Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fixujaca Lambda


arturka24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów

 

Otóż mój problem z megi 2 polega na fixujacej sondzie lambda. A więc od początku.

Jadąc spokojnie wyskoczył mi błąd check engine i lampka serv. Sprawdziłem na kompie i wyszlo ze tylna sonda lambda. Jednakże oprócz świecenia się lampek żadnych oznak awarii nie ma. Nic się z silnikiem nie dzieje. Po skasowaniu błedu i przejeczhaniu ok 500 km znów wyskoczył ten sam błąd. Pojechałem znów do mechaniora i on stwierdził że sondy pracują prawidłowo. Skasowalem ponownie blad i od tej pory jezdzilem na benzynce, co podobno błąd ze względu na gaz wyskoczył. I tu moje zdziwienie jak po przejechaniu 200 km bląd ponownie wyskoczył. To teraz już zgłupiałem. Niektórzy mówią że w meganka masa szwankuje i gubi czasem sonda masę i komputer to wykrywa jako błąd. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie działa dobrze. Właśnie o to chodzi że czasem fixuje. I wtedy błąd wyskakuje :shock:

 

[ Dodano: 2009-02-20, 17:37 ]

okazało się że sonda padła na amen. Te fixowanie to sygnał dogorywania sondy!

Jadę wymienić na nową. Nie wiem tylko czy kupić w sklepie, czy na allegro?

Różnica w cenie znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odświeżę temat, bo mam podobny problem.

U mnie kontrolka "check engine" cały czas się świeci. Oprócz tego nie ma żadnych objawów awarii. Obroty silnika, spalanie w normie.

W serwisie wyszedł kod błędu 1 DEF.

Podali, że to lambda i trzeba wymienić. Nie pamiętam tylko, czy regulacyjną, czy diagnostyczną.

Proszę o pomoc, bo w jednym serwisie zalecieli wymianę katalizatora, a kontrolka nadal się świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Panowie jaką sondę polecacie do Megane 1.4 16V 55Kw ???

Byłem ostatnio zakładać sekwencję i gościu powiedział mi, że muszę wymienić sondę bo nie działa i z tego powodu może mi autko spalać więcej gazu aniżeli powinien.

Szukam na necie różnych sond i widzę wszelkiego rodzaju zamienniki i inne uniwersalne sondy, podjechałem do sklepu u siebie no i z Boscha taka sonda w zależności od ilości żył cena to 250 - 290 - 350 złotych.

Dlatego pytam się Was jakie jest wasze zdanie?? Bo w jak najszybszym czasie muszę kupić sondę i zastanawiam się czy warto kupić uni, wiadomo jedna potrzymie dłużej, inna krócej, ale chce tym autkiem jeszcze pojeździć sporo, więc brać z Boscha, czy macie jakieś sprawdzone zamienniki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nic się nie dzieje i auto nie fixuje tzn nie pali znacznie wiecej i silnik pracuje normalnie tylko swieci sie check enigne to jest to sonda lambda za katalizatorem. Ja wymieniłem na Bosha i jest spokój. koszt ot jak dla mnie to 170 PLN (Posiadam dobre znizki w sklepie :)

Wymien druga sonde i bedzie wsio oki.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje normalnie, spalanie gazu w trasie wyszło mnie na 350 km 33,6 litrów gazu, co daje na 100 km 9,4 litra gazu, więc wydawało by się, że wszystko w normie.

 

Byłem ostatnio u mechanika wymieniać świece, bo były już wypalone, a do tego zapieczone, wspomniałem mu o sondzie i stwierdził, że gdy są świece wypalone tak jak moje, to podczas sprawdzania sondy, komputer może pokazywać, że sonda jest padnięta, powiedział też bym pojeżdził około miesiąca na tej sondzie i kontrolował spalanie, jeżeli wszystko jest w normie, nie ma sensu pakować się w koszta i zgadzam się z nim, bo koszt sondy to około 300 złotych, ja niestety nie mam żadnych zniżek:P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie gazu w trasie wyszło mnie na 350 km 33,6 litrów gazu, co daje na 100 km 9,4 litra gazu, więc wydawało by się, że wszystko w normie.

Tak na moje oko powinno wyjść trochę mniej, szczególnie że to jazda na trasie. Ostatnio 2-litrówką zszedłem do ok 8 litrów na trasie, dlatego uważam, że to za dużo jak na 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, wiesz zależy jak jechał, u mnie na silniku 1,4 w trasie pali 9 litrów, jak przycisne, aj ak jadę ekonomicznie to zejdę do 7 litrów. Spalanie zależy też jakkucjan, ma ustawioną instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez prawda, ale ja oszczędnie nie jechałem, ale też bez szaleństw. Jeżeli kucjan może też zejść powiedzmy do tych 7,5-8 litrów to spoko, ale 9,4 to już trochę dużo.

Spalanie zależy też jak kucjan, ma ustawioną instalacje.

To też ma wpływ, ale sekwencja powinna mniej więcej palić tyle gazu co benzyny.

Kończmy powoli OT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o jazdę, przez 85% trasy sunąłem na piąteczce powyżej 100 - 120, w porywach 130, nie wspomne o Wawie gdzie wiadomo jak się jeździ w centrum.

 

Więc Panowie jak sądzicie i co możecie doradzić, poczekać jeszcze z tą wymianą i obserwować spalanie, czy już brać się za wymianę sondy ???

 

Co do ustawień sekwencji, fachowiec który zakładał tę sekwencję, powiedział, że jak wymienię sondę, mam podjechać w celu ponownego uregulowania instalacji. Nie wiem jak ją uregulował przy "zepsutej" sondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!