Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Strzela i przerywa na gazie


Vargas

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważam opcje że może to być cewka ale na paliwie wszystko jest ok. Może powodem jest to że gaz inaczej się spala niż benzyna i iskra z cewki wystarczy do zapłonu Pb a LPG już nie. Porównam świece cewki 1wszej i 2giej i zdecyduje czy wymienic cewke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważam opcje że może to być cewka ale na paliwie wszystko jest ok.

W clio też na PB miałem ok, a na LPG już potrafił nawet strzelić, szczególnie przy ruszaniu ze skrzyżowania. Okazało się, że na jednym kanale w cewce robiło się jakieś zwarcie, szczególnie jak było wilgotno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną z cewek mam nową i chciałem kupić na allegro drugą lecz spotkałem się z ogłoszeniami" że sprzedam cewke z biała kostką lub czarną"

U mnie w aucie no fakt jest jedna czarna a druga biała kostka. wiecie może jaka jest różnica między nimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzenia cewki to znalazlem coś takiego: Test cewki : przy zapalonym silniku wez zraszacz do kwiatkow lub plyn do szyb ze specjalnym spryskiwaczem i zros wtedy cewke. Jesli samochod wtedy zacznie szarpac i zgasnie to na 100 % cewka do wymiany. Co wy na to? A kolega Robak ma racje cewki niczym się nie różnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te kolory cewek to ok.

taddow, a co do tych spryskiwaczy to nie mam zielonego pojęcia czy tak można sprawdzić, no czy można to pewnie tak ale czy da prawidłową diagnoze. poczekamy na dalsze posty, może ktoś się wypowie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vargas, daj sobie spokój z tymi cewkami. Pisałeś, że strzela tylko podczas szybkiego wkręcania silnika na obroty. Gdyby to cewka "siała" strzelałby niezależnie od obrotów. Wygląda na to, że masz zubozona mieszankę w chwili depnięcia pedału gazu. Cóż, to tylko instalacja podciśnieniowa więc takie kwiatki mogą występować. Lepiej wymienić lub zregenerować reduktor. Niestety niekiedy do niespodzianek trzeba się przyzwyczaić. Mój 1.4 8V nigdy nie przestał strzelać, choć wszystkie graty instalacji były nowe i układ zapłonowy był sprawny. Nawet sztuczne wzbogacenie mieszanki przy każdym wyjściu z obrotów jałowych nie pomogło w 100%. Dopiero sekwencja uleczyła wszyskie niedomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, to tylko instalacja podciśnieniowa więc takie kwiatki mogą występować

No ja rozumie że mogą występować ale nie za każdym razem. człowieku ja mam stracha wyprzedzać bo jak mi się zadławi i kichnie to z przeciwka wemnie może pierdyknąć. To ja nie wiem czy to takie normalne. Fakt po wymienieniu świec to deptam na makse i narazie jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

odświeżam temat.

cewki można sprawdzić miernikiem w bardzo prosty sposób.

wczoraj byłem u gazownika z renatą kolegi. strzelała jak głupia:(

jedna cewka była padnięta. a padła przez to że ci gazownicy co montowali gaz poszli na łatwiznę i napięcie do sterownika gazu (+) pociągnęli nie z stacyjki tylko od cewki a w ten sposób bardzo ją obciążając. gazownik zmniejszył odstęp między elektrodą na świecach przez co cewka nie musi się już tak wysilać z iskrą i problem znikł. powiedział że można jeszcze tak jeździć ale trzeba się liczyć z wymianą cewki w niedługim czasie i żeby ten (+) pociągnąć ze stacyjki.

P.S. cewka ma 3 piny. między 1 a 3 ma mieć 10k ohm, a 2 i 3, 1 ohm. mogłem pomylić piny ale wystarczy na tych samych zaciskach porównać oporność z drugą cewką.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!