Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dylemat po wymianie rozrządu


qdziux

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako szczęśliwy posiadacz megi I ph2 1.4 16v po przejechaniu 74. tys i 6 latach postanowiłem zrobić rozrząd, nie było mnie stać na wymianę w ASO, a mój zaufany mechanik się chętnie tego podjął. Został wymieniony pasek oraz rolki, mechanik po oględzinach pompy wody stwierdził, że to następnej zmiany spokojnie wytrzyma. Przy okazji wymieniłem również pasek akcesoriów. Wszystko było by miło i ładnie, lecz po przejechaniu 1 tys km. zacząłem słyszeć iż silnik rzęzi na wolnych obrotach po rozgrzaniu (odgłos delikatnego chrupania), dźwięk po włączeniu nawiewu na 4 jest zagłuszany. Teraz po przewertowaniu forum wiem, że przy każdej wymianie trzeba wymieniać także pompę wody, domyślam się że te dźwięki to jej sprawka (po zdjęciu paska akcesoriów rzęzi dalej), przejechałem tak 6 tys. km. sytuacja ani się nie poprawiła ani nie pogorszyła lecz tylko może ja się przyzwyczaiłem. Teraz chciałbym zrobić z tą sprawą porządek, aby nie mieć przykrej niespodzianki na trasie co polecacie? Czy wymienić pompę wody + pasek, czy pompę + pasek + rolki, mimo, że rolki przepracowały tylko 6 tys, czy jeździć tak do następnej wymiany. Mój mechanik zaleca że póki pompa nie cieknie aby jeździć. Będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi i namawiam wszystkich, że rozrząd to pasek + rolki + pompa <ok> Pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie ten sam problem z rozrządem po jego wymianie. Muszę powiedzieć, że ten temat dość często powtarza się na forum. A więc korzystając z własnych doświadczeń postaram się pomóc.

Przede wszystkim ASO Renault nie narzuca konieczności wymiany pompy wody podczas każdej zmiany rozrządu na nowy, a dopiero za drugim razem. No chyba że po jej oględzinach mechanik stwierdzi, że się do takowej wymiany kwalifikuje (tzn.przepuszcza płyn chłodniczy między uszczelką lub ma wyraznie wyczuwalny luz boczny na rolce napędzającej) lub życzenie klienta. W moim przypadku pompa prezentowała się wręcz idealnie wobec czego postanowiłem ją pozostawić, na wymiane poszedł więc standardowo pasek, dwie rolki i oczywiście pasek akcesoriów. Po jakimś krótkim czasie od wymiany pojawił się na rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach, ów dziwny przypominający buczenie, rzężenie, czy jak to nazwać niezidentyfikowany dzwięk.

Przejechałem tak 4 tyś km, objawy nie ustały więc postanowiłem coś z tym zrobić. Tak więc zakupiłem nowe części już innej marki ( pasek Gates,przedtem miałem Conti, rolki oryginalne SKF-niczym nie różniły się od fabrycznych,poprzednio Ruville i pompa wody Hepu-sprawdzony niemiecki zamiennik) Po demontażu i oględzinach buczącego rozrządu nie stwierdziliśmy ani wizualnie,ani też słuchowo żadnych usterek, wszystko zamontowane było dokładnie według prawidłowych ustawień, tak że ciężko jest wysnuć jakiekolwiek wnioski co do przyczyny owego dzwięku. Pompa wody (poprzednio wymieniana w ASO Renault, miała przebieg 80 tyś.km i muszę powiedzieć że prezentowała się doskonale,tylko minimalny luz i żadnych nieszczelności) Po zamontowaniu nowych części i złożeniu rozrządu (do wymiany poszedł jeszcze zimmering wału korbowego) zapanowała błoga cisza. Silnik pracuje cicho, normalnie, nie ma żadnych niepokojących odgłosów :->

