Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

automat tylnej wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ostatnio zaobserwowałem, że jak mam włączoną przednią wycieraczkę to co kilka minut

(różnie- raz częściej raz rzadziej) włącza mi sie tylna wycieraczka pomimo tego ze nie jest włączona przełącznikiem. . Czasami jednak tylna wycieraczka jednak się nie włącza. Próbowałem odkryć logikę która za tym może stać ale mi się nie udało.

 

Pytanko, czy to jest jakaś ukryta funkcja wycieraczek czy może coś zaczyna się psuć?

Wie ktoś może? Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam jakieś zabrudzenie w manetce od wycieraczek. Trzeba zdjąć, rozebrać i wyczyścić. Zaczynasz od zdjęcia osłony kolumny kierownicy, chyba 3 lub 4 torx-y jak to masz zdjęte szukaj 2 śrubek trzymających manetkę, Z tego co pamiętam trzeba trochę pokręcić kierownicą, żeby do nich dojść. Potem to już prosta sprawa. Dementuję pogłoski, że trzeba zdejmować kierownice, obie manetki i świateł i wycieraczek, można wyjąć bez zdejmowania kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek-sląsk, szukaj jakiegoś przetarcia na kablach w okolicach pedałów lub kabli przy panelu bezpieczników, ale oczywiście mogę się mylić. Ściągnij sobie schemat elektryczny Scenica z serwera FTP. Wiem, że nie do końca to to samo ale przynajmniej będziesz wiedział jak biegną kable. Przypuszczam, ze nie będzie wielkich różnic, a może być bardzo pomocne. W końcu Kable STOP i wycieraczki gdzieś tam będą biegły obok siebie.

logolo, to co napisałem powyżej.

 

Generalnie bez sprawdzenia połączeń się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie,to i ja podepnę się do tematu,dzisiaj rano u mnie po włączeniu wicieraczek z przodu włączyła się też tylna po mimo tego ze auto nie było na wstecznym i były właczone tylko przednie,nie mam pojęcia od czego zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

U mnie, gdy mam włączone przednie wycieraczki na "czasówce", wyłączę zapłon (bez wyłączania wycieraczek) to przy następnym uruchomieniu silnika tylna wycieraczka włącza się co jakiś czas - pomimo, że przełącznikiem jest wyłączona.

Tak więc chyba jest jakaś logika... :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

 

Też się podepnę, u mnie jest tak, nie działa żaden automat czyli jak mam włączone przednie wycieraczki i wsteczny to nic się nie dzieje z tylną wycieraczką ale jak odpalam auto to przygodnie się ta tylna włącza mimo ustawienia przełącznika w pozycję off.

 

Pytanie nr 2 jak sprawdzić czy mam czujnik deszczu?

 

Pytanie nr 3 czy da się zmienić wielkość odstępów pomiędzy "machnięciami" wycieraczek na pierwszym biegu, ponieważ obecna regulacja prawie nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) A światła cofania się świecą? Druga sprawa szukaj zwarcia w instalacji.

Ad2) Nie masz, czujnik montowany był w wersjach M/S II,

Ad3) Kiedyś trafiłem na jakąś serwisówkę i tam pisało, że można zmienić czas pomiędzy odstępami wahnięć wycieraków, niestety gdzieś mi to uciekło. Zresztą i tak bez CLIP-a tego nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwarcia raczej nie ma bo byłby to częstszy problem

Mógłbyś się zdziwić, zwarcia, brak kontaktu czasami mogą różnie się objawiać.

A ten automat jak działa może to szwankuje ?

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi.

Tylna wycieraczka włącza się w momencie wrzucenia wstecznego i uruchomionych wycieraczek przednich, nie ważne na którym biegu.

Dodatkowo w momencie włączenia tylnej wycieraczki na stałe, wykonuje ona wahnięcie co 15 sek, przynajmniej u mnie tak jest.

Przednie, na I-szym biegu działają z w zależności od pozycji ustawionej na pokrętle, z interwałem 2-3 sek na pierwszej pozycji o ile dobrze pamiętam.

Wiesz może gdzie go znaleźć?

W module komfortu, UHC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o tył czy sygnał ze wstecznego biegu idzie przez przekaźnik czy jakoś inaczej.

Ponadto tylna wycieraczka leci bez przerwy moze ktoś ma jakiś pomysł?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!