Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Strzela i przerywa na gazie


Vargas

Rekomendowane odpowiedzi

w Wyszogrodzie - w sumie nie najbliżej ale zaufana stacja. Już 3 samochody mi gazowali w rodzinie

 

[ Dodano: 2010-02-03, 12:44 ]

sprawa zakończyła się pomyślnie:

Dzisiaj pojechałem po przewody NGK za 213zł. To naprawdę dobra cena bo wszędzie jak pytałem to krzyczeli 250-290! :shock:

 

Przyjechałem do domu szarpiącym mułem a gry wymieniłem i się przejechałem to różnica była kolosalna! Już nie kicha, strzela, szarpie. Nie zamula i ciągnie jak dziki ogier na rodeo <ok>

 

Razem z nowymi świecami z serii V-line wyniosło mnie to wszystko 260zł. I to jest jedyna smutna wiadomość z całej tej sytuacji.

Stare (czyt. roczne) przewody sentecha poszły do kosza. Na jednej z końcówek była rdza i biały osad :-x Już nie wspomnę o samym montażu. Przy zakładaniu przewodów NGK słychać było charakterystyczne zatrzaśnięcie na świecy a te stare ledwo się trzymały fajki.

 

Podsumowując: Jak ktoś ma LPG w aucie to niech strzeże się jak ognia przewodów z półki janmor, sentech itp. Na benzynie może się to jeszcze sprawdza, ale po co kombinować? Do mojego silnika akurat są drogie przewody ale do innych kupić można i NGK do 100zł

Polecam też stronę e-ngk.pl gdzie zamawiałem przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podobnie jak u pozostałych forumowiczów mam problem z szarpaniem autem na LPG. W ostatnim czasie bardzo się to nasiliło :-/ Wcześnie autem szarpało przy większym obciążeniu, a teraz szarpie non stop :-| Wymieniane były świece (różnych producentów) a także kable i cewki bo jedna padła całkowicie. To fakt ze pora już wymienić filtry gazu, ale zastanawiam się czy to może nie wina listwy wtryskiwaczy :-/ mam te z czerwonymi wtyczkami Valtek, a wyczytałem na forum że jest to średniej jakości listwa. Co do świec to mechanik powiedział mi żeby zakładać tylko świece pod dany silnik a nie żadne zamienniki typu NGK czy jakieś inne.

 

 

Póki co skończyło się na wymianie świec na Eyquem RFN 52 LZ i przerywanie w 98% znikło :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie:)

widze temat znany mi osobiscie, tak wiec nie wierm czy pomoge ale napisze co mi pomogło.

Tak wiec wczesniej zkladalem temat o czesto przepalanej sondzie lambda i to byl jedynie czybek gory. po wymianie sondy na nowa auto chodzilo dobrze ale goraz miesiac. u gazownika zwiekszanie mieszanki dało jedynie to ze szarpniecia byly delikatniejsze. (kable i przewody nowe, filtry gazu po wymianie), tak jak tu opisywali cewki ale odczyty ksiazkowe miałem.

Sprawe w 100% rozwiazano po wymianie czujnika halla i czujnika polozenia wału.

Teraz jest Ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam megane z silnikiem 1.6 8v k7m702 instalacja lpg brc z parownikiem tecno

Miałem problemy ze strzałami gazu kupiłem odrazu nowe cewki przewody janmor i swiece ngk i problem zniknął niestety do pewnego czasu...

Gdy zrobiłem ok 3 tyś km problem pojawił się na nowo kupiłem przewody sentech i dalej strzelało , wymieniłem membrany w parowniku , filterek od gazu i też nic

Po czasie wymieniłem swiece na bosch i przestało strzelać , jednak po kilku dniach znów strzeliło :-o cewki wykluczyłem , bo nie możliwe żeby tak szybko padły więc postanowiłem wyregulować gaz , i z tym był najwiekszy problem co bym nie zrobił i tak wkońcu strzeliło albo ciulowo chodził i nie dało się jezdzić

Po pewnym czasie wpadłem na pomysł żeby jeszcze raz go wyregulować ale w inny sposób więc odpiąłem sonde , oraz silniczek krokowy , i odpaliłem auto na benzynie , przełączyłem na gaz i silnik ledwo zipał

Ustawiłem gaz do takich samych równych obrotów na jakich chodził na benzynie śrubami regulacyjnymi od lpg , i jeżdze już pare miesięcy bez żadnego szarpnięcia i bez żadnych strzałów zresztą różnice było czuć od razu

I nie polecam filtrów stożkowych bo dodatkowo komplikują sie wtedy problemy z regulacją lpg i być może nawet potegują strzały bo silnik sie zadusza zbyt dużą iloscią powietrza zasysanego z gazem (jeżeli ktoś ma mikser w węzu idącym od filtra powietrza) ,

dla tego zanim ktoś zacznie wymieniać wszystko po kolei polecał bym ten sposób ewentualnie potem dochodzić do tego czy to przewody , swiece , cewki , czy też tak jak kolega pisał czujnik ciśnienia bądź położenia wału

 

co do przewodów to tak jak kolega kilka postów wyżej pisał lepiej wydać kase od razu na lepsze ngk bo dłużej napewno posłużą ja już miałem w ręku przewody janmora ( a nawet kawałek bo została reszta na swiecy :) ) i sentecha (słabe zatrzaski i izolacja nowe potrafią nawet przebijać a osłony gumowe z ich koncówek można nie używając siły zsunąć ręką :evil: na szczęscie podniosłem troszke te osłony do góry i nie mają już zadnych przebić ale więcej ich napewno już nie kupie a w sklepach przecież je tak polecają... :-? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak u pozostałych forumowiczów mam problem z szarpaniem autem na LPG. W ostatnim czasie bardzo się to nasiliło :-/ Wcześnie autem szarpało przy większym obciążeniu, a teraz szarpie non stop :-| Wymieniane były świece (różnych producentów) a także kable i cewki bo jedna padła całkowicie. To fakt ze pora już wymienić filtry gazu, ale zastanawiam się czy to może nie wina listwy wtryskiwaczy :-/ mam te z czerwonymi wtyczkami Valtek, a wyczytałem na forum że jest to średniej jakości listwa. Co do świec to mechanik powiedział mi żeby zakładać tylko świece pod dany silnik a nie żadne zamienniki typu NGK czy jakieś inne.