Sam wertowałem różne fora, pytałem w różnych warsztatach, różnych,mechaników,inżynierów, fachowców od łożysk, jakości materiałów i co? Niestety nic... Opinie są rozbieżne, sam osobiście stawiam na pasek, ale równie dobrze mogła być to wina którejś z rolek lub nawet samej pompy wody. Tak więc najlepiej montować oryginalne sprawdzone, dobre i markowe części, paski najlepiej takie jak zaleca Renault czyli Gates i omijać tanie pseudo oryginalne rozrządy z Allegro, tanie pompy wody nieznanych firm i nie montować pasków Boscha, Continental,Delco itp. Pompę jednak lepiej profilaktycznie zmienić podczas każdej wymiany rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie montować pasków Boscha, Continental,Delco itp.
Kurcze a mechanik robiący założył Continental twierdząc że ma do nich zaufanie <ok>, rozumiem że jeśli kolejna wymiana to GATES?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście już nie założę do Megi innego jak Gates. Też miałem zaufanie do Conti, podobno jakość taka sama jak Gates, ale jednak właściwości, struktura i technologia najpewniej inna. Nie ulega wątpliwości że nr.1 na rynku pasków jest firma Gates, a po swoich doświadczeniach z rozrządem Continentala (choć nie mogę w 100% stwierdzić że to właśnie on odpowiadał za buczenie-choć jest o to podejrzany) wolę już nie ryzykować i pozostać przy tym co zaleca Renault i montować oryginalne części w dobrym warsztacie, tym bardziej że rozrząd to dość kosztowna naprawa nie mówiąc już o skutkach jego awari dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem kupić pompę SKF tylko akurat nie mieli a byłem umówiony z mechanikiem więc nie mogłem czekać i zakupiłem dostępną firmy HEPU-niemiecka marka robiąca zamienniki pomp i nie tylko do większości europejskich samochodów, słyszałem o niej jak również o SKF wiele pochlebnych opini. Poza tym są jeszcze pompy takich firm jak, Valeo, Bugatti, Hart, Ruville i wiele innych ale trudno mi o nich coś więcej powiedzieć. Ja za swoją zapłaciłem jakieś 150zł, a oryginalna w ASO coś koło 400 zł. O ile się nie mylę w Twoim 1.4 16v jest taki sam rozrząd z pompą co w moim 1.6 16v. Ja podałem sprzedawcy markę, pojemność i kod silnika po tym mi wyszukał pompę. SKF i Hepu widziałem też na Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarciu1111, mam pompę wody i filtr powietrza harta i nie narzekam, filtr dwa razy tańszy od filtrona to przynajmniej zmienię go dwa razy do roku. Pompa (54zł) mam nadzieję że da radę te 60 tyś bo potem to już zmienię rozrząd na nowy a dokładniej nowy właściciel. (pompa już przechodziła około 16 tyś km i działa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobnie tyle że ja kupiłem autko Scenic 1.9 dTi właśnie z taki problemem za malutką kase ponieważ właścicielka nie wiedziała co mu jest a ja stwierdziłem w główce że wymienie paski rolki napinacz i ewentualnie pompe i będzie OK.

Autko rzęziło strasznie a czym więcej gazu tym gorzej, poza tym zapalała się kontrolka grzania świec.

Wymieniłem paski i rolki u znajomego mechanika i co dalej to samo.

Zawiozłem autko do Renault a tam znajomy mówi załatwię ci to tanio.

Po tygodniu wyjechałem autkiem z ASO a żegnali mnie mechanicy rozkładający ręce.

I dalej z autkiem problem.

W tym momęcie powiedziałem koniec zabawy i pojechałem do najlepszego i zarazem jednego z droższych mechanika (prywaciarz ale każdy go chwali).

Naprawa zajęła mu około 2 godzinki i skasował mnie 370 zł.

A co było???????

Powiedział mi że nie wie co za ...cenzura... pchał tu swoje łapki i że tego silnika nie robi się bez kompa bo może się 100 razy udać a za 101 będzie kłopot.

Przestawił mi pasek, wyregulował pompe wtryskową i skasował błędy.

Autkiem zrobiłem już prawie 10 tyś i chodzi jak ta lala.

Mam tylko jeden problemik ale nie mam kiedy do niego podjechać.

Autko w zakresie temperatur +5 do -5 ciężko mi pali.

w zakresie temperatur -6 do -22 pali jak nówka

i powyżej +6 też pali idealnie.

Może przy okazji ktoś z was podpowie co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tak troche OT. Co do pasków Gatesa. Ostatnio od mechanika słyszałem opinie, że te nie są już tak dobre jak kiedyś i są produkowane gdzieś indziej (nie pamiętam dokładnie ale chyba w pl). Co gorsze w porównaniu do innych pasków te potrafią strzelić - parę pasków Gatesa strzeliło w Słupsku pomimo dobrego założenia (zakładali je różni mechanicy, którzy raczej nie powinni popełnić błędu).

 

Pzdr <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, wszystkim za odpowiedź, toldi_83, gratuluje rozwiązania problemu, ja mam mniejszy problem bo podczas jazdy dźwięk jest praktycznie nie słyszalny, no chyba że się wsłucham ale wtedy to można ufoludki nawet usłyszeć <ok>. Sam nie wiem jak ten problem rozwiązać mechanik który zmieniał rozrząd radzi się nie przejmować i jeździć ..., ale trudno takie szczęście może kiedyś będzie mnie stać aby wszystko w ASO robić :mrgreen:, ale ich ceny z ogromnym narzutem to krótko mówiąc oszustwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!