Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ podgrzewania paliwa ??


komar190

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje się ktoś jak wygląda układ podgrzewania paliwa (to chyba gdzieś przy filtrze paliwa) w Megance I turbodieslu z 1996r.

Co może powodować brak tego układu w samochodzie fabrycznie wyposażonego w taki układ. Mam w aucie swap filtra z jakiegoś innego modelu, jak byłem z autem zmieniać rozrząd to mechanik mówił mi ze to nie fabryczny filtr a poza tym brakuje tego wspomnianego wcześniej układu grzania paliwa.

 

Aktualnie w te mrozy zaraz po odpaleniu silnik nierówno pracuje przerywa i po nagrzaniu sie dopiero uspokaja. Czy to może być od tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komar190, popatrz w ten temat, na pierwszą fotę w moim poście http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=57610...ighlight=#57610 Te kabelki do pokrywy oryginalnego filtra to jest to o co pytasz. Tak to wygląda w 1,9 dT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, o to właśnie chodziło. U mnie wygląda to zupełnie inaczej. Z góry z pokrywy wychodzi śruba z kolankiem prosto do gruszki i to wszystko a co do filtra to mam tam założony WIX-WF8042, czyli nawet nie wkład tylko cały filtr z aluminiową obudową.

 

A czy potrafisz odpowiedzieć co ten układ ma za zadanie i czy wpływa w jakiś sposób np. na osiągi, zachowanie auta po odpaleniu na zimnie itp? Czyli innymi słowy: Co to daje?

 

Dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam posiadam scenica z 1996r 1,9 td i chciałbym wymienić filtr paliwa. Szukałem na forum lecz nic nie znalazłem o tym jak rozpoznać podgrzewany filtr. Do obudowy przychodzą dwa przewody lecz do czego one służą nie wiem. Jak mogę stwierdzić czy filtr jest podgrzewany i jak sprawdzić czy to ewentualne grzanie działa.

post-22152-1291631115_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdjęcie pochodzi z Twojego postu na temat wymiany filtra. Niestety mój jest daleko od domu w ciepłym garażu bo paliwo zamarzło i dzięki uprzejmości kolegów z pracy wróciłem do domu. Więc postanowiłem poszukać fotki na forum mam, nadzieję, że Cię nie uraziłem. Jeśli to jest wtyczka do podgrzewacza jaki powinien być filtr plastikowy czy metalowy? i jak sprawdzić czy to na pewno grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba99994, czy to grzeje nie sprawdzałem, nawet nie mierzyłem kiedy to jest zasilane. Co do filtra, jeśli masz taką samą puszkę jak na fotce to tylko wkład, papierowy w plastikowym korpusie. Powinien być także na fotce w tym przytoczonym temacie o wymianie. Nawet jego numerek przydzielony przez producenta.

Fota- spoko, podoba mi się :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to powinno grzać gdy świece grzeje? Sprawdzę to jak dotrę na warsztat pod warunkiem, że ten układ grzania jest sprawny..... Może ktoś wie jak to powinno działać? Proszę o jakieś rady i porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba99994, byłem sprawdziłem i...... Pełne zasilanie jest na wtyczce już po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "1". Jest także w dalszych pozycjach, w czasie grzania świec, jak również w czasie kręcenia rozrusznika. W tym ostatnim przypadku napięcie jednak spada co jest spowodowane poborem prądu przez rozrusznik.

Niestety nie udało mi się zmierzyć oporności pomiędzy bolcami w kopułce filtra. Przy wszystkich zakresach pomiarowych mojego miernika wykazywało maksymalny opór. I teraz nie wiem, czy tak być powinno, czy też mam coś skopane.

Niestety po dłuższej chwili pozostawienia stacyjki na "1" kopułka miała taką samą temperaturę jak wcześniej czyli była zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój rozum jeśli jest tam jakiś drut oporowy, który ma grzać to powinien mieć jakąś rezystancje. Bo jeśli ma grzać to musi płynąć prąd, a jeżeli rezystancja jest nieskończona to prąd nie popłynie. Dobrze myślę? raczej tak. Gojgien dziękuję Ci za pomoc i przydatne informacje, teraz mam jakiś punkt odniesienia i będę sprawdzał u siebie. O wynikach dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, fizyki nie oszukasz. Więc albo mam coś zepsute, albo to nie grzałka. (ale co w takim razie skoro na kabelkach jest zasilanie + i - )

Zakresy na mierniku od 200Ω do 2000KΩ i pusty wyświetlacz przed i po przecinku. :-/

Można by jeszcze sprawdzić czy to ma jakiś pobór prądu, jednak na razie nie chciało mi się instalacji "szewcować" by to pomierzyć.

(a tak poza tym to scalam ten temat do już istniejącego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pit-men, woda raczej zbiera się na dole filtra, więc czujnik w jego pokrywie nie spełniałby swojej roli.

Do tego jeszcze dwa przewody, "+" i "-" czyli potencjalne zwarcie po jego zadziałaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!