 

 

Póki co skończyło się na wymianie świec na Eyquem RFN 52 LZ i przerywanie w 98% znikło :->

 

 

jeśli chodzi o listwę wtryskiwaczy to na dobrze ciepłym silniku problem często ustępuje, chyba że są już zjechane na maksa wtedy nie ma żadnej poprawy. Otwórz maskę i posłuchaj jak pracują, jeśli są głośne to tłoczki są do wymiany (regeneracja ok 200 - 300 zł) Jednak na zużytych wtryskach raczej nie szarpie ale pracuje nie równo i traci moc. Świece nie mają tak dużego znaczenia i jeśli pasują do silnika to różnią się tylko żywotnością. Polecam NGK u mnie przy tak dużych przebiegach sprawdzają się najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z moja Renia. Kupilem ja we Wloszech, 3 lata temu przy stanie licznika 92 tys km. Zalozylem gaz i zrobilem 75 tys km. Od kilku miesiecy zaczyna mi strzelac, robi to tylko gdy gwaltownie dodam gazu przy obciazonym silniku i malych obrotach. Na biegu jalowym po gwaltownym dodaniu gazu nie strzela, wchodzi rowno na obroty. Tak samo, przy duzych obrotach i obciazonym silniku wkreca sie bez strzalu. Za to gdy wcisne gaz do deski zeby np przyspieszyc majac 2000 obrotow to lo Jezusiku! Rypnie, az niewiasty podskakuja! Ostatnio tak pieprznal, ze silnik przestal reagowac, musialem go odpalic z kluczyka, bo nawet na popych nie chcial zapalic, zrobil tylko tak: wruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu . To strzelanie zdarza sie coraz czesciej. Moj silnik nie przerywa, jak opisuja koledzy wyzej dlatego nie wiem czy te rady maja zastosowanie i do mojego problemu? Zaczne od wymiany swiec i kabli, jak uwazacie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie zapłon gubi iskrę tak jak w większości przypadków, wymiana świec powinna pomóc, chociaż ja mam na nowych świecach 2tys zrobione i zaczął dalej gubić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mozliwe bo przy silniku jeszcze nic nie wymienialem. No to od tego zaczne , a jesli mozna spytac poza konkursem, to co ile sie wymienia pasek rozrzadu w takim Megane, z 8 zaworami i poj. 1.6? We Wloszech w serwisie powiedzieli mi, ze co 120 tys km, dlatego nie wymienilem (pytalem po przebiegu 65 tys km), a teraz jestem w Rumunii, silnik tu zaczal strzelac, spytalem w tutejszym serwisie jak z wymiana i powiedzieli, ze co 60 tys km. Zglupialem, ma ktos wiedze jak to jest z tym paskiem?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie świec dobrze jest podjechać do gazownika żeby ustawił m.in. przerwy na świecach. Ja miałem takie, że tragedia, często mi strzelał i się ksztusił. Co do rozrządu, to oprócz ilości km liczy też się czas od ostatniego założenia. Ja jakiś czas temu zmieniałem (poprzedni właściciel ponad rok temu mi powiedział, że jeszcze troche można pojeździć), choć poźniej mi mechanik powiedział, że jest jeszcze w miare dobry, ale mam spokój i juz nie myśle o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie, za rady. Moj pasek byl wymieniany przed kupnem, czyli 75 tys km i 3 lata temu. Wymienie go w najblizszym czasie bedac w Polsce, a swoja droga to ciekawe skad taka wiedza u wloskich mechanikow, ze sie wymienia co 120 tys km? Kiedys mialem Nissana 200sx i mi powiedzieli, tez w serwisie wloskim, ze sie lancuszek wymienia co 250 tys km, albo jak go zacznie byc slychac. Potem pytalem w Polsce i nasi mechanicy zrobili duze oczy i tez radzili wymienic po max. 150 tys. A moze panikujemy i nie trzeba tak czesto wymieniac? Mam stary samochod i moze zaryzykowac i jezdzic az stanie? Wtedy moglbym przyznac racje jednej badz drugiej stronie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, a jak dobrac swiece do mojego silnika? Mam w dowodzie oznaczenie K7MA7, silnik 1,6 8 zaworow z lipca 1998r, coupe/coach. Na stronie ngk, ktora podal andree mam piec modeli swiec do wyboru, ale zadne nie sa w pelni zgodne z tymi do mojego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie ja mam podobny problem w mojej megi 1.6 otóż sprawa wygląda tak iż podczas wciśnięcia gazu aby przyspieszyć tak jak kolega wspomniał na skrzyżowaniu czy gdzie kol wiek strzela mi w miejscu gdzie łączy się filtr powietrza z przepustnicą (rura nie raz wyskakuje od filtra powietrza i ta mniejsza rurka co jest do niej podpięta) do tej pory myślałem że jest to wada gazu (bo wiadomo nie to samo co benzyna) i nie wiem czy warto jechać z tym do gazownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!