Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie obciążonego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

W silniku słychać jakby terkotanie podczas przyspieszania zwłaszcza w pewnym zakresie prędkości obrotowych (ok. 1500-2500). Na luzie odgłos całkowicie zanika nawet przy wysokich obrotach. Na pewno nie jest to zawieszenie ani fazator/koło zmiennych faz rozrządu (bo podobno ten silnik go nie posiada). Co to może być? Odgłos jest trochę denerwujący, ale moc silnika jest ok. Silnik z przebiegiem 110 tys. po wymianie rozrządu z pompą wody, oleju, itp. Przed wymianami i po silnik zachowuje się tak samo. Niektórzy spece mówią, że często ten typ tak ma i radzą nie zawracać sobie tym głowy, ale może ktoś miał podobne objawy i coś znalazł...

Po odpaleniu zawsze chodzi tak cicho na biegu jałowym, że prawie wogóle nie słychać silnika, dopiero jak włączę bieg i mocniej ruszę to wtedy odgłos jest słyszalny (jakby miarowe stukanie - terkotanie), zaczyna być słyszalne od około 1500 obrotów wzwyż, ale tylko podczas włączonego biegu i obciążonego silnika (przy puszczonym sprzęgle), na jałowym i sprzęgle można wyć obrotami ile dała fabryka i silnik chodzi cicho; częstotliwość tego terkotania zwiększa się jakby z obrotami, ale przy dużych obrotach obciążonego silnika już ten odgłos staje się jednostajny, jakby taki sportowy odgłos silnika...

Pewien mechanik mi mówił, że 3 na 4 silniki 1.6 16V tak chodzą. Ktoś mi sugerował przepustnicę, jakiś zawór recyrkulacji par paliwa lub zużycie/luz tłoka/zaworu, ale to można szukać bez skutku, stracić dużo kasy i nic nie znaleźć. Sam mechanik stwierdził, że to szukanie igły w stogu siana i kazał mi jeździć i się nie przejmować.

Zauważyłem, że na wstecznym chyba nie terkocze. Może to jest jakaś wskazówka?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może aluminiowa osłona nad wydechem?

Poduszki silnika?

 

Pewien mechanik mi mówił, że 3 na 4 silniki 1.6 16V tak chodzą.

Niech wraca do stodoły klepać golfy, nie ma czasu to tak mówi. Jak się pogorszy to powie że francuzy się psują i że ich się nie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było takie samo terkotanie, winny jest kolektor wydechowy, a dokładnie brak jednej ze śrub, usterkę wykryłem poprzez przypadkowe zerwanie wydechu.

Ja też pojechałem do znajomego i on powiedział, że brzmi to jakby silnik miał spalanie stukowe lub jest dziura w układzie wydechowym.

Może aluminiowa osłona nad wydechem?

1,6 16V nie ma aluminiowej osłony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie z tym ze tyrkotanie faktycznie słychać w przedziale obrotów 1,300-2,500 nawet jak jest na luzie i nie jest pod obciążeniem.Jak sie zimno wydaje mi sie nawet że tyrkotanie głośniejsze.Słychać to tylko jak powoli sie dodaje gazu :shock:

Znajomy mechanik mówił ze odgłosy dochodzą gdzieś z okolic nadkola(na pewno nie z okolic bloku silnika) i może to być jakiś zaworek filtra węglowego paliwa czy coś w tym stylu (coś takiego jest w scenicu?) bo tak mi sugerował

Po wymianie paska i tp objawy nie ustały i powiem że te całe tyrkotanie jest dość uprzykrzające .Miał ktoś z tym do czynienia i jak ew przypadłość usunąć ??? :-o

 

u mnie było takie samo terkotanie, winny jest kolektor wydechowy, a dokładnie brak jednej ze śrub

 

u mnie kolektor ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki, czy te śruby od kolektora mogę sam zobaczyć bez kanału czy lepiej znaleźć jakiś dobry warsztat? Z tym ostatnim jest gorzej, co warsztat to inna diagnoza :mrgreen: Kiedyś miałem coś z kolektorem w Astrze, ale odgłos był inny i był też słyszalny na jałowym. Może ktoś poleci dobry warsztat do francuzów w Poznaniu? Oczywiście AutoCompol odpada...

 

[ Dodano: 2009-01-22, 19:33 ]

Witam ponownie, dowiedziałem się o licznych przypadkach terkotania przy uszkodzonym "kole zmiennych faz rozrządu", czyli 'fazatorze' lub 'fazorze', tylko zgłupiałem czy u mnie w 2001 1.6 16V 79kW taki jest, bo w jednych warsztatach mówią, że jest a w innych (w tym w serwisie Renault), że nie ma. Proszę o radę. Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2009-01-24, 17:44 ]

niestety przypadkiem w 4 numerze Auto Świata wyczytałem, że w silnikach 2.0 i 1.6 Scenic'ów 98-03 istnieje machanizm zmiennych faz rozrządu, którego usterka objawia się "charakterystycznym terkotaniem", no to mam teraz dylemat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie jest tak dokładnie podobnie z tym że tyrkotanie mam w silniku 1,5 dci 86 km ????????????? słychać to w przedziale obrotów 1,900-2,500 nawet jak jest na luzie i nie jest pod obciążeniem. Strasznie denerwujące . Ciekawe , ze u was podobna jest sytuacja . <boks>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!