznica polegał na minimalnym 4 do 5 mm róznicy w rozstawie śrub. Już miałem zrezygnować ale w końcu znalazłem kolektor do którego pasowała moja stara uszczelka opisany był jako Laguna II 1.6 16V

jest bez katalizatora i pasuje. Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika.Ważne jest aby zdobyć taki kolektor kompletny czyli z osłonami termicznymi dolna igórną bo stare są inaczej wytłoczone i są mocowane w innych punktach pasuje takze dobrze do pozostałej częsci mojego wydechu a także do wspornika który jest przykrecony do nadwozia

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jest jakaś bańka za kolektorem czy już tylko łącznik i katalizator? Bo możliwe że mam pęknięty kolektor.

 

[ Dodano: 2010-01-20, 10:58 ]

Jaki jest dostęp do kolektora? Znaczy odkręca się go od spodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Wredna_Ryba, w phII silnik jest już 16-zaworowy, inna konstrukcja. Wszystkie kolektory wydechowe wyglądają podobnie. Kolektor wydechowy z phI masz z przodu silnika, a w phII za silnikiem, więc wyprofilowanie też będzie inne. Na 99,9% nie będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!