Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dylemat po wymianie rozrządu


qdziux

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako szczęśliwy posiadacz megi I ph2 1.4 16v po przejechaniu 74. tys i 6 latach postanowiłem zrobić rozrząd, nie było mnie stać na wymianę w ASO, a mój zaufany mechanik się chętnie tego podjął. Został wymieniony pasek oraz rolki, mechanik po oględzinach pompy wody stwierdził, że to następnej zmiany spokojnie wytrzyma. Przy okazji wymieniłem również pasek akcesoriów. Wszystko było by miło i ładnie, lecz po przejechaniu 1 tys km. zacząłem słyszeć iż silnik rzęzi na wolnych obrotach po rozgrzaniu (odgłos delikatnego chrupania), dźwięk po włączeniu nawiewu na 4 jest zagłuszany. Teraz po przewertowaniu forum wiem, że przy każdej wymianie trzeba wymieniać także pompę wody, domyślam się że te dźwięki to jej sprawka (po zdjęciu paska akcesoriów rzęzi dalej), przejechałem tak 6 tys. km. sytuacja ani się nie poprawiła ani nie pogorszyła lecz tylko może ja się przyzwyczaiłem. Teraz chciałbym zrobić z tą sprawą porządek, aby nie mieć przykrej niespodzianki na trasie co polecacie? Czy wymienić pompę wody + pasek, czy pompę + pasek + rolki, mimo, że rolki przepracowały tylko 6 tys, czy jeździć tak do następnej wymiany. Mój mechanik zaleca że póki pompa nie cieknie aby jeździć. Będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi i namawiam wszystkich, że rozrząd to pasek + rolki + pompa <ok> Pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie ten sam problem z rozrządem po jego wymianie. Muszę powiedzieć, że ten temat dość często powtarza się na forum. A więc korzystając z własnych doświadczeń postaram się pomóc.

Przede wszystkim ASO Renault nie narzuca konieczności wymiany pompy wody podczas każdej zmiany rozrządu na nowy, a dopiero za drugim razem. No chyba że po jej oględzinach mechanik stwierdzi, że się do takowej wymiany kwalifikuje (tzn.przepuszcza płyn chłodniczy między uszczelką lub ma wyraznie wyczuwalny luz boczny na rolce napędzającej) lub życzenie klienta. W moim przypadku pompa prezentowała się wręcz idealnie wobec czego postanowiłem ją pozostawić, na wymiane poszedł więc standardowo pasek, dwie rolki i oczywiście pasek akcesoriów. Po jakimś krótkim czasie od wymiany pojawił się na rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach, ów dziwny przypominający buczenie, rzężenie, czy jak to nazwać niezidentyfikowany dzwięk.

Przejechałem tak 4 tyś km, objawy nie ustały więc postanowiłem coś z tym zrobić. Tak więc zakupiłem nowe części już innej marki ( pasek Gates,przedtem miałem Conti, rolki oryginalne SKF-niczym nie różniły się od fabrycznych,poprzednio Ruville i pompa wody Hepu-sprawdzony niemiecki zamiennik) Po demontażu i oględzinach buczącego rozrządu nie stwierdziliśmy ani wizualnie,ani też słuchowo żadnych usterek, wszystko zamontowane było dokładnie według prawidłowych ustawień, tak że ciężko jest wysnuć jakiekolwiek wnioski co do przyczyny owego dzwięku. Pompa wody (poprzednio wymieniana w ASO Renault, miała przebieg 80 tyś.km i muszę powiedzieć że prezentowała się doskonale,tylko minimalny luz i żadnych nieszczelności) Po zamontowaniu nowych części i złożeniu rozrządu (do wymiany poszedł jeszcze zimmering wału korbowego) zapanowała błoga cisza. Silnik pracuje cicho, normalnie, nie ma żadnych niepokojących odgłosów :->

Sam wertowałem różne fora, pytałem w różnych warsztatach, różnych,mechaników,inżynierów, fachowców od łożysk, jakości materiałów i co? Niestety nic... Opinie są rozbieżne, sam osobiście stawiam na pasek, ale równie dobrze mogła być to wina którejś z rolek lub nawet samej pompy wody. Tak więc najlepiej montować oryginalne sprawdzone, dobre i markowe części, paski najlepiej takie jak zaleca Renault czyli Gates i omijać tanie pseudo oryginalne rozrządy z Allegro, tanie pompy wody nieznanych firm i nie montować pasków Boscha, Continental,Delco itp. Pompę jednak lepiej profilaktycznie zmienić podczas każdej wymiany rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami tak to się dzieje, że są te efekty a czasami nie.

