Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

alternator problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam megane 2001r 1.9 dci i mam problem z alternatorem mianowicie są dziwne objawy gdy silnik jest zimny to alternator się strasznie nagrzewa ale po przejechaniu kilku kilometrów juz temperatura jego jest normalna zmierzyłem napięcie i jest 14,6 czyli ok byłem u mechanika i powiedział ze to normalne. Może już ktoś miał taki problem i wie co to możne być i jak jest tego przyczyna bo raczej mi się wydaje ze się nie powinien tak nagrzewać na postoju.

Moze ktos posiada linki jak wyciągnąć ten alternator z autka.

To bym poprosił.

Z góry dzięki za odpowiedzi. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może doładowywuje akumulator plus pewnie do tego włączone ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawa na wyższy bieg niż zazwyczaj(po dłuższym postoju lub po nocy) i jest duży amperaż i wtedy siłą rzeczy robi się cieplejszy, a jak doładuję to amperaż spada i jest też mniejsza temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staszko moim zdaniem pracuję on prawidłowo, jakbyś miał przebiec 50km to też byś się zgrzał. Ewentualnie możesz mieć już trochę wyeksploatowany akumulator (częściej go trzeba doładowywać, szybciej się rozładowywuję, jest większy początkowy pobór prądu podczas ładowania), zwróć uwagę na to, że jednak na zimnym silniku włączasz więcej odbiorników prądu (to co pisałem wyżej). Natomiast jeśli chodzi o amperaż akumulatora, to poczytaj, jest pokaźny wątek na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pyt. W mojej Megi ( I phI 1.9 d) jak odpalam to na początku przygasają wszystkie kontrolki a jak dodaje gazu to się robią jaśniejsze ale tylko ok 6,7, sekund ( efekt jakby alternator nie doładowywał). Po tym czasie wyrównują się obroty silnika i już jest ok i nie ma różnicy przy dodawaniu gazu. Czy to norma czy coś się dzieje z alternatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzić dwie rzeczy

1) napięcie lądowania alternatora, ale raczej tu będzie OK

2) stan w jakim jest akumulator, może jemu coś niedobrego się stało

Tak pro forma przeczyściłbym klemy i nasmarował jakimś smarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

witam kolegów powiedzcie mi mam taki problem z passatem b5 2004 zaczeła mi swieciec kontrolka od ładowania sparawdzilem jakie jest napiecie na alternatorze 11,8 +- 0,5V co sie mogło zepsuc bo juz niewiem

czy djody, czy co?

dzieki za porady Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam megane z 1996r 1,9d moim problemem jest świecąca na niskich obrotach kontrolka od akumlatora Napięcie na akumlatorze 12V i nie zmienia się przy dodawaniu gazu. Coś jakby popiskiwałow alternatorze Proszę o jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mialem podobny problem tylko u mnie nie tylko sie nagrzewał ale wogóle przestał ładować pierwszymi oznakami uszkodzenia alternatora jest nagrzewanie sie . Radze oddac alternator do naprawy bo z nim robi sie juz cos nie tak. Najprawdopodobniej gdy odpalasz autko następuje gdzies zwarcie i zaczyna sie nagrzewac a gdy juz jedziesz alternator chłodzi sie przez wentylator i chłodnice wiec temperatura automatycznie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!