Proszę więcej nie pisać tutaj postów o tym kto miał wszystko OK :!:

Mile natomiast widziane kolejne porady związane z powyższym tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie montować pasków Boscha, Continental,Delco itp.
Kurcze a mechanik robiący założył Continental twierdząc że ma do nich zaufanie <ok>, rozumiem że jeśli kolejna wymiana to GATES?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście już nie założę do Megi innego jak Gates. Też miałem zaufanie do Conti, podobno jakość taka sama jak Gates, ale jednak właściwości, struktura i technologia najpewniej inna. Nie ulega wątpliwości że nr.1 na rynku pasków jest firma Gates, a po swoich doświadczeniach z rozrządem Continentala (choć nie mogę w 100% stwierdzić że to właśnie on odpowiadał za buczenie-choć jest o to podejrzany) wolę już nie ryzykować i pozostać przy tym co zaleca Renault i montować oryginalne części w dobrym warsztacie, tym bardziej że rozrząd to dość kosztowna naprawa nie mówiąc już o skutkach jego awari dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem kupić pompę SKF tylko akurat nie mieli a byłem umówiony z mechanikiem więc nie mogłem czekać i zakupiłem dostępną firmy HEPU-niemiecka marka robiąca zamienniki pomp i nie tylko do większości europejskich samochodów, słyszałem o niej jak również o SKF wiele pochlebnych opini. Poza tym są jeszcze pompy takich firm jak, Valeo, Bugatti, Hart, Ruville i wiele innych ale trudno mi o nich coś więcej powiedzieć. Ja za swoją zapłaciłem jakieś 150zł, a oryginalna w ASO coś koło 400 zł. O ile się nie mylę w Twoim 1.4 16v jest taki sam rozrząd z pompą co w moim 1.6 16v. Ja podałem sprzedawcy markę, pojemność i kod silnika po tym mi wyszukał pompę. SKF i Hepu widziałem też na Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarciu1111, mam pompę wody i filtr powietrza harta i nie narzekam, filtr dwa razy tańszy od filtrona to przynajmniej zmienię go dwa razy do roku. Pompa (54zł) mam nadzieję że da radę te 60 tyś bo potem to już zmienię rozrząd na nowy a dokładniej nowy właściciel. (pompa już przechodziła około 16 tyś km i działa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobnie tyle że ja kupiłem autko Scenic 1.9 dTi właśnie z taki problemem za malutką kase ponieważ właścicielka nie wiedziała co mu jest a ja stwierdziłem w główce że wymienie paski rolki napinacz i ewentualnie pompe i będzie OK.

Autko rzęziło strasznie a czym więcej gazu tym gorzej, poza tym zapalała się kontrolka grzania świec.

Wymieniłem paski i rolki u znajomego mechanika i co dalej to samo.

Zawiozłem autko do Renault a tam znajomy mówi załatwię ci to tanio.

Po tygodniu wyjechałem autkiem z ASO a żegnali mnie mechanicy rozkładający ręce.

I dalej z autkiem problem.

W tym momęcie powiedziałem koniec zabawy i pojechałem do najlepszego i zarazem jednego z droższych mechanika (prywaciarz ale każdy go chwali).

Naprawa zajęła mu około 2 godzinki i skasował mnie 370 zł.

A co było???????

Powiedział mi że nie wie co za ...cenzura... pchał tu swoje łapki i że tego silnika nie robi się bez kompa bo może się 100 razy udać a za 101 będzie kłopot.

Przestawił mi pasek, wyregulował pompe wtryskową i skasował błędy.

Autkiem zrobiłem już prawie 10 tyś i chodzi jak ta lala.

Mam tylko jeden problemik ale nie mam kiedy do niego podjechać.

Autko w zakresie temperatur +5 do -5 ciężko mi pali.

w zakresie temperatur -6 do -22 pali jak nówka

i powyżej +6 też pali idealnie.

Może przy okazji ktoś z was podpowie co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tak troche OT. Co do pasków Gatesa. Ostatnio od mechanika słyszałem opinie, że te nie są już tak dobre jak kiedyś i są produkowane gdzieś indziej (nie pamiętam dokładnie ale chyba w pl). Co gorsze w porównaniu do innych pasków te potrafią strzelić - parę pasków Gatesa strzeliło w Słupsku pomimo dobrego założenia (zakładali je różni mechanicy, którzy raczej nie powinni popełnić błędu).

 

Pzdr <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, wszystkim za odpowiedź, toldi_83, gratuluje rozwiązania problemu, ja mam mniejszy problem bo podczas jazdy dźwięk jest praktycznie nie słyszalny, no chyba że się wsłucham ale wtedy to można ufoludki nawet usłyszeć <ok>. Sam nie wiem jak ten problem rozwiązać mechanik który zmieniał rozrząd radzi się nie przejmować i jeździć ..., ale trudno takie szczęście może kiedyś będzie mnie stać aby wszystko w ASO robić :mrgreen:, ale ich ceny z ogromnym narzutem to krótko mówiąc oszustwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!